Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Startskottet för 2017 har gått...

Av Fröken Svår - 23 januari 2017 19:54

Första inlägget i år. Intresset för bloggen har svalnat både för mig och de som följer har jag märkt. Men känner ändå att jag vill skriva lite.


Nyåret blev ju inte som vi tänkt då Albin, Joel och jag fick influensan och låg hela nyår. Fick ett uppsving så vi lyckades äta lite mat men annars var det soffläge. Vi firade nyår lite på torsdagen istället och öppnade bubblet och barnen fick tomtebloss.


  


 


På onsdagen mådde vi lite bättre så vi tog en tur till naturhistoriska museet. Det var väldigt uppskattat, speciellt av Albin. Men jag vart så yrslig så det kändes som att det räckte med 2,5 timme där. Den där yrseln lever fortfarande kvar så jag undrar vad det egentligen är.


 


Vi var på 5 års kontroll med Albin och det gick utmärkt. Han skulle rita en gubbe och tog det på så stort allvar så det tog sin lilla tid. Men vad fin det blev. Vi gjorde även om syntestet som var dåligt när han var 4 år men det var jättebra nu.


 


Så har Pillan, Jocke och barnen varit här på besök. Så härligt som vanligt. Mkt prat att ta igen. Tänk om vi bara kunde bo lite närmare. Så tacksam att vi har den här relationen iallafall.


Vi har hunnit åka pulka och mata fåglarna med Jill, Henric och barnen. Men glidet var inte så bra i backen och de var kallt så vi tog en fika på stan för att tina upp.


 


Så har vi äntligen hälsat på lilla Olle som inte är så liten längre då han både kan sitta och krypa men så otroligt gullig. Dom har ju flyttat Hanna, Micke och barnen så det var så kul att få komma och titta. Så fint och härligt och tiden bara sprang iväg. Hoppas det inte dröjer så länge tills nästa gång.


Albin var så söt när han sa till Joel " Om det inte är nån som vill leka med dig på dagis så kan du använda din fantasi och leka".


Joel var lika söt för han sa när vi skulle börja äta " Nu vill jag gosa med Albin, ta kort mamma" Joel sa även när vi var på väg hem från affären " Nu har jag slutat med napp" . Det höll i sig i ca 5 minuter, haha.


 


Så har vi gjort skolval för Albin. Tänk att han ska börja till hösten...


 


I helgen var vi bjudna på middag hos Jill, Henric och barnen. Jättegott och supertrevligt som vanligt.


    


Natten till söndagen blev inte lika trevlig då Albin fick magsjuka. Puh vad mkt det finns i en sån där lite kropp. Tyckte så synd om honom när han sa " Jag orkar inte mera, ta bort det här NU". Tårar rann. Sen när vi bäddat om efter en kräk omgång så hade vi bytt sängkläder då säger Albin sittandes på golvet " Ni gör så fint och så kommer det här upp". Lilla hjärtat.  Jag och han låg resten av natten i hans säng och jag låg vaken och bevakade honom.



Så pajade vårat kylskåp igår också. Inte kul att slänga ut dom pengarna just nu men vad göra. Trist att det är 8 dagars leveranstid bara. Så influensan, kräksjukan och trasigt kylskåp...ja de känns ju ingen vidare start på detta året och jag har så jäkla svårt att vara positiv just nu.


/A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

26 januari 2017 16:48

Saknat din blogg😘 Vad duktig Albin är att rita en riktig konstnär. Killarna är så gulliga med varandra👬. Att Albin ska börja skolan till hösten,stora killen. Hoppas att din yrsel försvinner och att ni kryar på er. Kram😘

 
Ingen bild

Pillan

6 februari 2017 22:43

Tycker det är jättekul att läsa din blogg :) Och att se alla fina bilder. Kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards