Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2018

Semester del 2.

Av Fröken Svår - 12 augusti 2018 16:54

Sista gemensamma semesterveckan var väldigt mysig. På lördagen packade vi och när vi var klara så visste jag att min vän Loisa som jag känt sen 1996 var hemma hos sina föräldrar som bort rakt över gatan från oss så jag skickade ett sms om hon hade lust att ha en spontan vinpicknick vilket hon ville. Hon bor i Göteborg till vardags så man hinner ju inte ses så ofta. Jättetrevlig kväll och jag älskar spontanitet. Tycker det är jätteobbigt att bestämma saker lång innan eftersom allt kan hända.


  


På söndagen åkte vi ner till Gränna och där passade vi på att fira pappa, Elin och Matilda. Så blev vi bjudna på både fika och mat. En familjefotbollsmatch hann vi med också innan vi gick och sov för att gå upp tidigt och åka till Helsingborg


 


På väg till Helsingborg började Jens må jättedåligt och hade jätteont i magen. Men vi kom fram och gick till Tropical Beach som var syftet med hela resan från början. Åt världens godaste Calamares på stranden där. Kvällen tillbringades i lekparken och så gick vi och åt pizza. Pizza i skåne är ju sjukt billigt.


             


Dagen efter mådde Jens bättre och vi tog färjan över till Danmark. Vi gick omkring och tittade och åt röd korv. En riktig mysig och jättevarm dag. På väg hem var Albin så trött i bena efter en dag så han fick sitta i vagnen med Joel i knät och de var ingen höjdare för såklart knäcktes vagnen. Våran nya toppensulky, så trist eftersom de var dag 2.


             


Natten som kom var den värsta i Jens och mitt liv. Så sjukt varm på rummet trots att vi sov med fönstret på vidgavel. Jag var uppe och duscha flera gånger den natten. Men efter två timmars sömn så gick vi upp för att åka till inspelningen av sommarlov i malmö. 07.15 var vi på plats och de fanns mkt ledigt. Vi valde skuggplatsen men hade vi tagit solplatsen så hade vi synts i tv nästan hela tiden. Klockan 08:00 började uppvärmningen och publikuppvärmaren gjorde ett hästjobb i den värmen. Många i publiken gav upp halvvägs in i inspelningen. Vid 09 började dom spela in och vi fick flossa som vi verkligen inte kan, eller kunde ska ag säga, för nu kan jag ;-) Efter inspelningen gick vi ett varv och innan vi kom till bilen träffade vi på Alex som satt på cykeln och vinkade och sa hej då till Albin och Joel.


           


Efter de åkte vi till vårat boende i Älvsered och eftersom klockan bara var runt 15 så bestämde vi oss för att ta Ullared samma dag. Så vi shoppade för fulla muggar och sen åkte vi tillbaka till rummet. Den natten sov jag så galet skönt. Sängarna var toppen och riktiga kuddar. På morgonen tog vi det lugnt och tittade på sommarlov som sänds dagen efter de spelas in. Vi syntes några gånger men fick dåliga bilder på det.


      

Här syns vi på Malins sida, Albin i grönrandig tröja, Jens i blommig tröja och jag i svartvit.


    


Här syns Joel i rödtröja och keps och jag i svartvit tröja på Alex axel.


   



Sen åkte vi vidare till Göteborg. Vilken underbar stad och folk är så trevliga där. Vi började med att byta de 63 fotbollskortsdubbletter grabbarna hade och sen tog vi en öl på takterassen innan vi checka in på rummet.


 


Så gjorde vi oss i ordning och gick ut på stan där vi bokat bord. Åt en supergod middag och så tog vi en sväng på stan. Olearys sände Aik match så Albin insisterade på att gå in där och det gjorde vi. Dom titta match och ritade på servetter medans vi gick ta oss en öl. På hemvägen var de band som spelade så vi stod utanför krogen och lyssnade och dansade och barnen lekte i fontänen. På vägen hem ville barnen ha glass så de fick dom och när vi gick hem mot hotellet mötte vi ett gäng ungdomar som sa högt " Sån där förälder vill jag och bli som låter mitt barn äta glass på natten på sommarlovet". Vi skrattade och gick upp på rummet och spelade memory innan vi somnade. En av sommarens bästa dagar!


     

 

       


Dagen efter åt vi en jättegod frukost och shoppade. Men de var så otroligt varmt så svårt att röra sig när man är i en storstad. Vi satte oss i hotellbarne där de var AC och spelade memory i flera timmar. Vi skulle egentligen åkt till Liseberg men de var för varmt. Vi sov gott och efter frukosten så åkte vi hemåt. 41 mil i bilen utan att stanna och utan att barnen frågade om vi var framme snart. Så tacksam.


      


Sen började Jens att jobba och grabbarna och jag hade en vecka kvar. Vi bjöd över min bror Fredrik med familj på langos och lite spel. Speak out, som var riktigt roligt. Mysig sommarkväll!


     


Så varmt även den veckan så vi satte igång fläkten , hyrde tjuren ferdinand och hade hemma bio med popcornstrutar medans pappan slet i värmen på jobbet.


 




Hela sommarlovet avslutades med att vi åkte till Wiksslott och hade med oss fika. Vi promenerade och man fick gå in i hagarna med kossorna och komma nära. Joel fick äntligen plocka den där stora äpplet som växt under sommaren. Vi har fått jättemkt äpplen på vårat lilla träd..


     


Vilka minnen vi fått denna sommar tillsammans med familj, vänner och det fantastiska vädret. Nu är det skönt att det regnat hela denna dag.


/ A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards