Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 17 december 2019

Albin 8 år!

Av Fröken Svår - 17 december 2019 17:54

Var i Bålsta för några veckor sedan för att träffa Jennie och då kom även hennes son med hans dotter. Herregud så söt och så liten. Så kul och få träffa henne och Jennie såklart, men att hon är en farmor har jag ännu inte förstått, vi är ju typ lika gamla!



 


Vi var bjudna hem till Carina och Firat med familj. Jättemysigt att sitta och prata allihopa och pojkarna lekte för fullt. 

Vi behövde verkligen inte åka hem hungriga om man säger så =) 


   




Vi var iväg till Vallby frilufsmuseem på första advent. Så mysigt med julmarknad när snön faktiskt var framme. Vi handlade lite gottis , annars vart de inte så mkt shopping då virkade dukar inte utgör den största delen av textiler i vårt hem.


       

 


Man kände så fort snön kom att den förde med sig ett positivare sinne. Man vill ut och få röd rosiga kinder och frusna istappar i håret för att sen belöna sig med varm choklad. Vi tog verkligen tillvara på de snöiga dagarna och har nu förberett oss på ännu en jul utan snö.


     

   


Tiden går så otroligt fort och tänk att jag varit hemma sen i slutet på maj. Älskar mina dagar och speciellt de dagar Joel också är hemma med oss och sen allra bäst är de såklart när även Albin kommit hem från skolan.

Joel och jag fortsätter att baka varje fredag och nu i december har vi gått in på jultema. I år körde vi på små pepparkakshus så alla fick göra sina egna.


 

 


   




Joel har hunnit med både nobellunch och lucia firande som var hans sista på förskolan. Han var så duktig och jag jobbade på med att blinka bort tårarna. Joels lussande började vid 15 och samtidigt började Albins fika på skolan så direkt efter Joel sjungit så gick vi raska steg mot skolan för att hinna fika lite och sen se på Albins lucia uppträdande. Han var tomte och alla tomtarna skulle av nån anledning sitta ner. Jag hade sån tur att jag såg en tomte och de var Albin. De var ju så mkt folk att man inte kunde byta plats om jag inte sett honom och då hade de varit väldigt trist.


 

 



När vi sen kom hem var Albin lite ledsen för att på hans tomtedräkt hade de blivit lite missfärgat i tvätten så de vita var inte helt vitt och då hade en tjej i klassen retats med honom. Han är ju precis som jag väldigt känslig och vi båda tar åt oss väldigt lätt och över analyserar allt. Så jäkla trist att han blivit lika som jag för de är ju inte så härligt, de tar ju väldigt mkt energi ifrån en. Men peppade upp honom rejält. 


Kändes sjuk att stå där i matsalen jag själv ätit i och varit rädd nästan varje dag och ännu mer bisarrt kändes de att den  som mobbat mig stod precis bredvid mig. Tänk att jag känner igen henne trots att de är 27 år sedan och hon har ingen aning om vem jag är. Sen finns de folk som fortfarande använder frasen " men det är ju bara barn" när de kommer till mobbning.


 



Den 10 december firade Jens och jag 15 år ihop. Så i vanlig ordning denna dag blev de massa god mat och sen så avslutade vi kvällen med att måla en tavla ihop när pojkarna somnat. Dumle pannacottan var riktigt god! Vi öppnade även bubblet vi fått av Fia och det var riktigt gott ! 


        


Så har Albin haft sitt första kompiskalas. Han blev lite inspirerad av Joel när han hade 5-års kalas för innan dess har han inte velat ha nått. Han bjöd på hamburgare och glass , sen vart de några matcher på fifa. Han fick så mkt fint! 


 


Musikhjälpen har hållt till i Västerås i förra veckan och vi hade tänkt åka mitt i veckan men sen blev Albin dålig så vi åkte i lördags. Var kul och se på nära håll och vi passade på att önska låtar och killarna syntes tydligt i bild. Fick även träffa Fia som var där och på torsdag ska vi ses igen! Videoklipp längst ner från det. På kvällen var vi bjudna till Fredrik och Linda och grabbarna på supergod mat.


       



 
 

På söndagen kom mina bröder med familj och firade Albin. Vi körde kalas på söndagen då han ville gå på pinchos på sin dag men sen var de tydligen stängt på måndagar. Han fyllde alltså 8 år igår och för första gången lyckades vi väcka honom annars brukar han ligga vaken. De var sång, paket och ballonger. Tyra hade skickat fina teckningar till honom. Sen blev de grötfrukost och munk som han önskat och sen blev de skola också för första gången då han alltid varit ledig på sin födelsedag tidigare. Sen slutade Jens tidigare och hämtade honom och han blev såå glad för det. Så blev de tårta och mormor och morfar kom och på kvällen så hyrde vi nya lejonkungen och käkade pizza i soffan.


   


 

 



Nu kör vi full fart mot julen. Så härligt när man promenerar runt och ser alla ljusslingor ute och alla adventsstjärnor i folks fönster. Sån värme. Imorgon blir de vaccinering för Arvid och de andra killarna ska klippa sig. 


 


 


Ha det så bra så får vi ses när vi hörs nästa gång! 


/ A 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards