Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 7 maj 2020

Mamma, rastlös är väl när man inte har lust med rast?

Av Fröken Svår - 7 maj 2020 21:08

Joels härliga kommentar fick bli rubrik idag. Ibland har man ju inte lust med rast.



Påsken i år var väldigt annorlunda då vi brukar åka till Gränna i vanliga fall men vi gjorde de bästa av situationen. Grannarna i Gränna skickade iallafall paket till Arvid och Albin och Joel fick också en storbrorspresent, så gulliga!! På långfredagen blev de äggjakt för barnen där de letade efter små färgglada ägg som innhöll godis. Sen satt vi och kollade på instagram på en som klippte sin karl och vi bestämde oss för att jag skulle klippa Jens och de vi hade hemma var en skäggtrimmer så vi friserade med den. Det blev helt ok för de verktyget men framöver får han gå till frisören. Sen gjorde vi vår favorit från förra året med baklänges middag där man startar med efterrätt sen varmrätt och sen förrätt. Kläderna ska sitta bak och fram också och stolar likaså.


       

 

På påskafton blev de vanlig påskäggsletning och hederlig påskmat. Jättemysigt och så avkopplande att bara vara hemma tillsammans.


       

 



På söndagen slog tröttheten till och jag fick tillbaka min magvärk som höll i sig även på måndagen så de blev inställda planer. Vi plöjde igenom tiger king serien, så jäkla sjuka människor det finns. Så läskigt för jag tänker tillbaka på påsken men jag minns nästan ingenting.


Vi tog oss iväg på en liten picknick och helt plötsligt dök ett gäng fallskärmshoppare som höll på att öva upp. Lite underhållning till fikat. Sen hade jag namnsdag och blev kungligt firad. Albin kom hem med datum lappen från skolan och gav till mig dagen efter.


 

 

 

 


Sen var jag till Jennie som fyllt år och tog med mig blommor och choklad och stannade i 6 timmar och pratade. Självklart höll vi avståndet.


 


Mina dagliga promenader håller mig flytande. Så skönt för just nu har jag verkligen ingen energi. Här om dagen satt jag på toa och var svimfärdig. Vi har stressat under en sån lång tid nu och jag vaknar säkert minst 10 gånger per natt för min rygg är så paj efter kejsarsnittet men nu måste vi börja lyssna på kroppen.


   


  

Joel har tappat sin tredje tand och denna gång var det framtanden. Sen märkte vi att han började halta och är ju så otroligt blek så vi fick en tid hos doktorn som tog blodprover och sen ville de skicka honom på röntgen så han var iväg igår med Jens på röntgen. Så duktig som låg där inne helt själv så då får man några godisar innan man ska till förskolan. Albin målade en sån fin teckning till Joel. Dom är så jäkla fina med varann.

 


 



Alla tre är så goa med varann och Albin har blivit så gosig mot Arvid. Han har ju varit inne i sin fotboll och drömmen om fotbollsproffs så han har inte ägnat lika mkt tid som Joel gjort men nu så.


         

 


Joel har fått klasslistan och hamnade i samma klass som bästisen Lucas. Trist att de inte får hälsa på nått i skolan nu på våren men förstårligt. Han har nu bara 11 dagar kvar på förskolan. Jag kommer sakna att ha honom hemma, för det är så mysigt. Vi bråkar aldrig utan bara har de härligt. Nu har vi börjat med nått nytt att vi alla tre går upp och vilar lite i sängen när Arvid ska sova efter lunch. Så mysigt ! 


   

 

   


Arvid växer så de knakar och har 6 st tänder och kan nu vinka, göra high five, ge puss om man frågar, ta i hand när man säger goddag, klappa händerna, resa sig mot saker och ljuda mamma. Han ålar sig fram i livet och jag tror han kommer göra så fram till han kan gå vilket han gärna gör om man håller honom i handen. Albin kröp men Joel hoppade på rumpan. Han är inte så nöjd över att sitta

själv på golvet utan vill gärna att man ska bära runt på honom eller sitta ner på golvet. Älskar att sitta på avstånd och titta på människor och gillar när de händer saker. Älskar mat och skrattar hjärtligt åt sina bröder. Jag hinner inte göra något om dagarna känns de som och de bidrar också till stress.


         

   

 



Valborg var inte så annorlunda. Vi brukar vara hemma med gå till fanna ip, nu var vi bara hemma och tände en brasa i eldkorgen på tomten och åt gott. Helt perfekt! På dagen hade killarna och jag varit iväg till lekparken eftersom Albin var ledig.




     

 

 

 


Vi har ju börjat renovera våran altan och ska byta taket och några plankor som är ruttna samt måla huset.Fy fasiken vilket jobb de är speciellt med Jens som jobbar och tre barn. Man har målat varje ledig sekund om Arvid sovit och igår satt Arvid så snällt i gungan i 1 timme medans Jens och jag målade sen kom Albin och frågade om han skulle gunga honom. Nu är altantaket väck och vi jobbar mot både tid och väder så imorgon är Jens ledig och kan fixa hela dagen. Tror han sett Arvid 12-timmar vaken tid på en vecka, och idag såg jag nästan att han blev tårögd när jag la honom. Men snart är vi där och kan njuta eftersom de verkar bli en hel del tid i hemmet i sommar. På torsdag skulle vi egentligen åkt till spanien, fasiken så trist att de inte blir av. 


 


Men jag är så tacksam för varje dag vi får vara friska. Man tar ingenting för givet och det har jag inte gjort sen jag tillbringade dom där två veckorna på sjukhuset för 4 år sen. Varje natt vi får somna under samma tak så somnar jag lycklig. Tyckte covid-19 blev så mkt mer verkligt när Adam Alsing gick bort, absolut inte att de är mer sorligt än någon annans bortgång men döden fick sig ett ansikte som vi alla känner igen. Alla som hyllade honom i media hoppas jag talade om hur mkt de tyckte om honom när han levde för människor behöver höra det. Men jag märker att människor har blivit ödmjukare och de är synd att de ska krävas en djävulsk sjukdom för att skapa det.


Nu ska den här supertrötta kvinnan som inte orkar skriva så mkt men gärna vill att bilderna ska finnas med i boken när jag trycker denna blogg. Jag vet knappt vad jag heter. Här om dagen lämnade jag Albin, sen Joel, sen hem nattade Arvid, målade, handlade, hämtade Joel, lagade lunch, målade, la Arvid för en tupplur, målade, lagade middag, lämna Albin på träning, hem och lekte med en ledsen Arvid, hämtade Albin, nattade Arvid, läste saga för killarna innan de skulle sova och sen ut och måla till 22. Så slut! Ta hand om er och dröm om framtiden. Kanske är de just nu du kommer på vad du vill bli när du blir stor, men glöm inte när de här är över, fortsätt vara ödmjuk.



/ A   





 
 
Ingen bild

Bitte

8 maj 2020 04:58

Fina bilder som alltid i din blogg 😍
Du måste ta hand om dig och ta det lite lugnt 💕. Njut av dagarna och försök släppa alla måsten ett tag.Du måste lyssna på kroppen.
Längtar tills du kan komma till jobbet med era funkar och hälsa på❤
Saknar dig🤗
Kram❤

 
Ingen bild

Mamma/Mormor

8 maj 2020 11:08

En underbar kommentar av Joel😘 Så roligt att läsa om allt trevligt ni hittar på💖 Ni kommer att få så fint på uteplatsen, ni är jätteduktiga🤗.🏡
Kramar till hela familjen.🌻🌹💜

 
Ingen bild

Pillan

9 maj 2020 23:14

Det är så roligt att läsa din blogg och se alla fina bilder ❤ Ni har så otroligt fina pojkar som är så goa mot varandra. Vet hur det är när man är mitt i en renovering, allt kretsar kring det och man ska vara så effektiv som möjligt. Men samtidigt ska allt annat också rulla på med barn, mat och aktiviteter. Så ta hand om dig ❤ KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards