Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2017

Sista semesterveckan!

Av Fröken Svår - 21 augusti 2017 19:06

En fika på stan med familjen..

Våran sista semestervecka vart verkligen toppen. Vi åkte på tisdagsmorgonen mot Kynnefjäll. Jag ville så gärna åka till Fjällbacka och titta så kynnefjäll låg ca 40 minuter ifrån. En liten fjällstuga i skogen.

På onsdagen var det inte så bra väder men vi klädde oss i regnkläder och vandrade runt på fjället. Efter det så tog vi bilen och åkte runt lite. Vi hann se 5 rådjur och 2 älgar på vår tur. 3 av rådjuren var precis vid oss så Albin tyckte de var som ett safari. Albin drog även en lista med punkter som är viktiga när man campar och jag tycker den var helt fantastiskt så här kommer den.

1. Peta inte på sånt som är brunt och gult i naturen.

2. Ta med grill och marshmallows

3. Sätt upp tältet.

Den ena kvällen så lät Albin som Leif och Billy gör i serien när de lockar på älgar och så fick han "svar" av något. Både Joel och Albin blev superrädda. Kvällen efter så hade vi fönstret öppet och då hörde vi hur det knaka och braka av pinnar som gick sönder utanför oss. Det måste varit en älg men det var bäcksvart så man såg ingenting. Vi hittade även Älg bajs  precis bakom huset som svägerskan trodde var ett år gammal iofs och även där såg vi en huggorm och en stor groda.

På torsdagen vaknade vi upp till jättehärligt väder och då styrde vi mot Fjällbacka. Det var lika vackert som jag hoppats på. Vi tog oss upp mot kungsklyftan men efter halva gav vi upp för då fick vi reda på att de var samma väg ner. Det var galen terräng med stenar och block som inte satt fast i hettan. Vi får göra ett nytt försök när pojkarna är äldre.

Vi åkte mot grebbestad och tittade också men fann det inte alls lika mysigt så vi åkte bara igenom innan vi åkte hem till våra lilla fjällstuga. Joel lyckades få en fästing i huvudet också men den fick vi loss lätt. Albin älskade fjällstugan och ville försäkra sig om att vi skulle komma tillbaka. Vi skulle egentligen åka hem sen men vi var inte alls sugna på det så vi bokade en hotellnatt i Göteborg.

Vi fick komma in direkt på rummet så vi lämnade grejerna och gick ut på stan. Så härlig stad Göteborg, så stressfri om man jämför med Sthlm. Folket är mkt trevligare än i Sthlm ( nu menar jag såklart inte att alla sthlm är otrevligare bara att nästan alla göteborgare ÄR trevliga) sen Gröna Lund har allt att lära av Liseberg. Dock är Sthlm en mkt vackrare stad...en av världens vackraste. På eftermiddagen sprack det upp och blev jättefint väder. Vi njöt med en öl i solen och dom var så trevliga på restaurangen på hotellet och gav grabbarna godis medsans vi tog en öl. Sen tog vi hem mat på rummet och så tog vi en taxi till Liseberg på kvällen och åkte karuseller. Joel var inte road av karusellerna och det beror på att han blev så flygrädd när vi landade ifrån Grekland. Det var ingen supermysig landning om man säger så , så de har satt sina spår.  Vi var även inne i Håkans klubbland. Jätteroligt och se allt vi som älskar Håkan. Albin fick även kramas med lisebergskaninen. Sen tog vi taxi tillbaka till rummet och sov gott och vaknade till en fantastisk frukostbuffé. Herregud det fanns verkligen allt! Efter frukosten satte vi oss i bilen och körde 4 timmar och 20 minuter nonstopp innan vi var hemma. Världens duktigaste grabbar som inte klagar ett dugg. Jens och jag gillar ju inte att stanna och fika osv när vi kör bil utan vi vill komma fram och det gick kanon!

Sen kom vi hem och Jens började att skola in Albin på fritids vilket har gått jättebra. Jag berättar mer om det i nästa inlägg..