Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Klagomuren.

Av Fröken Svår - 3 april 2015 12:48

Detta är ett klagoinlägg för ibland blir jag less!


När vi var och handlade i onsdags så skulle vi ha oxfilé. Vi hittade en liten bit som det stor 960 gram vilket vi tyckte var skumt . Vi hittade då en annan bit på 780 gram och vägde dom båda i varsin hand. Aldrig i livet att den lilla biten kunde väga så mycke så då gick vi och vägde den i charken och mycket riktigt så vägde den 610 gram. Tänk vad lurad man kan bli ifall det var den enda biten som låg kvar och man inte kan jämföra. Jaja vi struntade i oxfilén då jag kom på att jag är ju föräldraledig utan pengar nästa månad men vi ordnade iallafall så någon annan inte blev lurad.


Igår var jag och smågrabbarna och handlade det som inte fanns dagen innan och jag säger det att folk är ju galna i dessa högtidsdagar. Det knuffas och trängs och dom ser verkligen inte Albin som går så snällt bredvid så han fick en tjong i huvudet av en kundvagn och blev ledsen. Idioter!!  1 timme senare ( utan att ha handlat mycket , bara massor med folk) när vi handlat klart och packade i kom en tant och sa, Vilka otroligt snälla pojkar du har. Jag blev varm i kroppen och fick upp hoppet för mänskligheten igen då det säger tjong på min hälsena som någon kör på. Less igen!


Vi bestämde att pojkarna skulle få sitt påskägg igår eftersom vi ska vara borta mycket den här påsken. Så Albin letade reda på både Joel och hans ägg som påskharen gömt i vår lilla trädgård.


 


Jag börjar bli så trött på föräldrar. Varför skaffar folk barn? Facebook har blivit en klagomur för trötta mammor verkar det som. Tur att deras barn inte har facebook så dom kunde spy ut hur trötta dom är på sina föräldrar. Jag förstår att man är trött och man får sova lite men vad hjälper det att lägga ut det på facebook? Jo dom får ju folks medlidande genom att dom skriver " Åh stackars dig" "Kämpa" " Håll ut" . Alltså jag kräks. Det är väl ingen jävla sjukdom man fått utan ett barn. Vilket man inte skaffar för att få sova mer och ha mer egentid. Sluta sitt på facebook och sov istället om ditt barn nu sover samtidigt som du sitter där. Som en jag har på facebook som alltid gick in och uppdaterade hur länge bebisen varit ledsen. Ah men vafan logga ur och försök ta reda på varför bebisen är ledsen. Bebisar är inte ledsna utan anledning. Igår läste jag det sjukaste jag sett på facebook men tänker inte ens skriva om det här för de gjorde mig så jäkla förbannad. Jag är också trött, men behöver inte skriva ut det på facebook så min klasskompis ifrån 3:an vet det.


En nyvaken rödluvan var också med och kollade efter påskägg !

 


Sen den där pappan på Leo's lekland som tagit med sina pojkar på 4 och 5 år som inte fick någon uppmärksamhet av sin pappa som satt uppkopplad på nätet hela tiden dom var där. Han beställde in bakad potatis ( Kom igen, till en 4 åring? ) och dom vägrade äta. Dom satt och grät samtidigt som pappan stirrade ner i sin dator. Pojkarna sprang dessutom runt där inne med skor på sig! Till slut så fick den ena pojken en korv i stället som han ironiskt nog satt åt precis bredvid " FÖRBJUDET ATT ÄTA OCH DRICKA PÅ LEKOMRÅDET" skylten. Han tyckte nog att han var årets pappa när han tog sina pojkar till ett lekland men att han själv satt med huvud i cybervärlden såg han inte.


Dagis har ju fått en vattenläcka också som skulle ta 2 månader att återställa. Albins avdelning och en till är drabbad.


Nu blir det dusch innan vi åker till Jill , Henric och pojkarna.


Glad påsk och ja jag är glad bara lite förbannad på mänskligheten ibland. Tur att jag är så jäkla perfekt ;-)


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

4 april 2015 09:02

Glad Påsk 🐣 till er från oss.
Ja pojkarna är verkligen duktiga.
Vilket jättestort Påskägg Albin fick. Kramisar 💕💕😘

 
Ingen bild

Emilia

13 april 2015 15:41

Du har så jäkla rätt! Jag blir ledsen när jag ser hur "illa" folk skriver om sina barn ibland. Även om jag inte har egna och de flesta tycker att man ska hålla klaffen då. Ser det som den finaste "gåvan" livet kan ge - att få barn. Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards