Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Hur bygger man människor då?

Av Fröken Svår - 25 april 2016 19:37

Albins härliga fråga som rubrik...Ja hur förklarar man för en 4-åring hur man bygger människor? Haha svårt det där, men han är väldigt inriktad på småsyskon just nu, så otroligt sött. Ja vi skulle då inte tacka nej till fler barn om vi bara hade plats för dom. Någon som har ett stort bra hus till salu?


Albin: " När vi får en lillasyster...."

Jag: " Det blir nog ingen lillasyster i vår familj"

Albin: " Nej....det blir nog en lillebror...och han ska hete Blixten"



Denna vecka som var så hade vi beställt bamses matkasse. Vilken otrolig skillnad mot Linas matkasse. Här åt ju barnen och det var god "normal" mat och det mesta ekologiskt som vi gillar. Lättlagat och förberett. Morötterna rivna, potatisen skalad, vitkålen stimlad och sötpotatisen skivad. Fantastiskt!


 



I fredags så var Jens ute med sitt gamla jobb och bowlade och åt gott i Bålsta. Jag hade mysigt med pojkarna!


 


På lördagen åkte vi ner till centrum för marknad & tivoli. Vi skulle gått på företagsmässan också men vi hann inte.  Inne på leksaksaffären hade dom legotävling. Man skulle bygga ett räddningsfordon och sen lottade dom du tre vinnare. Albin vann tyvärr inte men fick en påse med legosaker och diplom.


 


På lindex hade dom bamseevent så om man handlade fick man en bamsekasse med massa roligheter. Albin handlade spidermanklistermärken på marknaden sen gick vi ner mot tivolit där Jens och han åkte en karusell. Lilleman sov så gott! Så ville Albin ha sockervadd såklart!


 


På kvällen åkte vi till Hanna, Micke, Moa och Maja och deras lillebror som ska ploppa ut om en månad. Alldeles för trevligt hade vi så vi satte oss inte i bilen förens vid 01 på natten och 01:30 var vi hemma. Pojkarna sov så gott både där, i bilen och sen när vi kom hem. Så härlig familj det där!


 


Söndagen blev trött men vi tog oss en tur till västerås för lite shopping, sen hem och städa huset och barnen badade. Sen kröp Albin och Joel ner i vår säng och Albin läste saga för lillebror. Så otroligt sött!! Jens och jag bara stod och log och lyssnade.


 


Idag började det bra sen kom det energitjuvar på jobbet som höll i sig. Sen har jag fått sjukt ont runt såret igen, så jag måste verkligen söka igen. Puh! Två gånger har det gjort så ont att jag fått stanna till och blinka bort tårarna. Har börjat tejpa såret igen. Så less på att må som en påse skit. Kvällen avslutades bra med min fina lilla familj iallafall.


Albin: " När jag tappar alla mina tänder och min tunga..."

Jag: " Nej men inte kommer du tappa tungan heller"

Albin: " Kommer jag inte?"

Jag: " Nej då"

Albin : "Men ögonbrynen kommer jag tappa iallafall"


Älskar att prata med min 4-åring


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

28 april 2016 07:24

Vilka underbara tankar och frågor Albin har. Mysigt att se så mycket glädje Albin och Joel har av varandra.👬💙💙

 
Madde

Madde

30 april 2016 10:38

Kul att det händer lite i stan ibland. Hoppas ni får en bra Valborg!

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards