Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

En bra vecka...

Av Fröken Svår - 13 september 2015 19:15

Efter tre månaders sommarlov så var det dags för Albin att gå tillbaka till dagis. Det har gått superbra! När vi kom så kramade fröknarna om honom och Maria kramade även Joel och när jag lämnade så var han så glad och pratade och började leka direkt. Annars har han ju inte varit så road av dagis utan velat vara hemma med oss men jag tror det här med kompisar börjar bli riktigt skoj. När jag hämtade så berättade fröknarna att han varit så artig och hjälpsam och dom kunde inte förstå hur bra det gått att lämna efter så lång tid eftersom dom vet att han jämt var ledsen förut. Känns himla kul! Dock tycker Joel att de är trist utan brorsan och jag med såklart. Så roligt att Joel är hemma och förstår så mkt.


Trötta killar i soffan.

 


I torsdags gick jag till tandläkaren. Fy tusan vad jag ogillar att gå till tandläkaren. Hade en tand som jag trodde var trasig men de visade sig att de var ett hål. Hjälp har inte känt sådär förut när jag haft hål i tanden. Jaja ska tillbaka om två veckor och laga. Sjukt dyrt , 1000:- för undersökning och lite tandsten. Jag undrar var lagningen kommer kosta.


Sovande Joel på flyget...

    


Buspojken Joel som nu är överallt. Jag hörde hur han lät och då gick jag och leta efter honom, ja då satt han på databordet på knäna och kom inte ner. Idag hittade vi honom ritandes på dörren i datarummet. Sådär har Albin aldrig varit.


Gott med mat när man vaknar i planet.

 


Fredagen var helt perfekt. Jennie kom besök och som vanligt sprang tiden i väg. Hon hade med sig bamsepuzzel och bamsespel och bilklistertidning till pojkarna. Alltid så himla gullig. 6 timmar satt vi och prata på samma plats, haha. Så underbart att ha en sån vän i sitt liv. På kvällen åt vi god mat och sen spelade vi bamsespelet om och om igen. Albin var helt lyrisk.


 


Lördagen spenderades i erikslund för lite shopping. Albin har ju växt ur både kläder och skor under sommaren. Sen handlade jag engångsgrejer till min fest. Alla har ju tackat ja så det är jätteroligt. Ja utom Pillan och Jocke vars inbjudan är kvar här hemma eftersom jag fick reda på innan att de inte kunde komma. Jättetrist! På lördagskvällen spelades de bamsespel och när barnen sov så fick Jens äntligen sitta och lyssna igenom Maidens nya album.


I morse fick vi mess från Jill och Henric som undrade om vi ville umgås lite. Vi åkte ner till brandstationen som hade lite jippo med ballonger, brandhattar och visning av bilar och även lite eldsläckning. Vi gick till skolparken och lekte en stund innan vi åt lunch på astas. Efter de skulle vi egentligen åka hem med pojkarna ville leka längre så vi vart hembjudna på fika så de kunde leka vidare. När vi kom hem tog vi tag i pojkarnas rum och rensade och sorterade leksaker.


 


Idag tänker jag lite extra på min älskade mormor som lämnade oss för 2 år sedan. Så otroligt saknad!



Önskar er en trevlig vecka !  / A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

14 september 2015 21:46

Mysig vecka 💜
😘�

 
Ingen bild

Jennie

21 september 2015 20:14

Jättekul att han gillade det :)
Och jag e glad att ha dig i mitt liv :)kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards