Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Inspelad och klar firad.

Av Fröken Svår - 10 november 2015 13:16

Nu har jag firat klart min 30 -års dag med grand finale nu helgen i Sthlm. Vi lämnade barnen hos mormor och morfar ( usch vad det känns knäppt att jag varit ifrån barnen 3 helger av 4). Dom älskar ju att vara hos mormor och morfar så de var inga problem. Innan vi skulle åka så så smörjde jag Albin och Joel  i ansiktet med en baby lotion som var organisk och fri från alla kemikalier och som dessutom är köpt på apoteket, så gick de kanske 1 minut så kommer Albin och säger " Vad är det här röda som kryper i mitt ansikte". Fick en chock hur han såg ut över panna och ena kinden som var precis där jag smörjt. Alldeles röd, varm och lite svullen. Som tur var gick det bort efter ca 20 minuter då vi tvättat bort krämen. Som vanligt är det svårt att fånga på bild för här syns inte de i pannan någonting.


 


Sen tog vi tåget in till Sthlm för att sen sätta oss på en irlänsk pub och ta varsin öl. Vi skulle ju egentligen ätit någon god lunch men barnen sov till 9 i lördags morse så då åt vi frukost så sent så vi tog bara en subway macka innan vi gick till hotellet.


Där visade det sig att sviten var bokad. Oj oj oj vilket rum alltså, går inte ens att beskriva genom bilder. Plus att min mobilkamera är inte den bästa men så otroligt stort och en egen lång smal balkong dessutom. Bubbelbad och dusch och världens skönaste säng.. Sen låg det en hälsning till mig på födelsedagen från receptionen tillsammans med chokladtryfflar och annat. Så gulligt.


 


Vi började med lite bubbel.


 


Sen vid 16 var det dags att gå och spela in. Vi såg studion från vårat rum. Nervöst var det men en bra kille som spelade in. Kändes skit bra tills jag fick höra resultatet. Låter som man sjunger i en plåtburk, och alldeles platt utan känsla och då min förkylning sabbade för mig så är de falsk på några ställen. Buhu, så den kommer jag inte spela upp för någon. Han som spelade in mig tyckte jag var alldeles för självkritisk men nej det låter inte alls som när jag sjunger hemma. Dock vart jag glad när inspelningskillen sagt till Jens att den Creed låten jag valt har jättemånga svåra mörkatoner och jag satte dom klockrent.Så ibland måste man ju egoboosta sig själv och skriva det här så jag kommer ihåg det.  Otroligt kul var det .


 


Efter det gick vi hem till rummet och bytte om och gjorde oss i ordning för att äta god mat. Hamnade på ett ställe som heter Helenas Spis och där fick vi stå i kö länge tills vi äntligen fick ett bord. Efter en stund fick vi byta bord och sen hände ingenting. Så nonchalanta så vi valde att gå därifrån och gick till ett annat ställe. Där vi åt nån laxroulad till förrätt, oxfilé till varmrätt och chokladtårta till efterrätt och ett gott vin tyckte jag iallafall, Jens var inte lika nöjd ;-)  Allt detta till mindre pris än vad två rätter skulle kostat på Helenas och servicen här var toppen. När vi kom hem så passade vi på att bada bubbelskum bad innan vi somnade och sov så skönt.  Vi gick ner sent och åt frukost innan vi tog tåget hem igen till våra fina pojkar som skött sig så bra.


Igår så var vi på 18 månaders kontroll med Joel. Allt såg jättebra ut och han hade växt 9 cm sen i april. På eftermiddagen åkte vi ner och klippte Albin. Tjejen som klippte Albin vart stormförtjust i honom och bara tittade på honom och sa hur fin han var och så duktig. När hon var klar så sa hon " Man ser att han är en otroligt trygg pojke och han måste vara världens snällaste"  Så kul när folk säger så om ens barn. Man blir ju så stolt så man spricker.


 


Nu är Albin på dagis och ska hämtas snart, Joel sover fortfarande. Vi har varit ute och busat efter Albin lämnades på dagis. Han längtade efter att få leka med Elise igen, så hoppas dom varit ute samtidigt.


 


Hoppas ni får en bra vecka!


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

10 november 2015 17:09

Du är ju JÄTTEDUKTIG att sjunga 💕💋😍
Det har varit så roligt att ha killarna här,de är jätteduktiga.
De tyckte om att bada "bubbelbadkaret"
sen bakade morfar och pojkarna pizza🍕

 
Ingen bild

Bitte

11 november 2015 19:08

Du har då blivit ordentligt firad 😊. Fina barn har ni verkligen, förstår att du är stolt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards