Amodernmyth

Alla inlägg under maj 2012

Av Fröken Svår - 18 maj 2012 18:29

Är inte på blogghumör för det känns inte som att det händer så mycket just nu och jag vet inte vad ni vill läsa om !


Men en uppdatering sen sist är att vi var bjudna till Fredrik & Linda på god mat och syskonmys i onsdags. Vi kom i säng vid 02:00 och våran snälla pojke sov så gott att vi fick en helnatts sömn fast det vart sent!  Innan syskonmyset så kom Jennie och Janne förbi för att hämta bilen och lämnade då en 5 månaders present till Albin. Pappa Jens vart väldigt glad över presenten som var en djurgårdsbody! Jennie är så snäll med massor med paket till lilla Albin men jag hoppas han blir en liten aik:are iallafall! Sorry Jennie   .  Jens försöker intala mig att Albin ska få bestämma själv, men jag försöker få honom att förstå att man FÖDS till aikare! =)



 


Igår hade vi en superskön dag då vi inte gjorde så mkt och idag skulle vi höra om Albins graverade smycke som han fått av Farmor & Farfar i doppräst var klart men då berättade tjejen i telefon att guldfynd just blivit rånade och att dom väntade på att polisen skulle komma så hon fick inte röra något. När vi sen tog en sväng ner på stan var det avspärrat och tekniska var på plats!


När vi gick där runt torget och solen lyste så ser man vilken vacker liten stad Enköping faktiskt är. Visst var det inte roligt att bo här som tonåring då det inte finns så mkt att hitta på förutom att stjäla dessertvin av kompisens föräldrar på helgen. Men ändå en trygg stad att växa upp i tycker jag.


Fantastiskt program på tv i morse. En talkshow där det  var ett par som varit ihop i 15 år men mannen hade fått 4 barn med andra kvinnor på dom 15 åren. Mannen hävdade att det var kvinnas fel att dom satt i talkshowen och kanske skulle skiljas för att hon hade tittat i hans mobil och sett detta. Hade hon bara låtit bli att titta i mobilen så skulle detta aldrig kommit fram sa han. Han hade även fotat andra kvinnor i sin frus underkläder! En annan karl anklagade sin tjej för att ha ett sexuellt förhållande med sin egna syster. Haha herregud men det var ett underhållande program om det nu är sant! =)


Ledsen för en tråkig blogg och när jag väl skriver så blir det långa inlägg!


/ A


Av Fröken Svår - 15 maj 2012 22:20

Skrev ett lång inlägg med massor med känslor men när jag sen läste igenom det så kände jag bara Nej, det här vart för personligt! Mkt känslor och mkt politik!


Så jag tänkte bara vara tråkig och skriva att vi varit på bvc och vägt och mätt inför 5 månadersdagen imorgon & tisdagssång på flisan där vi träffade på gymnasiekompisar och deras små skönheter till bebisar!


Funderar dock på att sluta gå till flisan då jag inte orkar med den där mamman från mammagruppen som jag skrev om! Hon som bor på samma gata som oss och pikar hela tiden!  Hon beter sig som 14 år och håller på med utfrysning! Jag är snart 27 år , och orkar inte med energitjuvar! Jag känner hur jag bockar av alla energitjuvar från mitt liv och kastar bort dom ! Livet är kort och bara till låns och då vill jag njuta och vara med människor jag tycker om !


Två av dom som ligger mig närmast om hjärtat är mina fantastiska killar som ligger upp i sängen nu! Det är så underbart att komma in i sovrummet och se våran lilla pojke ligga där och sova så tryggt i vår säng. Krypa ner och känna hans små varma fötter och somna med ett leende på läpparna! Vi är så lyckligt lottade med en denna fantastiska pojke! Och jag är så tacksam att få dela denna lilla son med världens bästa Jens! Jag tackar honom av hela mitt hjärta att han hjälpt till att skapa denna lilla Albin!


Hoppas tackkorten har kommit ut till alla nu så jag kan lägga upp tackkortsbilden här på bloggen! Jag tycker bilden är helt fantastiskt!


 



God Natt!

/ A







Av Fröken Svår - 14 maj 2012 19:42

Har gjort i ordning en fotopärm till Albin med bilder på min bebismage,bilder på hans kusiner och alla fina teckningar han har fått ! Jag har skrivit upp alla presenter han fick när han föddes och alla presenter han fick när han döptes. Sen alla kort han/vi fick när han föddes finns där och nu håller jag på att klistra in alla dopkorten!


Satt och läste igenom alla kort han fått, födelse och dop och jag blir alldeles rörd! Fina människor vi har runt omkring oss! Så fina kort och fina texter inuti! Så fint att spara och ta fram då och då och läsa!


Lägger upp en bild på mig och min trognaste bloggkommenterare!   


  


/A


Av Fröken Svår - 13 maj 2012 20:32

Oj nu krävs en uppdatering och vi börjar onsdagkväll!


I onsdags kom mamma och pappa på lite middag. Hederlig köttfärslimpa med gräddsås serverades och sen klippte mamma av lite hår på mig! Vi klippte lite här och där men jag är nöjd! :)  Har otroligt mycke hår men tappar också väldigt mycke!


I torsdag så åkte vi till Flisan (öppna förskolan) och träffade Fia och hennes lilla Amelia som är 12 dagar yngre än Albin. Mysigt att sitta och prata men inte riktigt Albins grej att vara uppe sådär tidigt på morgonen heh .  Sen blev jag utvald att få prova Gilles´s kokos och skumbollar! Så ska jag skriva till dom och säga vad jag tyckte sen. Måste bara hitta dom först, dom är så nya att dom inte finns överallt!


I fredags så kom Jennie till oss vid 10:30 snåret. En hel dag med massa prat och god pizza lunch och vid 14:00 så korkade vi upp första flaskan bubbel och satte oss i norells bakficka och myste. Sen kom pappa Jens hem och tog hand om lillpojken och då korkades flaska nummer två upp ! Efter det blev det drinkar, vin och två shotar med sambuca innan vi var redo att åka på after work med DUO JAG !  Vi var i bättre form denna gång än förra och röjde längst fram från början! Jag och Jennie fick hålla keyboarden åt Sebastian under introt till en låt! Haha riktigt skoj! Bra röj och vi var väl bland dom yngre!


Kom fram en kille till Jennie som gissade på att Jennie var 27 år ! =) Naaajs!  Efter spelningen så blev det till att dansa av sig pizzan och dom cider vi drack där på stället! 33 kronor för vin, öl eller cider i baren! Som hittat! Men när jag köpte cider åt oss i pausen så fanns det bara äpple/kanel smak... Fy!  Jennie fick en 26 åring efter sig som ville gifta sig med henne!


Sen blev det bussen hem med våra onda fötter och blåmärksknän! Men det var det värt för det var en helt fantastiskt rolig kväll!


På lördagen vaknade jag upp med muskelvärk i hela kroppen men inge bakis vilket var jätteskönt! Det blev slapparmorgon med big brother maraton och gömma oss undan städdagen! Herregud jag betalar hellre så jag slipper vara med! Sen åkte vi och handlade och fick en chock när vi fick betala 106 kronor för en purjolök! Tjejen i kassan slog fel på flera saker när tanten framför handlade och sen tog vägde hon vår purjolök så att den skulle väga 4,6 kilo! Ack!  Sen har dom så krångligt system på den här butiken att man inte kan fixa till det i kassan utan gå till spelhörnan och fixa till det och där var det 10 minuters kö!  Det sluta iallafall med att vi fick betala 3 kronor för purjolöken och sen 30 kronor i kompensation för felet! Slutet gott, allting gott!


 


Idag åkte vi till Erikslund för att hämta ut doptackkorten. Det blev shopping till Albin och sen till mig på make up store. Min babydoll ögonskugga har gått sönder och dom hade 10 % i butiken för dom skulle lägga ner den så jag passa på och köpa lite annat också. Har nu 40 ögonskuggor från make up store, haha kanske dags att hejda sig?  Dessutom är det 3 gången jag köper babydoll ögonskuggan då jag tappat den i golvet och dom gått sönder två gånger tidigare.  En tripp in på ikea och sen till barnens hus för att köpa present till lilla Måns som opererades igår och var så duktig. Även lillebror Ludwig fick en lillebrorspresent såklart! 


Vi åkte och lämnade presenterna och väl där blev vi bjudna på bubbel och god mat! Dock drack bara jag bubbel eftersom Jensa skulle hämta mamma och pappa på stationen! Ha härligt att vara föräldraledig...dricka bubbel en söndag! :) Lyx! Våran lillkille somna direkt när vi kom hem ! Finaste Albinson! Dom kommer ha så kul dom där tre kusinerna när Albin blir lite större sen! :)


Nu blir det soffan och big brother! Jensa jobbar bara tre dagar denna vecka och det gör mig så glaad! :)


/ A




Av Fröken Svår - 11 maj 2012 23:11

Haft en fantastiskt rolig kväll med bästa Jennie. Nu sitter vi på bussen med onda fötter!! Woho!

 
Av Fröken Svår - 9 maj 2012 10:39

Vaknade upp gråtandes i natt av en fruktansvärd dröm om att Albin ...ryktes ifrån oss. Vill inte skriva ordet D för att det känns fortfarande hårt. Han sov i sing korg i vårt rum för första gången på länge och när jag vaknade tårögd så bad jag Jens flytta över honom till vår säng.  Tänk att vissa drömmar är så verkliga! Fy!


Igår var vi på öppna förskolan för första gången på länge och sjöng och träffade mammor. Albin var jätte fascinerad av dom andra barnen. Det har börjat nu på sista tiden att han tycker barn är extra spännande! :)


På kvällen åkte vi iväg för att jag skulle hitta några kläder. Har ingenting att ha på mig vare sig det kommer till vardags eller fest. Men hittade som vanligt ingenting. Albin fick sitt kvällshumör och var tokig i bilen hem. Det är så skumt det där med världens snällaste om dagarna och säger inte ett pip. Sen börjas det vid 18 tiden då han börjar bli trött och han måste ligga till sängs vid 19:00 annars blir det kaos! Vi har verkligen inte varit några principfasta människor utan han har fått somna när han vill och vi har åkt iväg på kvällarna och han har somnat där men sen 2 månader tillbaka så blir det kaos och nu har vi kommit på att det ända som hjälper är att han läggs i sängen vid 19 och då somnar han. Troligtvis blir han väl trygg då och vill ha lugn och ro!


Känns jättejobbigt och åka iväg på kvällarna då när han bara skriker när man är hos folk. Men förhoppningsvis förstår dom. Han sover länge på morgonen men knappt någonting under dagen. Nattningen funkar ju som sagt bra men det är när man ska iväg och man vill ju inte låsa in sig i huset varje kväll!


Bra att ha en blogg och skriva sånt här i så man kan blicka tillbaka om man får fler barn med samma problem.


Ikväll kommer mamma och pappa på mat. Dom skulle komma och kolla in våran häck men eftersom pappa slutar sent och ska dom äta och sen komma hit så har Albinson lagt sig redan när dom kommer.



 


/A

Av Fröken Svår - 7 maj 2012 19:07

Igår åkte vi till växtriket och köpte Tuja att plantera på baksidan istället för syrenen som satt där. Två kundvagnar med 9 st tujor i ena och 6 stycken i den andra och två säcker jord och en Albinson på armen tog vi oss ut genom kassorna! Haha måste sätt roligt ut, kundvagnarna gick knappt att styra! Det blir kalas när det växer upp ordentligt så det blir mindre insyn!


Idag fick vi besök av Lillan, (arbetskamrat och Jennies mamma)  Albin fick jättefina presenter och jag fick prata av mig en massa. Hon kom med goda tips och nu känner man sig stark och positiv! :) Vi har ju inte setts på två år!! Jättemysig dag och den gick fort!


Nu ska jag försöka fokusera på alla positiva saker folk säger och slänga alla negativa ord åt skogen! Inget ska bita på mig och trycka ner mig! Framåt framåt framåt! :)


En flisa på min tand har gått sönder också så det blir ett samtal till tandläkaren för att fixa det. Tur att jag har högkostnadsskydd efter att jag fick laga så många tänder ;) 


Sen har det hänt nått med telefonjacket här hemma så vi har bara ett som fungerar. Får se när vi tar tag i det för det skulle kosta 200 kronor i startavgift och sen 300 kronor varje påbörjad halvtimme så det känns som att det får bli ett senare projekt! Gillar inte riktigt dom där halvtimmesavgifterna, för håller dom på i 31 minuter får man betala 600:-  Men vi har ju ett jack som fungerar och laddar batteriet ur så har vi mobiler! Tänk va härligt det är att leva på 2010-talet! ;)


Albin är den mest fantastiska pojke som finns! Kärleken till honom är så otroligt stor ! ( Klicka för större bild )

 


/ A  

Av Fröken Svår - 5 maj 2012 19:04

Hockeykvällen igår blev toppen med lite pizza buffé och god chips! :) Mätt vart man och jag somnade tidigt då jag legat och funderat lite på natten så jag inte kunnat sova. Så jag var lite tröttis!


Idag vaknade vi upp efter en härlig natt. Albin är som gladast på morgonen så det är så underbart att vakna upp till det! :)  Vi tog en god lång frukost och sen gjorde vi oss i ordning för att ta oss ner till marknaden här i stan. Det var inte mkt att hänga i granen men det är kul att gå iallafall. Träffade på Fia och vi bestämde att vi skulle ta tag och gå på öppna förskolan snarast. Albin och jag har inte varit där på tre veckor eftersom han varit sjuk, svärmorsbesök och röddag.


Ska jag vara ärlig så har jag ingen lust att gå dit då min granne som också är i min mammagrupp går på tisdagseftermiddagarna. Märker att hon inte gillar mig och jag gillar inte henne för hon ska vara en sån supermom hela tiden ! Går på allt som finns när det kommer till bebisar... Babyrytmik, Babysim, Babymassage, Baby bla bla ... Hennes bebis är två månader äldre än Albin men Albin är större än honom och varje gång vi kommer till babysången utbrister hon: " Men guuuud va stor han är "  Men hon reflekterar aldrig över dom andra barnen som är sex månader är större än Albin. Kanske är det hennes bebis som är liten och Albin normal!  När hon låter sådär så känns det som Albin är världens största bebis och visst han är väldigt lång men han är ju ingen tjockbebis som det låter i hennes betoning. 


Sen sist när vi andra satt och prata så ropa hon ut: " AAAJJ! " Och när vi alla titta dit så log hon fånigt och sa: " Han har fått en tand "   Kan hon inte bara säga det rakt ut istället? Gör världens grej så hon ska få allas uppmärksamhet! Sen går hon och hennes kille och glor in till oss varje gång dom går förbi, dom ser inte att vi står där. Herregud nästa gång ska jag öppna dörren och säga  " Vill du komma in och titta? Kanske visa upp din sons tand? "


Jaja kanske inte låter så farligt och kanske är det inte det heller men ibland känns det lite irriterande! ;)


En annan sak som jag märkt att vissa människor tycker är irriterande är när jag skriver hur mkt jag tycker om min Jens! Hahah så roligt att sånt kan vara provocerande! Många tror att det bara är ett spel när man skriver sånt men jag tänker inte ens på det när jag skriver det på facebook tex...eller här! Det bara kommer för jag är så otroligt kär i honom och jag älskar honom så mycke som min man och min bästa vän och stör det någon så är det DERAS problem! Jag bryr mig verkligen inte för jag är så otroligt lycklig! Vill jag skriva ut det för hela världen så gör jag det och självklart så säger vi det till varandra dagligen!


Avslutningsvis så hittade jag en rolig sak när jag rensa i förrådet! När jag var 6 år fick man klippa ut personer i tidningen som representerade ens familj . Någon man tyckte var lik personerna i sin familj och det gav mig ett gott skratt! :)


Är det likt tycker ni? ;)

 



/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards