Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2016

Helsingfors, Vimmerby, Gränna.

Av Fröken Svår - 2 augusti 2016 21:07

( Börjar med detta. Anki om du fortfarande läser min blogg kan du inte smsa mig? Ditt nummer försvann när jag bytte mobil


Nu har vi varit iväg på semester äventyr igen.  Vi åkte på en kryssning till Helsingfors med lilla familjen. Jättemysigt och massor med aktiviteter för barnen. Vi käkade god mat och dansade med sälen Harry. Väl i Helsingfors tog vi en promenad och sen käkade mat på hardrock café.


     


 

 

 


När vi kom hem tvättade vi järnet och packade om för att på tisdagen  åka ner mot Vimmerby , frödinge för att hälsa på Jens bror och fru och deras barn. Vi hade det så härligt som vanligt. Barnen lekte och vi fick prata ikapp oss. Jag önskar verkligen att vi bodde närmare varandra. På onsdagen tackade vi för oss och åkte mot Tuna och barnens farmor. Hon bjöd på lunch och fika innan de var dags för oss att åka vidare till Gränna.


 


I gränna så väntade den nya badtunnan. Jättehärligt med belysning och så i. Dock åkte mamma och pappa vidare på torsdagen och vi tog över mammas körsbärsförsäljning. Vi plockade och ställde ut ett bord vid vägkanten. 4 dagar plockade vi och vi fick in 1500:- . Varje påse med 1 liter körsbär kostade 20:- så förstå hur mkt vi plockat och rensat.


     

 


På fredagen kom Karin och Benke och barnen. Vi spillde ingen tid utan körde Gränna och kollade på polkagristillverkning och sedan åkte vi hem och grillade. Karin och jag  passade på att gå ner till Röttle hamn och när barnen somnat så badade vi i tunnan. På lördagen körde vi promenad runt Röttle och sedan glass i hamnen och spel på kvällen. Trevligt trevligt! 


   


Solen fortsatte och skina och vi njöt av atmosvären i Gränna. Vi målade lite och slappade. Albin kvällsbadade vi 22 nere i vättern och sen gick vi och sa godnatt till fåren. På onsdagen åkte vi till Ullared lite spontant. Pojkarna skötte sig så bra och efter leksakerna så somnade dom gott i vagnen. 



         

 

 



På torsdagen kom bror Fredrik och hans familj så vi fick en kanon dag tillsammans. Vädret var lika strålade som vanligt och barnen lekte och hade de så härligt. Den dagen kommer man minnas i höstrusket.


 

   


 

 


I fredags kom vi hem igen. Kändes dystert att komma hem till vår lilla tomt när vi haft så stort i Gränna. Vi älskade verkligen det där stället och eftersom vi haft sånt fint väder och allt. Men vi var iväg och handlade lite i lördags sen har vi tagit det lungt. Dock har Joel hunnit få en fästing och jag ett getingstick. Jens började jobba igår så det kändes lite deppigt men pojkarna har badat och tagit sovmorgon ( till klockan 10 på förmiddagen ).


 

 

     

 

  



En helt fantastisk semester har vi haft och än är den inte slut. Är ju 1/8 del kvar för tusan! Har verkligen uppskattat den här ledigheten och känt att jag hängt med! Joel har blivit så stor under sommaren och han pratar så  mkt och långa meningar. Goskillen!  Sen måste jag ju nämna att laleh gillade min instagram bild ;-) 


/ A 


     



 
 
Ingen bild

mamma/mormor

3 augusti 2016 16:59

Härligt att se på dessa underbara bilder💝 både nu och när man sitter i höstrusket.Ni har verkligen gjort mycket roligt och haft tur med vädret🎠🎢🍭🍒🍉🌞😘💖 kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards