Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Mallorca

Av Fröken Svår - 6 september 2015 12:27

Det första jag vill skriva om denna resa är , Vilka otroligt snälla och lätta barn vi har. Dom har skött sig galant genom hela resan!! Så stolt att jag spricker.


Vi åkte ju redan på fredagen och checkade in på hotell på arlanda. Vi fick fönster mot startbanan så jag kunde ha lite terapi med mig själv då jag är sjukt flygrädd.


 


Vi gick sen och åt på mcdonalds och sen checka ivi in och fixade lite inför resan så allt skulle gå så smidigt som möjligt där på morgonen. Vi hann med en öl innan vi gick och la oss. Dock var vi ju inte trötta alls och barnen var lite pirriga märkte man. Vi släckte men Joel låg bara och skrattade så till slut låg vi och skratta allihopa i mörkret. Albins sista ord innan han till slut somna vid 21 var " Åh va härligt det ska bli imorgon ". Jag och Jens somnade inte förens vid efter 24 och klockan ringde 03:30 men det gick bra.


 


Flygresan gick hur bra som helst och vid starx efter 09 på morgonen landade vi på Mallis. Så otroligt varmt och svetten bara rann! Vi badade i poolen och Albin sov middag varje eftemiddag så han skulle orka vara med oss på kvällarna. Joel fick välling i vagnen när gick ut på kvällen och somnade direkt. 


 



Så kul att få klä upp sig och leta "goda restauranger" som Albin sa. Dom älskar verkligen barn på restaurangerna och Albin fick såpbubblor och klubbor. Det är så skön stämning mot här i sverige där dom suckar när man går på restaurang med barnen. Där är det en helt annan avslappnad kultur. Gillart! Albin ville även beställa maten själv, så gulligt! VDet var så otroligt varmt och svetten rann på oss allihop inkluderat en Albinsson som var alldeles blöt i håret vid 23 tiden då vi gick hemåt. Första kvällen var det en Michael Jackson show på hotellet som var mkt bra.


 


En kväll när vi var ute kom det fram en försäljare till Albin och fråga om han ville ha nått. Albin gick igenom sortimentet med klockor, solglasögon och leksaker och sen bara skakade han på huvudet. Det var så otroligt roligt att de inte går att återberätta men försäljaren la huvudet bakåt och asgarvade. Han tyckte Albin var cool och efter en stund kom han tillbaka skrattades och ropa hello Boss :-)


 



Vi var mest på stranden och Joel verkligen njöt, vilken Albin också gjorde. Men så sött med bebis ansiktet som bara log hela tiden. Så underbart och se. Dessa minnen av deras små glada ansikten kommer jag leva på länge.


 


Vi hyrde trampbåtbil en stund på stranden.


 


Utsikten från balkongen.

 


Bada i poolen


 


Tycker Palma Nova - Magaluf var väldigt barnvänligt. Har ju ett rykte om sig att de är partyställe vilket det blir men inte förens sent på natten. När vi gick hem vid 23 så gick alla partyungdomar ut. Det fanns otroligt mkt lekparker för barnen och 1 euros attraktioner att åka på. Så kul och se massor med barn leka i lekparken vid 22 på kvällen i värmen. Man såg hur dom njöt. När vi var på grabbarna grus så kom bartenden med massa ljuspinnar till Albin som han kunde bygga ihop medans vi drack nått gott. Sen fick han med sig en hel förpackning hem dessutom.


 


Världens duktigaste bebis dricker vatten. Han var så nöjd hela resan och så fort han ätit lunch la vi ner honom i vagnen så somna han direkt. 


 


Sista lunchen ska man såklart ha 2 glassar till efterrätt.

 


Vi hade sån tur med vädret dock har jag aldrig varit såhär blek när jag kommit hem från någon resa men man har ju inte legat på solstolen så mkt utan lekt i sanden med barnen. Sista dagen på fredagen fick vi lite dåligt väder dock...Vi vaknade till mörka moln och vi gick ut på balkongen och fick se ett fantastiskt blixtskådespel som jag aldrig sett förut. Helt otroligt mäktigt, med massor med blixar men inget regn. Mamma lyckades fånga det på bild!


 


Sen kom regnet så vi höll oss på hotellet fram till lunch när det sprack upp och blev sol igen. Kom enorma mängder så det blev översvämning för bilarna.


 



Så söta när vi skulle åka hem innan vi väckte dom.

 


När vi kom till flygplatsen vart de hel knasigt då alla vi som åkte med sas till sverige fick samma incheckningsdisk. Vi stod i kö en timme med barnen och kön rörde sig inte ens. Tiden ticka på och vi insåg att vi kommer aldrig hinna med planet. Så kommer de plötsligt en representant från Apollo och säger att dom som ska till arlanda måste gå före för planet snart går!!  Herregud kunde dom inte fixat detta bättre. Vi fick springa med två barn i famnarna igenom säkerthetskontroll och 20 minuter innan flyget skulle gå så ser vi att de är 11 minuter att gå till vår gate. Herregud vi sprang med barnen i famnen och jag var helt slut när vi kom fram men vi hann. Väl när vi ska kliva på så ser vi att trots att vi beställt och betalat för att få speciella platser så har vi inte fått dom. Jag ska sitta på rad 9 med Joel i famnen och Albin bredvid mig medans Jens ska sitta på rad 27! Hur tänkte dom nu ? Dels har vi betalat flera hundra för att vi ska sitta på rad 9 allihopa och hur kan dom sätta en mamma själv med barnen och pappan lågt bak. Till slut (efter en massa tjafs och otrevlig stämning som gör att jag aldrig kommer flyga med sas mer) så ordnade det sig och flygresan hem gick jättebra.



Precis innan vi klev på bussen till flyget.

 


En underbar, varm, god och minnesfylld resa som toppar min lista över utomlandsresor. Det har varit mkt mer semester än jag någonsin kunnat tro med en 3-åring och en 1 -åring men återigen så har dom varit helt exemplariska. Jag vet inte hur många gånger per dag vi sa det! Inte en gnutta gnäll eller tjat trots att de varit så sjukt varmt. Så tacksam!

Nu är det bara det tråkiga kvar med all tvätt och på tisdag börjar Albin dagis igen efter 3 månaders ledighet. Usch kommer vara så jobbigt för mig :-( 


 


/ A

 
 
Ingen bild

mamma/mormor

6 september 2015 20:14

Tack för sällskapet👬💑 Det var en supertrevlig resa. Barnen var otroligt duktiga glada och verkade njuta mycket🍨🍦🍭🍕🍟🍞🌴🍓🍼🍶🏊✈⛵

 
Madde

Madde

7 september 2015 14:45

Kul att ni haft en bra resa! Man blir lite sugen att resa bort.

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Jennie

8 september 2015 19:20

Det låter ju som om ni har haft det toppenhärligt :)

 
Ingen bild

Pillan

10 september 2015 22:24

Ni verkar haft det alldeles alldeles underbart :). Kul att se alla bilder. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards