Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Besök hos familjen J

Av Fröken Svår - 17 juni 2012 19:21

Gårdagen började annorlunda! Jag höll på och busade med Albin i sängen och lekta flygplan och upp och ner med honom. Helt plötsligt trillar det ner något och jag frågar Jens " Vad var det?"  Och han svarar att han inte vet. Det går en stund till med bus och sen så tar jag mig i håret och känner en klump där så jag drar ut den och tittar på mig och ca 5 sekunder senare inser jag att det är en BAJSKLUTT som trillat ur blöjan och pyjamasen och ner i mitt hår!!!!!!! Jag fick sån panik! Herregud det är inte okej...visst småbarnsmorsa med liten kräkfläck på tröjan men BAJS i håret det är bara för mkt hahah! Så jag lämna över Albin till Jens och sa " Okej hur ska jag tackla detta " och sen går jag ner i trappen och drabbas av kräkattacker. Men efter en dusch med många schamponeringar och byte av sängkläder så kändes det bättre. Hah usch!


Vid 14:30 var vi framme hos Janne, Jennie & Jesper. Jonathan var på kalas. Där blev vi bjudna på goda blåbärspaj och god päron/kokospaj först och lite senare bjöd dom oss på grillat! Så himlans gott! Vi tittade även på deras nya kök som var jättefint! Man blir så inspirerade och göra om när andra har gjort det. Så vi får se om vi kan tapetsera om i köket hemma på semestern, spännande projekt! ;)  Gubbarna drack öl och egentligen skulle dom badat i poolen men det var inge väder för det. Tiden går alltd så fort när Jennie och jag pratar så helt plötsligt var klockan 24 och det var dags att styra kosan hem =)  Tack för en supertrevlig kväll som alltid! =)


En liten pyttedel av deras otroligt mysiga och stora uteplats! Man skymtar pooltaket där bakom också! =)

 


Jennie är ju våran personal housefinder och visade oss ett hus på hemnet...Det skulle hon inte gjort, vi vart kära i det där huset! Ett drömhus helt klart så om någon har 3 miljoner över så kan dom skänka dom till oss ;)

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-balsta-skorby-habo-kommun-sandstensvagen-7-3780837


Idag vaknade vi upp till ett regnigt Enköping och bestämde oss för att åka på shopping. Det blev en klänning och en tröja på HM , ett linne på gina tricot och sen vart det myspys prylar ifrån diverse ställen! =)


Just nu har vi en tooookig liten kille som skrikigt hysteriskt i flera timmar för han är så himla trött men ska inte sova. Vi har hållt på och nattat honom från första trötthetstecknet men nej nej ! Han tar verkligen vara på dagarna och sover inte bort dom ;)

Jensa är så underbar på alla sätt och vis och nu är han där uppe och tar hand om det. Jag känner mig helt slut efter skrikandet. Man blir ju så frustrerad när man inte vet vad han vill, man tycker så synd om honom! =(


/ A




 
 
Ingen bild

Brollan

18 juni 2012 10:43

Nice hus, men hallå... det ligger ju i BÅLSTA !!!! Och dit får ni ju inte flytta....

Härlig story med Bajset... =)

Kram / F

 
Ingen bild

Jennie

18 juni 2012 20:37

Haha...så himla rolig bajshistoria ;) Tack själva för trevligt sällskap men nästa gång får det vara sol :) Ska se om jag kan hitta ett lite större hus och lite billigare....jag hör av mig ;) kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards