Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Gatufest!

Av Fröken Svår - 29 juni 2012 19:19

Himla härligt väder igår så vi tog vårt pick och pack och flyttade ut på tomten och lekte i Albins nya tält! =) Superbra när solen ligger på och man vill skydda dom små. Sen blir det inte varmt i tältet heller utan alldeles lagom! =)


Massa lek och sen blev han trött ( Men inte ska man sova då inte, nej nej inte om man heter Albin )

 


På kvällningen gick vi ner till stan för att gå på gatufesten här i Enköping. Vi hittade på Jill, hennes gubbe och deras lille William direkt. Jättemysigt och hennes gubbe var himlans trevlig, precis som vi trott men man vet ju inte när man aldrig träffats i par förut! Jill är från min mammagrupp! =) Deras goa William vill prata med Albin hela tiden och hålla honom i handen men Albin bara skriker och är rädd . Hah herregud! Deras pojke är 1 ½ månad äldre än våran. När Jill och Henke och William gått hem så flyttade Hanna och Fia över till vårat bord! =)


Det var okej med folk men jag tror inte det var så många som dom väntade. Sen kom det 7 droppar regn och då flydde folket fältet. Trist. Vi var inte hemma förens 01 och Jens som skulle upp vid 05:30...hah han hade en tuff dag på jobbet kan man säga.  Något som stör mig är alla äldre människor som glor när man har med barn på såna här event. Ja vi drack öl och ja våra små pojkar sov så himla gott i deras vagnar! Ah det gör mig tokig hur folk kan få mig att känna mig som en usel förälder. Jag var tvungen att stanna och glo tillbaka på två äldre damer som glodde ner i vagnen på en Albin som sov och sen på oss. Man bara kände vad de tyckte =( Usch! Jag är jäkla bra mamma och mitt barn kommer alltid i första hand. Jag skulle aldrig dricka mig full och inte kunna ta hand om honom men herregud någon öl !!! Störande man känner väl sina egna gränser! Det verkar som vissa tycker att man ska låsa in sig hemma när man fått barn. Men en gammal klasskompis kom fram till mig och sa "Fan va jag diggar din barnuppfostran, klart barnen ska vara med när det händer något skoj"  Dom orden värmde! =)


 


Albin har ju problem att sova på dagarna och kämpar emot sömnen trots att han är så trött! Han går upp i brygga och bara skriker och det är jobbigt både för honom och mig så idag ringde vi till bvc och frågade om allt. Då sa dom att Albin var ett sånt otroligt försigkommet barn och i utvecklingen är han som en 8 månaders baby och inte som de 6 månader som han är. Hon sa även att hon visste vilken lugn, trygg och kärleksfull familj vi är så de kommer ordna sig. Det är såna perioder dom går igenom. Eftersom han lär sig så mkt hela tiden så blir de oroligare sömn. Så med dom orden blev man stolt igen! =)


Nej man är lite trött från gårdagen så nu ska vi slå oss till ro i soffan med en film och kanske somna till den ;)


/ A




 
 
Ingen bild

Brollan

2 juli 2012 11:29

Klart kidsen ska med ut... vi har ju alltid haft dem med, Måns 1 dag gammal på 55 års kalas.. ca: 3 veckor gammal hängde han med på 30-års fest ... :) Idag 5-år senare mår han inte dåligt av det :)

Nu är det bara dagar kvar till Öland, ska bli nice..

Kram kram / F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards