Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

På banan del 2!

Av Fröken Svår - 19 november 2014 22:02

Jaha då gör vi ett nytt försök och säger att vi är på banan igen. Vaknade upp i fredags och mådde så jäkla illa och pojkarna var så fina och tog det lugnt med mig i sängen i flera timmar tills Jens kom hem då var de som att spärren släppte och jag kräktes resten av kvällen. På lördagen sov jag bort mesta dels av dagen och alla energi var bortblåst. Jens fick stanna hemma från jobbet måndag och tisdag för jag mådde så sjukt dåligt!


Men nu sååå...men man vågar inte ropa hej till nått! Albin har fått tillbaka hostan och varje gång blir jag rädd att de ska bli kräkhistoria av det hela. Hatar magsjuka!



Albin målade tårtor med fingerfärg och lillebror satt bredvid och var glad!

 


Så idag tog jag mig ut för första gången på över en vecka. Kändes skönt med friskluft och pojkarna hade sina nya kanelbulle mössor som jag köpt av en tjej som syr. Dock har jag trott att jag haft ögoninflammation så jag har slängt min mascara men nu när jag läste om symptomen så är det eksem på ögonlocken som jag har. Inte så konstigt, har ju så konstig hy förövrigt. Mina händer som säger till när det är dags för snö tex. Så jag var ute och gick och sen iväg och shoppade utan smink. Gud vad naken man känner sig! Blek och trött utan mascara.


På kvällen var jag och käka på vita elefanten med Mia. Trevligt och god mat! Mer vardagslyx åt folket :-)


Albin satte byxorna på huvudet och tyckte Joel skulle ha det med...en byxhatt!

 


Snart helg igen och då vankas det köp av filt matta till trappen, Pelle svanslös lekparken och besök av Jennie. Härliga tider.



Ha en bra slutvecka och håll era tummar att vi slipper kräksjukan nu.


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

19 november 2014 23:47


Hej!
Ja nu håller vi tummarna✊
Härliga killar💖
Fina saker som du sytt Jätteduktig💋
Duktig Jens som tapetserat så fint👍
Kram💑

 
Ingen bild

mia

20 november 2014 00:09

Hade en jätte mysig kväll med underbart sällskap och god mat! Håller med din mor.... duktig du e på att sy 😀 och mycket fint kök! Hoppas vi ses snart igen. Kram

 
Ingen bild

Bitte

20 november 2014 05:57

Håller tummarna för att ni får vara friska nu!

 
Sophie Hagelin

Sophie Hagelin

20 november 2014 06:29

Hejhej!
Hoppas ni får vara friska allihopa nu!
Jag läste nu om din hy, på första advent kommer jag finnas hos Hanna på Färgnyans och dema mina härliga ekologiska produkter som hjälpt många med sin hud. Kom förbi vettja?
Kram!

http://www.hjartaochsmarta.se

 
Ingen bild

Pillan

20 november 2014 22:46

Håller tummarna för att denna helg blir betydligt bättre än er förra, det lät inte kul alls. Å va goa killarna är, Joel växer så det knakar! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards