Amodernmyth

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Fröken Svår - 13 augusti 2015 19:28

Idag åkte vi in till stan för att leta baddräkt med bygel i men de fanns ingen. Hittade dock en bikiniöverdel att ha i baddräkten så jag slipper göra spår efter mig i stranden när tuttarna släpar i backen. Vi käkade lunch på foodcourten på tuna park och så lekte Albin och Joel vid lekgrejerna som finns där. Så kommer de en unge och börjar trycka bort Albin från stolen han sitter på och sen kommer han med en hårdgrej och trycker Albin över 
bröstkorgen. Pappan säger till lite lätt innan han fortsätter att kolla åt ett annat håll. Det värsta jag vet är lata föräldrar som inte säger till sina barn på skarpen! Ta tag i barnen och se dom i ögonen och förklara varför man inte får göra så! Hur ska de annars veta om de inte får någon förklaring varför man inte får göra så. Jag tycker inte att vi ska behöva säga till utan att det är deras ansvar men självklart säger vi till om situationen blir för allvarlig. Pojken lämnar Albin ifred men kommer tillbaka och börjar sparka på hans ben. Omgivningen bara tittar och skakar typ på huvudet och jag är redo att ge mig in i fighten men då kommer pappan fram till sonen och säger att han måste säga förlåt och krama om Albin. Ursäkta!!! Vilken idiot, tror han att vår son skulle vilja ha en kram av någon han inte känner, speciellt inte av någon som inte är snäll. Skulle han själv vilja ha en kram av någon som knuffat och petat honom i magen i kön på affären?! Nej inte konstigt att sonen var som han var när han varken fick uppmärksamhet, tillsägelse eller en konsekvens. Jag är aldrig orolig att Albin skulle göra illa någon med flit och de är så jävla skönt. Man kan vara lugn! Världen ska väl inte se ut på så sett att jag ska lära min fina snälla pojke att ge tillbaka. När vi gick så fick vi leenden som var tillägnat vår förståndiga pojke. Känns som folk skaffar barn men är för upptagna av sitt eget att dom inte orkar med den viktiga biten, uppfostran. När vi kom hem så tog vi ett dopp hela familjen och så fiskade Albin och Jens och fick en liten abborre. Sen en baccardi breezer på bryggan. Ber om ursäkt för stavfel, min mobil ändrar sig själv /A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards