Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Julen 2016

Av Fröken Svår - 28 december 2016 20:08

    


Trots saknaden av snö så blev det en härlig jul iallafall. Dagen före julafton så vart det uppesittarkväll med bingolotto. Vi vann ingenting med vi hann med mkt glögg och griljering av skinkan och såklart avsmakning av den. Vi ställde ut gröt och lapp till tomten.


 


Julaftonsmorgonen så kollade vi våra julstrumpor där Tomten lämnat paket men han hade även lämnat ute vid gröten. Barnen blev nöjda och vi åt julgröt där Albin fick nöten och önskade sig att alla skulle vara glada och tycka om varandra och vara tacksamma över paketen. Så söt så det kom tårar hos oss. Efter vi duschat och gjort oss i ordning dukade vi upp lite glögg och julmust och delade ut våra paket i familjen.


  


 


Sen gick vi vidare till min mamma och  pappa och kollade på kalle och inväntade tomten. Vi trodde Joel skulle vara rädd för tomten men icke. Han hoppade ner från soffan och sa tack tomten och gav honom en kram när tomten ropade upp hans namn. Albin kramade också tomten.


   


Så delades resten av klapparna bland kusinerna ut och sen åt vi den efterlängtade maten. Gott men sen blev jag nästan förstörd för jag blev så mätt. Innan vi gick hem bjöd vi över mamma och pappa på mat på juldagen.


 


På juldagen byggde vi ihop de flesta julklapparna och sen lagade vi lilla julbordet tills mamma och pappa kom. Jättemysigt! Sen kollade vi på film från när vi var i Grekland. Hjälp vad man längtade tillbaka. Så otroligt mysigt vi hade.


 


 


På annandagen tog vi det lugnt fram till 14 då vi gick på den nya bamse filmen på bio. Hoppas det kan bli en tradition för det var jättemysigt. En jättehärlig julledighet men den var väldigt kort. Men nu har jag redan jobbat två dagar av veckan så nu är de bara två kvar på detta år. Imorgon ska jag till läkaren med mitt ben som är helt knasigt.


 


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

28 december 2016 21:48

Vilka jättesöta tomtenissar🎅🎅 Tack för en mycket trevlig Jul🎁🎄🎅 Så trevligt att få komma på "lilla julbordet" det var mycket gott att äta och dricka.
Hoppas att de kollar ditt ben så du kan bli bra💕
Kramar till er alla från morfar och mig och önskan om ett riktigt Gott 2017💗💙💙💙

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards