Amodernmyth

Alla inlägg den 4 november 2014

Av Fröken Svår - 4 november 2014 22:18

I fredags klädde Albin ut sig och gick till mormor och morfar och gjorde bus eller godis. Vi blev kvar på lite vin och sen slutade det med att vi hämtade de vi tänkt äta och lagade det hemma hos mamma och pappa istället. 


 

På lördagen så åkte vi till Västerås och shoppade lite innan det var dags för 40-års fest. Vi blev bjudna på god mat och dryck( alkoholfritt för mig) . Joel ville inte sova så han var uppe  till 21:30. Albin blev förtjust i Ida och Elins tjejkompisar som var där. När jag kom ner för att säga att det var mat så stod Albin i rummet och höll tjejerna om benen och sa " Jag älskar dom här tjejerna" Haha. Sen innan vi åkte hem så satt han och mata ena tjejen med chips. Han somna gott i bilen hem. Sen vart det sovmorgon till klockan 10:30 då vakna jag och Albin till doften av krabbelurer (en typ av morgonpannkaka) som Jens gjort. 


 


Söndagen ägnade vi oss åt att fixa i vår miniträdgård och Joel fick gunga för första gången. Det gick hem hos lillkillen. i måndags satt han helt själv också och i förra veckan kom andra tanden. Det går fort nu. 


 


Igår var vi på bvc på 6 månaders kontroll. Dock blir han ju inte 6 månader förens om 11 dar. Nu är han 71 cm lång och väger 8,7 kg. En glad kille som blir lite blyg när man ropar hans namn. Tycker det går alldeles för fort och nu ska ju tiden räcka till åt två goa små killar.


Joel i Maj och Joel i Oktober.

 



Gick jättebra att lämna Albin igår efter en veckas lov. Jag hörde hur barnen ropade NU KOMMER ALBIN och när jag gick hörde jag hans namn flera gånger. Känns skönt! Imorgon är det dags för utvecklingssamtalet som blivit uppskjutet i två månader typ. Imorgon fyller även min kära bror Henrik 40 år! Men han firar med sin familj och mamma och pappa i värmen. Hoppas han får en underbar dag!   


Kollade på så mycket bättre, (orups dag då vi inte hörde så mkt när det var hockey wm) och Kajsas version av magaluf var ju underbar. Texten kom verkligen fram och hennes bräckliga fantastiska röst. Sen blir jag irriterad när folk skriver att hennes versioner är så sega och deppiga men herregud kvinnan sjöng ju punk på sin tid och de här är ju sättet hon gör sina låtar. Man behöver inte gilla det men man måste väl förstå att alla kan inte vara som Carola. Det är ju som om jag skulle säga att Johan i familjen bara gör versioner på skånska. Det är ju hans sätt lixsom och jag tycker han gör det grymt bra dessutom. Måste nu kolla på amandas dag innan det är dags för kajsas på lördag!!


Brände mig i helgen på ugnen och idag börjar det göra lite ont. Stramar som bara den och jag kommer emot hela tiden.

       

/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards