Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 8 april 2020

Man tror någon ska säga april april varje dag men tyvärr är de inte så.

Av Fröken Svår - 8 april 2020 19:56

I måndags läste vi i tidningen att några på gatan blivit av med sina vinterdäck ifrån garagen och vi gick då ut i garaget för att kolla till våra nya som vi köpte till bilen vi köpte i november och dom var såklart borta. Kändes som man föll ner i ett hål. Vi har otrolig otur när de gäller materiella saker och de tär också på en speciellt när man går på en låg föräldrapenning. Jag tar ut föräldraledigt 5 dagar i månaden för att vi ska kunna vara hemma så länge så de där däcken kostade nästan en årslön för mig just nu. 


   


Men vi fortsätter på de positiva. Albin har varit iväg på magnetröntgen där de ville utesluta cancer vilket dom också gjorde. Dom kommer heller inte operera knät just nu då knät fortfarande växer men är baker cystan inte borta inom ett år så ska vi höra av oss igen samt om de börjar göra ont. Så bra läkare! Våran fina Albin som tog chilisås till pannkakorna i skolan och åt upp allt för han vågade inte säga till.


 


För att pigga upp helgerna så bestämde vi att vi skulle börja laga mat tillsammans med barnen så i 4 lördagar har vi lagat åt varann. Medans de som lagade mat gjorde de så fick de andra en bricka med massa gott och tugga på och dricka på. Arvid fick smaka päron och äppeldricka och som han gillade de. Jens och Joel var först ut och bjöd på torskrygg med vitvinsås och chokladmousse till efterrätt. Sen var det Albin och jag som gjorde ryggbiff med smashed potatoes och o'boy cheesecake. Tredje veckan stod Joel och jag i köket och bjöd på kyckling i dragonsås och äppelkaka i glas, och till sist var de Jens och Albin som gjorde hemmagjorda hamburgare med hemmagjoda pommes och en hallon cheesecake till efterätt. Barnen och vi tyckte de var jättemysigt att både komma på meny , bjuda på lyx innan och laga maten.


                 


   

 

 



Den tredje lördagen på middagsbjudningen var de earth hour som killarna älskar. Bara släcka ner allt, och tända ljus och spela massa spel. Men man märker att de inte är många som hakar på längre. Vi har också rockat sockorna som kändes att den kom lite i skymundan i år.


 


 


Joels och mina fredagsbakningar fortsätter och vi har gjorde vaniljbullar och kanelbullar i form. Då har vi kunnat njuta av fika på altanen och Arvid hann ta en tupplur och fick sin kvällsmat där också och de gillade han.


             


Joel är fortfarande hemma med oss men börjar tycka dagarna är tråkiga. Rätta sig efter en bebis och inte träffa några kompisar på snart 5 veckor är jobbigt för en blivande 6- åring. Men vi lånade hem en kompis från förskolan så han var här från 06:45-15:30 och dom lekte hela tiden. Fram till lunch märkte jag inte ens av dom och när hans mormor kom och hämtade så sa hon att hon visste att dom skulle hamna i samma klass och att de i år skulle bli 4 klasser. Jag kan nästan gissa att han kommer få samma fröken som Albin hade också för hon kom helt plötsligt fram och pratade med mig när jag lämnade Albin. Hon har inte ens sagt hej sen Albin slutade. Glad att Joel dock är väldigt lugn och Arvid älskar att han är hemma om dagarna. Sen att Miss li la ut klippet på sin instagram när Joel sjöng Komplicerad samma dag som den släpptes tyckte han var härligt.


   

     


     



April var ju månaden när vi skulle hitta på massa kul. Jag och mamma skulle på en föreläsning som blev flyttad till ett datum hon inte kan, sen skulle Jennie och jag på Pernilla Wahlgrens show och bo på hotell men där har vi fått ett nytt datum att se framemot. Sen blev en konsert som Jens skulle på framflyttad till nästa år. Den som väntar på nått gott ;)


     



Fortfarande lika trött på alla självutnämnda experter när de kommer till corona. Alla som ska tala om att man inte ska åka någonstans i påsk osv men varje människa med vett lyssnar till rekommendationerna och dom som inte gör de kommer du inte nå iallafall med dina instagram/facebook inlägg. Vi skulle åkt ner till Gränna idag för de årliga påskfirandet men vi är hemma och har påskpyntat och köpt hem mat och laddat för familjemys. Så skönt att umgås med barn där man kan prata om annat än detta. Självklart följer man med på uppdateringarna från de riktiga experterna men att uppdatera aftonbladet varje kvart skapar bara stress. De är allvarligt men jag kan lova att efterskalvet av detta med psykisk ohälsa och arbetslöshet inte heller kommer bli bra. 


         



Sen att man inte får tycka att något är tråkigt med detta virus om de inte har med de hårt jobbande sjuksköterskorna eller om man själv är smittad eller förlorat någon närstående. Läste om en som skrev att personen som fick sitt bröllop inställt skulle sluta klaga. Herregud, så mkt planering och längtan till en bröllopsdag så går den i stöpet, de klart man får tycka de är tråkigt!  Men sen kan man ju också se att de är nödvändigt men att de fortfarande känns skit. Vi hade en resa bokad till Spanien nu i mitten på Maj som vi längtat till sen vi bokade i september. Vi skulle fira Joels 6-års dag där borta och mysa men nu blir de inte av men de klart vi får tycka att det är skittråkigt. Man behöver inte jämföra allt med att man har en släkting som dött i viruset för såklart är de värre men saker kan ändå kännas tråkigt. Men eftersom Albin, Joel och Jens pass gått ut så har vi tagit nya och Arvid satte sitt kort på en gång. Det hade hänt en hel del på Joels pass på dessa fem år.


   



Arvid växer och tand nummer 3 är nu ute. Vi har varit på bvc och på 8 månaders kontrollen va han 77 cm och vägde 10kg. Han blir ledsen så fort man går ut ur rummet och av en slump hamnade jag inne på ett kändiskonto på instagram där en av hennes följare förklarat att de är typiskt för 8 månaders bebisar så jag skrev och tackade henne för att hon skrivit de och hon peppade mig tillbaka och så kollade jag hennes konto och då visade de sig att hon var i hop med en föredetta jobbarkompis på coop. Världen är liten.


     


 


Men vi blickar framåt. Mot en härlig påsk med pyssel, spel och påskäggsjakt! Kom ihåg att man får vara bitter men låt de inte ta över för då mår du bara dåligt själv. Om vi alla hjälps åt så är dagen när allt är mer normalt snart här. Tills dess så ska jag ägna mig åt ännu mer familjetid! 


Sen vill jag avsluta med att hylla mina kollegor som skickar ut sjukvårdsutrustning till sjukhusen runt om i världen. Utan er så skulle sjukvården inte kunna göra sitt jobb ! 



 


  / A 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards