Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

"Min hud är vit under mitt armbandsur, där under tar vintern aldrig slut"

Av Fröken Svår - 15 mars 2016 10:35

I onsdags var jag iväg och tog leverprover. Fick en riktig surtant som tog proverna och jag älskar att försöka få såna människor att mjukna upp. Herregud vad jag slet men till slut satt hon minsann och skrattade och önskade mig en trevlig dag. Ett leende smittar ofta av sig faktiskt. Leverproverna är nästan helt normala så nu behöver jag inte ta några fler. Så skönt att den repat sig så bra! Även mina utslag börjar ge mig sig, dock kan de sätta fart och klia i mellanåt men läkaren sa att de var vanligt. Äter tabletter mot klådan men då blir jag fruktansvärt trött så då orkar jag inte göra någonting. Alltid är det nått :-P



En vecka mellan dessa två bilder på mitt ben

 


En vecka mellan dessa magbilder.

 


Fredagen var en sån där dag då jag inte orkade nått ( jäkla tabletter) så jag ställde in allt och klev inte upp förens vid 16.  Då klädde jag mig och satte på mig lite mascara så barnen inte skulle bli allt för fundersamma. Sen hade vi en mysig fredag.


 


På lördagen tog vi oss iväg på presentjakt för kommande födelsedagar. På kvällen åkte vi ut till Jill, Henric och grabbarna för mat och mello. Supertrevligt som vanligt. Albin och William leker så bra och dom är intresserade av samma saker. Så roligt att lyssna när dom pratar och leker. Köpte med oss schlager prosecco men jag fick njuta av alkoholfritt.

 


Jag tyckte Robin Bengtsson skulle ta hem segern men Albin tyckte Bada nakna skulle vinna ;-)


 


På söndagen gjorde vi oss fina för att åka ut och fira Moa som fyllde 3 år. Det bjöds på pizza till lunch! Det var så galet för de var så mycket barn och ändå var ljudvolymen låg och man kunde prata i normal samtalston. Jag var chockad ;-)

På eftermiddagen kom bror Fredrik, svägerskan Linda och deras 3 grabbar och hälsade på. Så kul för barnen och busa loss, speciellt när vi varit sjuka i omgångar och inte kunnat ses.



Hittade dessa brorsor sovandes på detta viset när vi skulle lägga oss.

 


Den första helgen på länge som varit riktigt bra. Synd att den gick så fort bara. Min sjukskrivning blev förlängd en vecka till pga alla komplikationer jag fått så jag börjar jobba efter påsk.


 


Igår meddelande gruppen Kent att dom lägger av. Jag har ju inte varit något riktigt Kent fan på 11 år egentligen. Innan var jag ju så sjukt inbitet fan och levde mitt liv genom deras texter men sen såg Jens och jag dom på hultsfredsfestivalen 2005 och då glömde Jocke Berg texten på dom flesta låtarna och sånt där tycker jag  är så fruktansvärt dåligt. Man har förväntningar och lagt ut pengar och så får man se en sån lekstuga på scen. Så just i den stunden tog min äkta kärlek till Kent slut, men nu har jag lyssnat och livat upp dom gamla låtarna. Så sjukt bra!! Där av den kryptiska rubriken ;-)



Hoppas ni får en bra vecka!


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

19 mars 2016 11:27

Så jättefin den nya designen är på bloggen. 👍🌹🌹🌹😘💋💗Man blir så glad när man går in på den nu och hör att det äntligen har vänt.👍 Vi håller tummarna på att det ska fortsätta så.
Kramisar till hela familjen 💕 💕

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards