Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 29 december 2021

Julen 2021

Av Fröken Svår - 29 december 2021 21:38

Dagen före julafton var så mysig då vi spelade bingolotto och gjorde i ordning skinkan för provsmakning. Albin vann 100 kronor på sin lott. På julaftonsmorgonen så kom killarna ner och kikade i sina strumpor vad tomten lämnat åt dom. De fick även ett gemensamt paket som tack för gröten de ställt ut. 


 



Vi åt grötfrukost och Albin fick mandeln i gröten. Efter de duschade vi och gjorde oss i ordning och Arvid sov en sväng.


  


Sen var det dags för julklappsöppning , spända killar som vart så glada. Jag blev helt chockad över mina fina paket som jag fått och jag tolkar det som jag varit snäll i år.


   


Sen gick vi vidare till mamma och pappa där även bror Fredrik var med sin familj. Tomten kom förbi som i år fick gestaltas av Jens som gjorde ett grymt bra jobb. Massor av god mat,  julklappsutdelning, trevlig sällskap och julklappsleken för oss vuxna där Fredrik och Linda kammade hem alla.


     

 


 

     

 

 


  


På juldagen har vi alltid lilla julbordet hos oss men pga sjukdom så ställdes det in. Vi lagade iallafall maten och njöt.


   


Sen har jag varit ledig själv med barnen. Missade ett samtal på min telefon där dom från cellprovtagningen spelat in ett meddelande på min telefon att de behövde få kontakt med mig på en gång angående mitt besök där. De sa även att jag skulle försöka få kontakt med dom men de hade bara en telefonsvarare så efter 2 timmars dödsångest så ringde dom igen och berätta att jag kan ha blivit smittad av covid under mitt besök då de upptäckt smitta och jag nu är med i smittspårningen och tvungen att lämna ett test och återrapportera till dom. Mitt test kom tillbaka negativt så det var ju skönt men den ilska över hur de kan ringa och skrämma upp en och tro att det handlar om ens cellprov satt i.


Idag har vi passat på att åka massor med pulka eftersom snön kom med full fart. Så härligt!


    


Hoppas er jul varit bra, hur ni än har firat den! /A


 



 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

30 december 2021 07:36

Tack för en jättehärlig julafton 🎅🤶🧑‍🎄🎄🎁☃️❄❤💙 så synd att du blev sjuk.Det är så trevligt att komma till er på juldagen,får hoppas på nästa år. Förstår vilken vånda när de ringer och du inte får tag i dem🥺 Skönt att du fick bra svar på testen. Härliga kort med avsluningskort på vår vackra dotter❤😘 Önskar er ett jättebra år 2022🥂🍾🕺💃🥳 kram❤💙💙💙💙

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards