Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 13 juni 2016

Sockerbröllop

Av Fröken Svår - 13 juni 2016 20:33

Tiden bara rusar iväg som vanligt men nu ska jag försöka skriva ikapp.


 


Förra söndagen hade vi bröllopsdag så vi åkte till Eskilstuna och checkade in i sviten på Elite hotell. Vi gick först ut och shoppade lite och torget bjöd på lite aktiviteter så Albin gissade bajset i parken zoo montern och så fick dom ballonger. Barnen fick välja en varsin leksak i leksaksaffären innan vi satte oss i solen på en uteservering och Jens och jag tog varsin öl och barnen fick dricka. 


  

Sen gick vi hem och gjorde oss i ordning och skålade i bubbel...Barnen hade fått köpa star wars bubbeldricka som de tyckte var gott. Sen gick vi ut och käkade mat och efter det gick vi till lekparken och röjde loss. Vädret var toppen! När vi kom hem så somnade pojkarna och jag och Jens åt ost och kex och lyssnade på musik. En helt perfekt bröllopsdag. 

Dagen efter åkte vi ut till mamma och pappas landställe och kollade till och sen vidare till slagsta glass och gottade oss!



   

   

   



Veckan gick fort och på torsdagen så åkte vi ut till Krägga och tittade på när brorsdottern klätt upp sig för avslutningsbal. Så vacker hon var, hon riktigt strålade och var finast av dom alla. Så kul att få komma och se!


 


Fredagen var lugn och på lördagen åkte vi först och kollade på brorssonen Måns som spelade fotboll innan vi åkte vidare på shoppingtur till Västerås. Vi avslutade shoppingturen med att handla mat på citygross. Där finns en karusell med snurrande hästar som Joel satt på och den kostar pengar men jag hade inga på mig. Då kommer det en tjej i 9-10 års ålder och säger " Jag kan betala" och så lägger hon  i ett mynt i karusellen så den startar och sen ler hon. Jag blev alldeles tagen av sån godhet. Allt för ofta nu för tiden tappar jag hoppet om mänskligheten men denna flicka gjorde mig så varm i hjärtat och gjorde verkligen Joels dag.  Kärlek ska alltid övervinna hat! Vi avslutade kvällen med banansplit.


 


I går var vi bjudna till grannarna som fixat massor med gofika och skattjakt för barnen. Joel fick en sån fin bil av dom i födelsedagspresent. Jättehärlig söndag.


 


Ikväll har vi hejat på Sverige när de spelat fotboll.  Jag är inte imponerad av Sveriges insats, men det ger en speciell känsla detta med landskamp.


 


Nu vill jag bara att tiden fram till midsommar ska gå fort. Längtar verkligen dit och hoppas Sverige kan visa sig från sin vackraste sida.


/A


 
 
Ingen bild

mamma/mormor

14 juni 2016 08:06

Så mycket härligt har hänt på 6år. Ni har fått dessa goa killar som förgyller dagen👬💙💙
Mysigt att ni gör något trevligt på era bröllopsdagar👰.
Vilken snäll flicka som delade med sig till Joel.
Ja vi längtar också till midsommar👍🌞

 
Ingen bild

Ida

14 juni 2016 21:30

Tack för ni ville komma och kolla😘

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards