Amodernmyth

Alla inlägg under mars 2017

Av Fröken Svår - 30 mars 2017 19:46

Barnen gillar ju Sean Banan och då framför allt Joel. Jens filmade honom när vi berättade att vi skulle gå och titta på Sean Banan förra lördagen och reaktionen blev " Lever han?" och när Jens svarar ja så säger Joel " Jaaa" och gungar med hela kroppen. Så skickade Jens videon till Sean Banan och han tyckte den var så bra och frågade om han fick lägga upp den på sin instagram vilken han fick och nu har videon setts över 9200 gånger! Häftigt!


    


Efter Sean banan spelat några låtar fick vi stå i kö för att få en poster signerad som vi köpt där. När vi kom fram fick pojkarna kramar och Joel flera pussar eftersom vi berättat att de var han på videon. Han tog sig verkligen tid med alla barnen och sånt gillas. Så heja Sean Banan!



Min kamera tog skarpare bilder men dom blev från sidan så jag lägger upp Jens bilder.


     


På lördagskvällen var det earth hour. Den bästa dagen på hela året förutom julafton som Albin sa. Både grabbarna var vakna och vi spelade spel hela familjen med tända ljus överallt. På söndagen var vi till Fia och Viktor och hälsade på. Mysigt att prata ikapp lite.


 


Fick vårkänslor så årets första kvällsgrillning vart i veckan. Man fick verkligen mersmak !


 


Joel hade gjort pyssel på dagis till Albin. Gud så gulligt de var när han gav Albin dinosauren han gjort och Albin blev så glad och pussade Joel flera gånger på munnen. Jag hoppas dom alltid kommer vara sådär gulliga mot varandra. Såklart gnabbas dom ibland men för det mesta är det så fina med varann.


 


Så är det fredag imorgon. Vi måste verkligen kurera oss i helgen så vi kommer på banan snart. Vi hostar, snorar och har ont i halsen hela tiden. Måste dock finna energi att köpa nya skor till Albin också. Hoppas ni får en toppen helg!


 / A



Av Fröken Svår - 22 mars 2017 20:19

Vi har haft sån tur med vädret idag med. Vi tog hos till högfjället så att pojkarna skulle få åka hundspann. Som Albin längtat eftersom vi pratat om det varje gång vi varit uppe. Dom tyckte de var var så kul!!

På eftermiddagen körde vi övning av skidor igen. Joel som bara åkt ner från en kulle 2 grr när mormor och jag höll i honom körde helt själv ner för en liten slätt. Vi var alla imponerade!! Han tyckte de var så kul! Vi hann med Valle after ski idag med och han vinkade till Joel så han blev så glad.

Vilka härliga dagar vi haft! Albin vill flytta hit...och Jag skulle inte heller banga om man hade ett jobb här. Luften, folket och atmosfären.

/A

Av Fröken Svår - 21 mars 2017 19:45

I morse vaknade vi till solsken och 15 cm nysnö och efter frukost så åkte vi till hundfjället för skidåkning. När vi kom dit var snöigt och lite dimmigt. All snön gjorde de slitigt i backen men Albin tyckte de var skoj men sittlift och trollskogen.

På eftermiddagen var vi på Valles after ski och till kvällen beställde vi pizza med hemkörning och de kom en taxi och leverade dom.

För 4 år sedan gick vi bland palmerna nu går vi bland snövallarna.


Självklart har vi rockat sockorna idag också!

Av Fröken Svår - 20 mars 2017 20:29

Vilken härlig dag i Sälen.

Vi gick ut i backen i morse och Joel fick stå på skidorna för första gången. Han var duktig! Vi höll ju i honom såklart men bara kunna stå är duktigt. Albin gjorde framsteg så imorgon blir det stora backen.

Sen åkte vi ner till sälen by och åt räkmacka innan vi åkte hem och spelade lite spel.

På eftermiddagen gick vi på promenadoch Albin fick kramas med Valle. Joel sov så gott i vagnen. Hostan är mkt bättre. Vi avslutade med öl på O'Learys innan vi gick hem och åt middag.

Så bastade Albin , jag och Jens. Albin njöt så mkt.

Älskar semester.

/A

Av Fröken Svår - 18 mars 2017 09:43

Så roligt att så många tog sig tid att kolla in bloggen sist. Kommentarer och gilla knappen är så roligt när man skriver i denna lilla dagbok.



Förra lördagen var jag och Jennie på Danny's show på hamburger börs. Vi tog tåget in tidigt eftersom vi skulle gå på martiné showen och åt lunch på Jensens och drack öl och pratade innan vi gick mot börsen. När vi kom in där så hade vi sån otrolig tur att de inte var fullt så vi fick sittplats på andra raden. Vi hade ju köpt den billigaste biljetten vilket är barbiljett men fick alltså bästa platsen! Showen var fantastisk och jag är fortfarande lyrisk. När han gick ner i publiken så gick han precis förbi mig och då tog jag honom på armen och då stannade han till, tittade på mig och log och tog mig på axeln....jag kände mig som 14 år igen.


           


Efter showen tog vi tåget till Bålsta och mötte upp Jennie son och drack öl med honom innan min fina familj kom och hämtade mig och vi åkte hem och hade mellofest. Killarna kom och hämtade upp mig och var uppklädda med slips och fluga och i bilen väntade en cider och blommor. Väl hemma hade dom mellopyntat med guldserpentiner.


       


Jag tycker det är så härligt det här med Jennie och mig. Vi lärde känna varandra 2008 då vi började på bokus men jag kände ju till henne innan eftersom hon känner min bror.När hon var 18 år var jag 9 år, och hennes äldsta son fyller 19 år i år och min äldsta blir 6 år i december. Vi lever två helt skilda liv eftersom jag tampas med trotsperioder och hon med tonårsfasoner. Men vi har så jäkla roligt ihop när vi är ute på äventyr.

 


På söndagen var vi bjudna på Moas 4 år kalas. Fina familjen hade fixat med korvgrillning, fika och skattjakt. Jättemysigt som vanligt. Albin fick cykla inomhus så de var vi ju tvugna att föreviga på kort.


 


Pojkarna hostar och speciellt lillskrutten som hostar heela tiden. Igår kväll vaknade han och ville dansa till Sean banan vid 23:40. Han är ju så otroligt rolig den där lille. Han ska ju vara olika karaktärer på dagis varje dag och fröknarna tycker det är så roligt. Så har han sett markoolios video "vilse i skogen" där är naken Janne med så här om dagen när jag skulle lämna honom så sa han att han skulle vara naken Janne på dagis.  Som tur var hann vi prata honom till rätta så det vart Micke från Micke och Molle istället. Sen satt vi vid matbordet så kläcker han ur sig " Jag älskar rumpor och trosor" Haha ja herregud man vet inte vad som kan ploppa ut från den där lille killen. Igår hade dom bakat chokladbollar på dagis och förra veckan åkte de buss ner på stan och gick  på teater och tittade på babblarna. Älskar Joels dagisavdelning. Albin har haft otursvecka med klämt finger, ramlat och slagit i ryggen och blivit biten. Stackarn!


 


Nej nu ska jag hoppa in i duschen och jag och Albin ska göra oss redo för kusin Max 3 års kalas. Joel och pappan får stanna hemma så Joel kan bli frisk.


Trevlig helg!

  


/ A

Av Fröken Svår - 6 mars 2017 21:26

Fantastiska Joel bestämde sig den 21 februari att sluta med napp. När fröknarna skulle lägga honom på dagis så gav dom honom nappen och han sa bara " Jag har slutat med napp " och sen dess har han inte frågat efter den. Så otroligt duktig och vi är så imponerade då han helst ville ha napp hela tiden. Vi åkte och lämnade nappen i nappträdet på Vallby precis som Albin gjorde. Sen fick han välja en leksak och han valde en stor legobåt. Efter han lämnat nappen har han blivit mkt gladare men han lyssnar mest till namnet Leonardo efter hans favorit turtle.


 


     


Joel tittar på turtles på datorn med svärden på ryggen precis som leonardo i turtles.


 


Albin älskar att skriva och är väldigt intresserad av bokstäver. Han var så rolig här om helgen då han sa att han skulle vara med i Mello när han blir stor sen sa han " Men egentligen hur ska det gå till, polis,sopgubbe, jägare och vara med i mellon"


   


Albin älskar ju att klä ut sig så i fredags så klädde han ut sig till sin (och min) favorit Michael Jackson. Men sen så vart han ju imponerad av Dj Hunk från De vet du när dom var med i mellon så imorse vid 06:40 så klädde han ut sig till honom. Jag la upp bilden på instagram och två av grabbarna i de vet du likade bilden och han blev såå glad!


     


Själv gillade jag Axel och Boris i mellon men bara Boris gick vidare. Han och Mariette är mina favoriter i år men jag tycker nog bröderna Norbergs parodier är dom bästa!


 


Vi har även hunnit klippa grabbarna i helgen. Ett nytt ställe som tog 120:- per barn för att klippa. Riktigt bra men tanke på att vi förut betalat 300:- per barn. Det blev toppen fint!


 


Tråkigheter inom familjen har nått oss så vi lever lite i ovisshet och väntan just nu men håller alla våra tummar att allt ska ordna sig. Hoppas ni får en härlig vecka och glöm inte att njuta av livet, om det så är att ta en långpromenad i solskenet, shoppa den där tröjan du suktat efter eller äta en bulle till eftermiddagsfikat. Njut och glöm inte att vara tacksam. Allt är egentligen bara ett lån.   


 

  


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards