Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 november 2015

30 års fest!

Av Fröken Svår - 6 november 2015 12:24

Sutitt och kollat igenom bilderna från festen och tårarna kommer för en del bilder är så roliga men dom kan jag inte lägga upp här, haha. Vilken otroligt rolig fest det blev. Alla var på riktiga partyhumör, dock var det trist att 2 par var tvungna att avboka. Dagen sisådär men alvedon och vila för mig och jag visste inte om jag skulle få ge med mig och ställa in men skam den som ger sig och underbara Jens lagade lasange till alla. Jag försökte mig på att dammsuga men blev jättetrött och fick vila lite till men det kliade ju i fingrarna. Mamma hämtade pojkarna som skulle sova hos dom. Så tog tag i mig själv där på eftermiddagen och gick ut och "pyntade" lokalen och gick in och duschade sen. Hittade en klänning i garderoben som dessutom inte hade några armar, så äntligen vid 30-års ålder var jag så mogen eller kanske modig att jag slutade bry mig om folk ser mina överarmar. Heja mig! Dock var det ingen hit då jag ser på alla bilder efteråt att klänningen får mig att se ut som barbapapa.


Först kom Janne och Jennie som skulle sova kvar. Fick en stor korg med massor med hygien, gottis och en plattång!! Efter de kom Jill och Henric med en stor korg med goda viner som var markerade när jag skulle dricka dom, dvs på 31-års dagen, 32-års dagen osv.. Sen kom Fia med hennes kille Viktor, som var jättetrevlig. Jag fick en superfin döskalle ljuslykta från Kosta boda! Efter dom kom mina bröder och deras fruar med bubbel och presentkort på Glossy box i 6 månader. Hurra vilka bra paket jag fick av alla!!


Vi började med lite bubbel innan maten. Efter maten tog vi fram drinkbordet direkt och då började festen. Henke B ( alltså inte min bror) fixade samboca till min hals, och de funkade för stunden. Haha för övrigt var han shotskungen under kvällen.


 


Sen blev de lekar och de var så otroligt roligt och hur alla ställde upp på våra tokigheter och verkligen satsade allt. Första tävlingen fick man göra med sin egna partner då de var kasta ring på snopp, och då vann Henrik (min bror) och Matilda och fick ta med sig en poäng med i sitt nya lag.. Sen var det legoblocks, minnestävling, paketinslagning, pricka rätt på makaroner och lite frågesport. Efter jämnkamp tog Matilda och Henke B hem segern. Sen öppnade dansgolvet och vi dansade och dansade och dansade. Så otroligt kul fest och med människor som verkligen bjuder på sig själv. I love it! :-)


 


Tusen tack till alla som gjorde de så skoj och för alla fina presenter. Jennie och jag låg och pratade lite i sängen och så kommer min underbara karl in och säger att han städat hela lokalen helt själv där på natten/morgonen. Men hur fantastisk får man vara?!? Först lagat all mat och sen städat hela lokalen. Jag saknar ord ! Söndagen vaknade jag lite piggare som sen vände och slog slag i mig så jag blev liggandes med feber och en hals som kändes som rakblad.


 


Jag är lite piggare i kroppen nu men snoret i näsan stör mig eftersom de kommer låta för jäkligt när jag äntligen ska få sjunga in i studio igen på lördag. 2000:- och de kommer låta bedrövligt. Sjukt trist så jag känner mig deppig. Detta är ju det absolut roligaste jag vet och jag provade att ta en ton idag för första gången på hela veckan och det låter för jävligt! Prestationsångest blir det då.


Känner mig också nere för att de snart är slut på det ljuva livet med mina två fina barn. Den här tiden har varit helt fantastisk och jag är så glad för att få dela den här tiden med dom och att Jens jobbat så bra tider och fått mkt tid med barnen. En fantastisk tid som aldrig kommer åter.


 


Idag fyller min omtänksamma och godhjärtade storebror år så vi ska åka dit och fira honom ikväll.    Nu ska jag packa inför imorgon. Önska mig lycka till!


/ A


 
 
Madde

Madde

6 november 2015 14:47

Låter som en lyckad fest :) krya på dig och lycka till!

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

6 november 2015 22:13

Lyckatill❤️😘

 
Ingen bild

Fia

7 november 2015 04:38

En riktig kanonfest! Lycka till idag, ser framemot att höra resultatet! Kram

 
Ingen bild

mamma/mormor

7 november 2015 10:22

STORT LYCKA TILL I DAG👍💖😘
Pojkarna tar vi hand om på bästa sätt i kväll blir det pizzabakning 🍕med morfar
Ha det riktigt mysigt 💕

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards