Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 december 2020

Jul i staden där jag växte upp!

Av Fröken Svår - 6 december 2020 20:33

Arvid är en liten buse och väldigt snabb. Helt plötsligt så har han gått in med kläderna och ska duscha tillsammans med Joel, eller lyckas öppna skåpet där vi har godis och med världens längsta armar lyckas han nå godispåsen. Så söt när han letar saker under tv bänken och han älskar mat och kommer med sin lilla tallrik fram till spisen.  Jag älskar mina dagar med honom. Vi kan titta på varandra och bara börja skratta! Vi lever i vår lilla bubbla där vi lämnar killarna på skolan, går en timmes promenad och sen går hem och sätter oss tills vi ska hämta killarna på skolan igen.


        


Eftersom man spenderar nästan all sin tid här hemma så har vi i år provat göra egen dörrkrans, egen glögg och egen pepparkaksdeg. Inget av det är något som är svårt men förut har inte tiden funnits till det. Igår gjorde vi porslinsdeg och satt och degade hela familjen och idag målade vi det vi gjort. Provade också att måla en vas med väggfärg och bikarbonat som också är ett tips från ekotipset på instagram.


           


Vi gjorde våran pepparkaksby där alla får dekorera ett varsitt minipepparkakshus i år igen på killarnas begäran. Arvid gjorde också ett hus där vi satte dit kristyr och så ploppade han dit lite godis och en skorsten.  Så gulligt !


 

  


   



Jag fick så ont i hälen i två dagar och till slut så bad jag Jens kolla och där i hälen satt en glasskräva från en skål. Hela skrävan var inne i hälen så Jens fick hålla på en halvtimme och försöka få ut den. Var säker på att de skulle bli en tur till sjukhuset då den satt som berget. Men inte konstigt att jag haft ont då. 


 


Joel har även tagit sitt första simmärke som hette sköldpaddan. Så duktig! Albins fotboll är nu slut och Jens som tagit ett steg tillbaka i sin tränar roll hämtade Albin från träning och fick höra såna lovord om Albins utveckling inom fotbollen. Väldigt roligt för både honom och oss att höra med tanke på hur mkt han tränar här hemma och hur mkt han satsar på träningarna.


   


Jag kunde även genomför min födelsedagspresent på ett säkert sätt och fick komma till Martin ( Jens kompis, som var här och sjöng på våran altan i somras) studio och sjunga in två låtar. Jag var så nervöst så inget vatten i världen kunde släcka törsten men herregud så jag njöt. Jag älskar att sjunga och Martin är grym på att peppa. Han satte även in en padda med en leende Harry Styles som jag kunde titta på och få inspiration, haha underbart !

In och lyssna på Martins jullåt han skrivit på spotify " Jul i staden där jag växte upp". Så jäkla bra 🙂

         



/A




 
 
Ingen bild

Mis

6 december 2020 23:14

Gud så mysigt ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards