Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 12 november 2019

Höst

Av Fröken Svår - 12 november 2019 09:15

På fredagen när lovet började så gick Albin på sitt första skoldisco. Han skulle gått förra året men när han kom dit vågade han inte riktigt men nu så gick han med Sam och Aldin. Men framförhållningen var inte den bästa så 3 timmar innan discot började så sa han till att han skulle gå. Vi gjorde de bästa av de vi hade och sa åt Albin att han inte fick titta på Arvid ifall han skulle bli rädd men såklart så såg ju Arvid och började genast skratta på sitt vis. Så gulligt och inte ett dugg rädd.

När han kom hem var han så glad och hade köpt med sig tuggummi till Joel och hans kompisar hade inte haft pengar med sig men ville ha godis så  Albin hade kört fiskdamm och i påsen var 5 saker så han hade gett bort 2 saker vardera till sina kompisar och tagit en sak själv. Sen köpte klubbor åt dom. Så jäkla fint hjärta han har! 


 


Joel som ville ha blåa pannkakor till lunch,


 


Eftersom helgerna känt så fulla så hade vi våran halloween middag lite tidigare i år. Vi pyntade och pojkarna åt hamburgare som vi tryckt ut i pumpa och spökformar och pommes som var formade som pumpor. Även här var inte Arvid ett dugg rädd utan vaknade från sin sömn och skrattade till när han såg Jens.


             

   


Sen på måndagen fyllde jag år och Jens hade en föräldradag kvar på Albin som han var tvungen och ta ut så han passade på att ta den när jag fyllde. Älskar att fylla år och möttes av en jättehärlig frukost när jag kom ner och sen gjorde vi oss i ordning och åkte mot Västerås och så gick vi på choco maina. Vi beställde 4 olika varianter och smakade av alla och två milkshakes. En som hade jordgubbssmak och en som hade kinderägg smak. Mkt lyckat! 


           


Resten av veckan gick åt dopförberedelser. Vi skulle hunnit träffa Hanna och hennes tre småttingar men de blev sjuka. På torsdagen frågade jag och mamma och pappa kunde ta Arvid en stund så jag kunde ta med killarna på bio för att se Toy story 4. Jättemysigt och få gå med mina stora killar. Sen gick jag på massage och när vi kom hem var de riktiga halloween så vi gjorde fladdermöss chokladbollar till kvällsfika.


 


 


På fredagen hämtade vi farmor som kom med tåget för att vara med på Arvids dop. Hon hade virkat så fin mössa och tröja till honom. Vi åt lite snabbt sen åkte vi och pyntade lokalen men var hemma så vi kunde kolla på Idol ihop. Arvid var så duktig medans vi pimpade och de stora pojkarna var hemma och spelade spel med farmor. När vi skulle lägga oss så sover vi ju alla i samma rum för vi älskar de och då sa Joel att om farmor skulle legat och sovit hos oss så skulle åldersordningen vara  Mamma, Farmor, Pappa, Albin, Joel och Arvid.  Då protesterade jag och sa att jag är ju yngre än farmor som är 72 år så hon ska ju ligga först.  Då utbrister Joel " VA!!  Är du yngre än farmor" Haha den chocken kommer jag och Jens aldrig glömma och jag funderar på om Joel får glömma sina julklappar då han sa när vi spelade kort " Mamma, de känns verkligen som du är 35 år och inte 34"  Tackar tackar   


         


På lördagen var de dags för dop.  Arvid skötte sig så bra och åt och somnade så allt blev precis lagom till dopet. Albin hade skrivit en text som han läste för sin lillebror i kyrkan. Så otroligt fint och jag var så stolt över honom. Så otroligt modigt. Så hällde han upp dopvattnet också. Jag skrev också ihop en text som jag läste för Arvid. Gudmödrarna Ida och Elin hade också skrivit en sån fantastisk text till Arvid och så läste dom en bön.  Jens läste en tackbön som han gjort på alla tre och farmor läste evangeliet om Jesus och barnet. Så sjöng vi psalm Lilla barn och Du vet väl om att du är värdefull. Blev en väldigt känslosam cermoni för mig. 


   

         

   

Efter de gick vi till kyrkans hus och åt smörgåstårta som världens bästa mamma gjort. Så himla goda och så tårta från Ica Maxi. Vid paket öppningen blev jag överväldigad av allt fint som Arvid fick. Folk är så påhittiga och generösa så hjärtat svämmade över. Tog flera dagar att återhämta mig, haha. Sen fick vi så mkt hjälp med disk och städning så vi vart så tacksamma. Efteråt så åkte vi till minneslunden tillsammans med farmor och Jens bror Jocke och hans familj som också bodde hos oss och tände ljus för farfar. Tände även ljus för min mormor och morfar innan vi åkte hem och myste och pratade en massa.


       


Efter dopet var jag slut i flera dagar, haha. Känslomässigt. Vi har ju alltid önskat oss tre barn och nu när vårt tredje barn döptes så var ju de också sista gången vi ordnade något sådant. En sista gång för allt då de är vårt sista barn. En lycka men samtidigt väldigt känslosamt. Men nu är han döpt vår Arvid David Thommy


                   


Älskar måndagar och fredagar mest när de kommer till veckorna. Så mysigt att ha Joel hemma. Vi spelar kort och spel, dricker varm choklad, pratar om livet, leker i lekparken och tittar på film. Hinner inte så mkt annat men de får man ta sen. Skulle så gärna ha Albin hemma också men njuter när han kommer hem och lägger sig och läser bok för Arvid. Joel sa till Albin " Albin vill du vara med på trekant" varpå Albin svarar " Vad är de ?" Då säger Joel " Det är det mamma och jag höll på med i köket" Haha då fick jag hoppa in och säga" nej Joel det heter tre kort och är ett kortspel" 😅 Så tokigt det kan bli.


           


Vi var på fest på Joels förskola som fyllt 30 år. De var sång, och stationer man skulle göra med barnen och avslutningsvis tårta. Joel var så stolt att få ta med hela familjen. 


 


I födelsedagspresent av mamma och pappa önskade jag en hotellnatt med mamma i sthlm så det fick jag så i lördags åkte vi in. Är alltid lite ledsamt när man ska lämna barnen men vi hade så kul. Hade tagit med en flaska bubbel och lite chips som vi gottade på då vi fick rummet så tidigt. Hade önskat Hotel C för de ligger så bra och så skulle vi till isbaren. 

Var jättemkt folk där och de andra gångerna jag varit där har vi varit nästan själva. Den var inte jätteimponerande detta år mot de andra år jag varit. Men jättemysigt iallafall. Efter de gick vi upp på stan men de mesta stängde så vi gick till en irlänsk pub och tog ett glas innan vi gick hem och gjorde oss i ordning för middag. Vi åt jättegod förrätt och varmrätt och så gick vi och satte oss på ett ställe och drack baileys coffee. Dit kom även Anders Ekborg som jag trodde hette Dan Ekborg och vi skojade frisk. När jag stod i baren och beställde så tittade jag bak och där stod mamma och tog kort med honom. Han blev jätteglad! Haha.  Sen kom Linus från 112 aina och grotesco bland annat  in  och stannade en stund och när han gick ut så vinkade mamma och jag som satt i fönstret åt honom och han vinkade tillbaka som en galning och peka på klockan att han var tvungen att rusa. En skrattfest blev det. Sen blev de nattamat innan vi gick upp och sov. På morgonen längtade jag efter barnen så vi tog 10:13 tåget hem. Sån lyckad present och så lyxigt att få spendera massa tid med världens bästa mamma som är så lättsam.


               


Igår fick jag ett sms av min bror om en bil han tyckte vi skulle köpa. Vi åkte upp och tittade och blev storm förtjusta och slog till helt spontant. En rav4 som är gjord i juli 2019 så den är lika gammal som Arvid. Nu ska jag bara lära mig köra automat men de ska väl gå.

 


Herregud de har tagit 1 timme för mig att skriva detta inlägg. Jag har ju inte tid med detta så Ha en bra vecka! 

/ A 

 
 
Ingen bild

Jens

12 november 2019 19:04

Så kul o läsa o kika på bilder. Så roligt med denna blogg❤️

 
Ingen bild

Mamma/ mormor

12 november 2019 20:58

Håller med Jens att det är så roligt att läsa din blogg ❤Tusen tack för en jättehärlig vistelse i Stockholm med världens bästa dotter🥂🍾❤😘😍🎉

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards