Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 17 juli 2020

You can't put your arms around a memory

Av Fröken Svår - 17 juli 2020 13:58

I veckan nåddes jag av beskedet att min vän Martin gått bort som jag lärde känna för 20 år sen. Så himla tragiskt bara 36 år gammal. Så många minnen som dök upp från den gamla tiden då vi åkte till Strängnäs på hans spelningar eller när min kusin och jag var i Eskilstuna och tittade när hans band Fritz klykas orkester med borgviks kammarkvartett spelade. Eller när mamma och jag åkte och grattade honom när han hade utspring på studenten. De galna upptågen på hultsfredsfestivalen och alla tusentals timmar vi pratat. Den galnaste människa (i en bra bemärkelse) jag mött. Tänker på hans rara mamma hur hon och resten av familjen måste känna. 

Sov gott Martin och tack för alla minnen.








I helgen tog vi en god lunch på stan och sen spelade vi minigolf. De var 18 hål så de tog lite tid och så skulle man vänta och hålla avstånd osv. Men de var kul och vi klarade oss precis ifrån regnet.


         


På söndagen kom Hugo och lekte med Joel. Så roliga dom där två, de var så nära vänner på förskolan men Hugo är ett år äldre så han började på skolan förra året men varje morgon de mötts har de vinkat och lett så stort till varandra. Joel har ibland blinkat bort tårarna för han saknat honom så mkt. Sen när Joel hade kalas så gjorde vi en chansning och bjöd honom och sen dess har de lekt flera gånger. Så tyst så man glömmer nästan att han är här  =) 

På kvällen så målade Jens och jag vår tavla för Juni månad och lyssnade på podd. Mysigt! Motivet blev en röd torparstuga =) Sen lite före och efter bilder på vår gräsmatta. Den har tagit sig riktigt bra! 


 

     



I tisdags var jag iväg och tog ett antikroppstest då covid ger så många olika symptom och jag varit så orkeslös så länge nu. Albin och Joel passade Arvid i bilen medans jag träffade en superhärlig sköterska. Så full med positiv energi så när jag skulle gå så plussade jag henne så mycket och då blev hon ännu gladare. Sen åkte vi och köpte glass till de stora killarna eftersom de varit så duktiga. Tyvärr hade jag inte antikroppar även om man inte vet vad de egentligen innebär att ha dom men samtidigt ett bevis på timmar av handtvättande har fungerat än så länge. 


 


I onsdags var de dags för 1-års kontroll av Arvid. Han växer och frodas med sina 80,2 cm och 11,5 kg. De var också dags för vaccinering så då gick Albin och Joel ut för de fick tårar över att Arvid skulle få ont även om jag förklarat vad de kan innebära om han inte tog de sprutorna. Efter besöket tyckte killarna att Arvid skulle få nått gott så vi åkte och köpte klämmis ( jag som hatar klämmisar efter alla tusentals förpackningar jag packat då jag jobbade på coop, så opraktiska att packa), majssnack och äppeldricka. Han är så sött när han sitter med fötterna sådär som på bilden där nere.


   


Igår vart de fint väder och Albin ville också se idéträgårdarna så jag bakade en kaka så tog vi promenaden runt , picknickade och avslutade i lekparken. Så lyxigt att få spendera så mycket tid med barnen. Albin har även varit iväg och spelat fotboll med Aldin 4 dagar denna vecka. Så kul när de har så stort intresse för fotbollen båda två. Däremot var de två killar med hund där igår som släppte den lös och hunden jagade dom. Blir så jäkla förbannad när jag hör sånt. Respektlös och kan skapa hundrädsla och även fast killarna sa till så fick de bara till svar "Hur kan ni vara rädd för en hund?" De tyckte de var obehagligt och cyklade hem. Jag menar lös på en fotbollsplan med massor med bollar och man vet ju hur de flesta hundar är när de kommer till bollar. 


   


Nu börjar vi komma i semester känsla när pappan i familjen snart kommer hem och har semester med oss. Nästa vecka väntar en 1 års dag! Så ofattbart. Njut av solen och ha en bra helg! 


/ A 


 
 
Ingen bild

Bitte

17 juli 2020 18:09

Tråkigt med din kompis 😔❤

Vilken skillnad på gräsmattan👍

Ha nu en trevlig semester när hela familjen är tillsammans 🤗💕

Fröken Svår

17 juli 2020 21:57

Ja känns så overkligt ?

Tack British ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards