Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Småbarnslivet!

Av Fröken Svår - 9 maj 2013 19:00

 Den där lyxiga känslan om en nybäddad säng och en nyduschad jag höll inte i sig så länge då Albinsson gnydde till vid 24 snåret och fick komma in till vår säng och kort därefter spy ner säng och Jens och bajsa ner sig. Stackars liten. Sen fortsatte det komma där bakifrån hela natten så jag bytte sängkläder 3 gånger på 6 timmar. Jag önskade verkligen att jag kunde ta det ifrån honom.


Men han fick i sig bra med vätska och även lite mat så han har inte visat några symptom sen 11:00 igår.



En bild ifrån idag. Vi fick ta över Måns och Ludwig hoppborg och det uppskattades.

  



Idag har vi bara tagit det lungt och varit ute mycke. Albin har ätit som vanligt och druckit duktigt. Så är han symptomfri imorgon efter 48 timmar och vädret tillåter så åker vi till kungsbyn hela familjen.


Mååååål! Albin har lärt sig att man ska ha händerna i luften då.

 



Igår fick vi en eller egentligen två postiva besked. Det ena är att Albin fick förstahandsvalet på dagis! ( Ja jag säger dagis och inte förskola). Känns så himla härligt. Vi har ju varit på kommunen och senast i fredags så sa dom att dom låg efter och de skulle ta miiinst 3 veckor för oss att få besked. Så damp det ner i brevlådan igår!


Nu jobbar Jens bara 5 dagar ( nästa vecka ) och sen går han på pappaledighet hela sommaren. Skönt och oj vad som ska mysa grabbarna! Först ska vi ha 2 veckors ledigt tillsammans då vi har en massa roligt inplanerat! Älskar att vara med min familj.   


/ A



 
 
Madde

Madde

9 maj 2013 21:54

Magsjuka är aldrig kul, skönt att det gick över fort! Egen hoppborg, vilken lyx! Måste kännas bra när allt löser sig till det bästa tillslut. Ha en fortsatt trevlig långhelg!

http://maddesmirror.blogg.se

 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

13 maj 2013 15:18

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du eller Jens har eller kommer gå på föräldraledighet.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

 
Ingen bild

Brollan

25 maj 2013 10:48

Kul att Albinsson gillade hoppborgen !! :)

Kram / F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards