Amodernmyth

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Fröken Svår - 17 november 2015 12:04

Så berörd över detta som skett i Paris.Folk som gått ut för att roa sig genom konsert, fotboll och god mat så släcks deras liv av människor som är så fyllda av hat. Jag kommer aldrig att förstå, och jag kommer heller aldrig acceptera. Jag är rädd, men jag får inte bli så pass rädd att jag begränsar mitt liv för då har dom vunnit. Även om jag helst skulle vilja ta med min familj till en öde ö. Kärlek kommer alltid vara större än hat och tillsammans kan vi göra skillnad. Jag känner att jag inte ens har ord för att beskriva det som skett i Paris och i Beirut.  Forsätt att ge kärlek till era barn så kanske världen blir vackrare i framtiden.






Vi var ju på minisemester i helgen. Vi mellanlandande i Linköping och tog in på hotell där innan vi for vidare till Vimmerby. Skönt att ha kört den största biten dagen innan. När vi kom fram var vi vrålhungriga så vi gick till en restaurang som även serverade pizza till pojkarnas förtjusning. Dock drog Joel i sig 33 cl mjölk innan pizzan så vi trodde inte han skulle orka något men det gjorde han verkligen!


 


Efter maten så gick vi en sväng på stan innan vi gick tillbaka till hotellrummet och väntade in idol. Det var så sött för dom hade satt upp miniorerna tavla i rummet för att det var ett familjerum. Albin hade ju somnat i bilen så han var inte ett dugg trött men lillebror somnade gott. Jag sov dåligt som vanligt när jag sover borta.


 


Efter frukosten så åkte vi vidare till Vimmerby och frödinge där pojkarnas kusiner och Joels gudföräldrar bor. Både Joel och Albin tyckte de var så roligt att leka med kusinerna igen, och Linus är ju så duktig och busa med dom. Pillan och jag tog en promenad och pratade lite. Så glad för den kontakten vi fått och vi är så lika i funderingar och värderingar. Ett jättefin vänskap. Dessutom fick jag en parfym från hugo boss som luktar så otroligt gott och supersmarrig fudge som jag redan smakat på i födelsedagspresent av dom.    På kvällen blev det jättegod mat , fika, vin och fotboll. Vi kom inte i säng förens vid 01:30. 


På söndagsmorgonen åkte vi till barnens farfars grav och Albin fick tända ljuset.


 


Efter vi tänt så ställde sig killarna framför stenen och bara tittade. Det var som att dom förstod men ändå inte. Tyckte bilden blev så otroligt fin.


 


Efter en stund vid graven så åkte vi hem till farmor där hon tagit fram massa leksaker innan pojkarna hjälpte henne att göra våfflor. Så vi var där några timmar innan vi tog bilen hem igen.


 



Idag har vi hämtat ut paket som innehöll grabbarnas adventskalendrar. Har ju köpt små saker och slagit in förut i paketkalendern men i år så har jag ingen fantasi så jag köpte färdiga , en med bamseböcker i som Joel fick och en playmobil med brandstationsgrejer till Albin. Det är ju första gången någonsin som jag inte ser fram emot julen eftersom de är dags att börja jobba efter den. Suck.


 

Ha en bra vecka!


 /A

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards