Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 15 mars 2018

Hard times come, let them be.

Av Fröken Svår - 15 mars 2018 20:13

Domen efter vattenskadan blev hårdare än vi trott. Dom behövde riva upp golvet i kök, hall och vardagsrum och ta bort en bra bit av väggarna i  vardagsrummet, köket och hallen. Så blev vi så chockade att vi dessutom skulle behöva betala en självrisk på 3000:- trots att vi inte orsakat det hela. Som tur var kom grannen och knackade på några dagar efter och när hon fick höra det erbjöd hon sig att betala självrisken så det kändes ju bra.


Dock tycker jag det är helt galet att vi som blivit rekommenderade att flytta ut härifrån måste leta boende själv. Tänk om huset brunnit ner och vi verkligen inte hade någonstans att ta vägen. Skamligt! Vi bestämde oss för att bo kvar iallafall. Att leva på övervåningen där vi har toalett, hall och barnens och vårat sovrum.


   


Vi höll på hela söndagen och flyttade möbler och barnen hjälpte till. Allt stuvade vi in i det rummet som klarade sig här nere. Det var kaos och första dagen åt vi middag på golvet i hallen och andra dagen höll jag på att bryta ihop när vi satt i barnens rum och åt korv. Barnen är härliga och Albin sa " Det känns som att bo på hotell". Som vi behöver deras tänk alltså.


     


Ett stor problem som jag har är att jag alltid tänker " Det finns dom som har det värre" och det resulterar i att jag mår ännu sämre över att jag mår dåligt. Jag får aldrig tycka att det här var ju skit för jag tillåter mig inte det. Som med detta så tänker jag att det är många i världen som skulle vilja ha så små problem som en vattenläcka och det är ju helt sant men ibland måste jag bara få tillåta mig att tycka att det är riktig skit!! Det gjorde jag på torsdagen när jag var gråtfärdig och tårarna föll på jobbet så jag gick hem och efter barnen lagt sig så satte jag mig i badkaren och bara grät och grät och tyckte faaan va jobbigt allt är! Det här året har börjat med en trasig tvättmaskin, en trasig bil som kostade oss nästan 10 000 och nu detta. Jens min klippa i livet fixade samtidigt nere samtidigt som jag gjorde vattnet i badkaret salt av tårar och när jag kom hem på fredagen så hade han gjort i ordning i datarummet med tända ljus och vi kan sitta där och äta. Underbar känsla och jag bara vände och såg positivt på det hela . Jag blev så otroligt glad! Värmefläktarna är igång och det är inte så varmt. Dom har även gjort superbra så vi kan laga mat utan problem, jag bakade tom bullar här om dagen.

Så nu ser vi målet där framme och nu tror dom på en torktid på 6 veckor istället för 10! Underbart!


   



Så var det mellofinal i lördags. Som vi peppade upp med guldflugor till mina grabbar. Albin , jag och Jens hade glitterhår medans Joel ville ha svart och blått hår.Vi pimpade mellofint i killarnas rum och satte dit soffkuddarna så det var riktigt skönt att sitta. Så röstade vi såklart och Benjamin vart våran vinnare (mest för att vi gav högst poäng till honom för barnen skulle, själv hejade jag på renaida och Jens på mariette och martin almgren) och så visade sig att det blev sveriges vinnare. En supernervös Albin kunde pusta ut. Han älskar Benjamin Ingrosso.


             


Livet rullar på och Jens tatuerade sig i måndags hon samma tjej som tatuerade mig. Hänt lite skit i skolan för Albin som vi tagit tag i. Så glad att jag har Jennie och Bitte på jobbet att ventilera och gråta ut hos. En sak när det händer mig grejer men mina barn, då väcks tigern i mig. Men vi ger oss inte!


     



Nu peppar vi inför en full helg med två kalas och konsert på söndag! Yey! Albin har ritat en teckning till ett av födelsedagsbarnen. Dom rider ju alltid käpphäst där hemma och jag tycker bilden blev så bra.


 


Trevlig helg och så roligt det är att få kommentarer och gilla tryckningar här på bloggen ;-)


/ A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards