Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Kusinmys!

Av Fröken Svår - 22 februari 2013 20:52

Albin är så duktig på rumpan först. Stolt mamma! :)


 


Ja nu mer om förra helgen då Jens bror Jocke med familj kom upp hit och hälsade på. Så himla roligt och mysigt. Vi möttes upp i Västerås först för lite lek och bus på Leo's lekland.


Albin och hans kusin Tyra. Det skiljer 1 år och 2 månader ungefär på dom.

    


Albin lekte inte så mycke denna gång utan gick mest omkring och tog in omgivningen. Tur att han har kusiner som tar väl hand om honom. Här är en bild på goa Linus och Albin.


 


Efter det åkte vi hem hit. Vi fick jättehärlig tulpaner och motörhead vin av Jocke och Pillan. Så blev det lite tacotårta till middag och sen var klockan så mycke så melodifestivalen väntade. Efter den så gick barnen och la sig och vi satt och drack vin och pratade så vips så var klockan 03:10.  Herregud så fort tiden gick men ack så härliga samtal. Väldigt trevlig och Pillan är verkligen så otroligt godhjärtad!   Önskar man kunde bo närmare så vi kunde ses oftare.


 


Blev inte mycke sömn den natten. Albin vaknade till vid 04:00 och jag hitta inte hans napp och låg så illa till så jag bad Jens hämta napp. Då ser jag han gå ut i köket och tända upp. Efter en stund går jag efter och kollar vad han gör då har han tagit bort nappen från Albins vällingflaska och lagt i den i ett glas vatten och räcker den till mig. Vad är det där säger jag. Det är vatten, du skulle ju ha svarar han. Jag börjar skratta och säger nej Nappen skulle jag ha. Då rycker han lätt på axlarna och ställer glaset på bordet och säger " Ta om du vill ha"  och så går han och lägger sig. Hahah jag låg en timme efteråt och skrattade åt detta. Han gick helt i nattmössan!! :)


 


Kände mig dock ganska så pigg dagen efter men när vi intagit frukost så vart man lite trött men vi höll oss vakna hela dagen. Barnen var så goa och lekte så fint tillsammans. Underbara ungar men tyvärr vart det ingen bild på fina Thea. Men här är en underbar bild på lilla Tyra!!


 


Tackar familjen Karlsson för en härlig helg. Idag har vi promenerat och hälsat på Albin mormor och morfar. Mysigt!


/ A


 
 
Ingen bild

mamma / mormor

22 februari 2013 22:04

Tack för att ni kom och gjorde vår dag<3
Söta Thea <3
Hoppas att Jens inte bjöd någon mer på "drinken"

Fröken Svår

22 februari 2013 22:26

Thea är jättesöt men på bilden är det Tyra ;)

Puss!

 
Madde

Madde

23 februari 2013 07:22

Så roligt med kusinmys. Lät ju som att kvällen avrundades på bästa sätt, med en nappdrink :)

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Pillan

23 februari 2013 20:37

Tack snälla du! Men det är ju vi som ska tacka vi bodde ju på "all inclusive hotell" den natten:) Hihi den där nappdrinken, den var kul:) Tiden gick verkligen fort, men det gör den ju när man har roligt! Önskar också vi bodde närmare varandra... Vilken fin bild på vår lilla skruttis <3 KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards