Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 14 januari 2021

Gott nytt år!

Av Fröken Svår - 14 januari 2021 12:00

Vi har redan anverkat några dagar på detta året men vill ändå skriva lite om nyårsafton.


Nyår har vi valt att fira själva de senaste åren, dels för att vi vill vara hemma och slippa pulsa hem i regn/snö på natten med barnen men också för att jag alltid känt att det är jobbigt kring såna dagar där de förväntas att man ska vara glad och pepp. I år hann jag gråta och sminka om mig tre gånger innan vi åt middag och jag vet egentligen inte varför. På ett sätt tror jag det handlade om att jag ska börja jobba så de blev känslofyllt, och sen har vi ändå haft ett bra år och det blir sentimentalt att säga hejdå till ett år. 


 



Vi öppnade en flaska bubbel och öppnat vårat brev med förväntningarna på 2020 och där kunde vi bocka av 6/13 saker, men en del berodde på pandemin. Sen skrev vi nya förväntningar inför 2021 och dom blev inte alls lika stora som de brukar eftersom vi inte vet hur länge pandemin kommer hålla ett hårt grepp om vår tillvaro.


 

   


Sen blev jag , Jens och Arvid bjudna på en show av Joel och Albin. Så himla duktiga som skrivigt egna låtar och uppträdde med. Där vände mitt humör totalt och kände bara mig så tacksam för dessa pojkar! 


 


Middagen bestod av Halloumivåffla med löjrom, Oxfile och potatisgratäng och sen salted caramel pannacotta. Så gott alltihopa! 


         




Vi gjorde klockpåsar  som vi brukar till barnen och det var så kul för Arvid var vaken till 21:30 så han kunde vara med på den första påsen som innehöll ballongtävling.


             

   


Vi har haft en tomte som stått klädd på altanen och nu fick han byta om till nyårskläder. Sen skulle jag rätta till honom på kvällen och då råkade han ramla ihop och det såg så roligt ut när vi kom ner dagen efter , som om han haft jordens fest.


   


Så närmade sig klockan 24 och vi skålade ute. Ett grannhus var hemma och vi skålade på distans med dom och pratade lite. Så himla trevligt. 


     



Hoppas erat år startat bra! / A 

 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

19 januari 2021 07:42

Så fina killarna är i sina flugor👦🧒👶Ni gör så mycket mysigt tillsammans❤❤❤❤❤🎉🥂🍾🥳Rolig idé att klä tomten i Nyårskläder så han fick vara med och fira Nyår🎅🕺Puss och kram 🥰💝

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards