Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2017

Vänskapsvecka.

Av Fröken Svår - 5 augusti 2017 19:41

Sommaren springer iväg och nu har jag varit ledig 7 veckor och 3 av dom har jag varit själv med barnen på dagarna. Vi har passat på att träffa vänner. Förra veckan åkte vi till Bålsta för att leka med fina Carina som jag saknat så mkt och hennes goa killar Leo och Liam. En jättebra lekpark var det med en bra yta med kullar för sparkcykel. Fika, lek och prat.  En mysig dag trots att min mage har helt ballat ur och värker mest hela tiden Uppblåst och värk så fort jag äter...Känner mig begränsad!


 


Förra fredagen vart vi bjudna till grannarna på pizza och dryck. Barnen leker ju så himla fint och Albin och Elise tog en tur på deras fyrhjuling. Såg ut som dom var på väg mot första dejten. En jättetrevlig kväll och så skönt att ha nära hem när de små börjar bli trötta.


 


Så fick vi veta att Lollo och hennes lilla Sam var hemma från Göteborg. Min bästa vän sen barn och ungdomstiden. Så vi fick komma över till hennes föräldrar och bada i deras fina pool och jacuzzi. Så kul att träffa hennes föräldrar också. Dom bjöd barnen på glass och vi  fick lunch med tillhörande vin ( ja barnen fick ju inte vin  såklart ;-) . En härlig dag och alltid trist att skiljas och inte veta när man ses igen.


    


På tisdagen styrde vi kosan mot Hanna, Micke och deras småttingar. Dom bor så härligt på landet! Barnen lekte lika fint som vanligt . Så härligt att se att trots att det går ett tag mellan vi ses så hittar dom varann direkt. Grabbarna fick hjälpa till och flytta hästarna och ge dom mat. På eftermiddagen hämtade Micke upp Jens så fick vi middag där. Till kvällsfikat kom Micke på den härliga idén att vi skulle äta pajen nere vid deras sjö så vi packade ihop oss på fyrhjuling med flak och satte iväg mot sjön. Efter en  skumpig tur, rådjursspaning och massor med skratt så  kom vi fram till ett jättefint ställe. Vilken kväll det blev och det är alltid lika härligt att umgås med fina familjen!


       


På onsdagen kom Jennie för lite räkkväll, prat och dans. Vi satt ute till 02 och sen gick vi in och svängde våra lurviga till klockan var 03:30 när hennes son kom och hämtade henne. Haha och barnen som sover till 10 vaknade såklart 07 så jag var lagom trött dagen efter när Ida kom och hälsa på oss. Vi tycker det är så kul när hon kommer   


   


Igår gick Jens på semester igen så jag fixade trerättersmiddag och en jordgubbsmojito till han kom hem. Albin hade utomhusshow. Mysigt! Nu får vi hur det blir nästa vecka för dit vi bokat boende visar regn regn regn på väderkartan så vi får se. Skulle ju tatuera mig på måndag men blev så osäker på tatueraren när hon la upp bilder på facebook då motiven var alldeles snea så jag bokade av den tiden. Idag skulle vi åka in och kika prideparaden men min mage har bråkat med mig på morgonen och jag är ganska säker på att det är IBS  jag har. Måste ta tag i det där...Suck!

   


Nu ska jag kolla vidare på smurfarna med Joel. Hoppas ni får en bra helg och en bra start på nästa vecka. Jag ska verkligen njuta av mina pojkar den sista veckan på min semester. Så härligt att vara samlade igen för att ha semester själv känns inte alls lika kul som att vi har det allihopa.


 


/A


 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

6 augusti 2017 11:12

Mycket roligt ni gjort dessa dagar. Du måste vara rädd om dig.🌹💋😘 Massor med kramar och hoppas att ni får härliga dagar💋

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards