Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Tillbaka på ruta 1.

Av Fröken Svår - 13 april 2014 13:20

I fredags var det dags för mvc besök här hemma. Vi tog med oss Albin eftersom vi inte har nått dagis på fredagar. Där visade det sig att pyret snurrat runt igen och låg på tvären. Suck!! Dessutom hade jag lite äggvita i urinen.  Så vi fick en tid in till Uppsala för förlossningssamtal.


Så det var bara att snabbt handla, ge Albin mat, försöka få honom att sova innan vi skulle vara i Uppsala vid klockan 13. I Uppsala gjorde dom ett tillväxtultraljud som visade att pyret är en stor bebis och väger redan 3500 g med tre veckor kvar till BF. Men allt såg bra ut, sen fick vi göra en kurva , och ta blod och urinprov. Albin var så otroligt duktig och satt så fint hela tiden. Han förstod dock inte att det var pyret han såg på skärmen och att hjärtljuden också tillhörde pyret.


 


Vi fick prata med läkaren och det bestämdes att jag skulle komma tillbaka på måndagen och göra en vändning. Så imorgon ska vi in igen. Såå otroligt tacksam för att mamma och pappa ställer upp och kan ta hand om Albin, så att Jens kan följa med mig. Ida och Elin ska vara hos mamma och pappa också så Albin tycker det ska bli så kul!


Det som känns fruktansvärt är att om vattnet går när barnet ligger i tvärläge så är det bara att släppa allt, lägga sig med rumpa och benen upp och ringa ambulansen. För om barnet navelsträng ramlar ner så täpper det till och bebisen får ingen näring. Dessa tankar tär väldigt psykiskt på mig. Känns som man inte vågar ta sig någonstans ifall detta händer.

Så imorgon hoppas jag på en bättre plan om inte vändingen lyckas.Helst vill jag att dom ska vända och sen sätta igång mig, för den här oron klarar jag inte så länge till.


 


Tur man har Albinsson som gör en på gott humör. Vi åkte nämligen till Coop och handlade efteråt och där stod det två tjejer och sålde majblommor som Albin blev så förtjust i. Jag fick kämpa för att få in honom på coop för han ville bara gå fram till dom. Vi handlade och sen tog vi två lotter hos PRO där vi vann choklad. När vi kom ut visade Albin upp den för tjejerna och medans Jens var på bolaget så sa Albin " Hej tjejer, jag älskar er. Jag åker stora bilen idag. Med mamma och pappa"  Haha jag skratta så tårarna rann. Dom vart såklart förtjusta i honom också.


 

Igår tog vi tag och rensade förrådet och gamla Frida tidningar och VHS:er fick åka till återbruket. Såg ut som vi hade trädgårdsloppis här hemma när vi sorterade och tog ut grejer som varit inne för vinterförvaring. Vi satte ihop syskonvagnen och Albin blev jättenöjd och satt länge och ropade pyret och sträckte sig efter min mage.   



Idag har vi pyntat påskriset och nu tänkte vi packa BB väskan, det är ju 19 dar kvar nu till BF. Kollade och jämförde bilder från "Benjamin magen" som vi kallade Albin i magen och "Pyret magen" och dom är lika. Men trots att jag gått ner 4 kg  sen inskrivningen och bebisen i magen väger 3,5 kg ( så jag borde gått ner minst 7,5kg i vikt denna graviditet) så ser jag tjockare ut nu. Ni som läser min blogg vet ju ändå hur jag ser ut så jag kan lägga upp bilden här.


       


Jaha då håller vi tummarna imorgon igen då!


/ A

 
 
Ingen bild

Bitte

13 april 2014 15:15

Kanske Pyret har vänt sig rätt igen imorgon. Håller tummarna. Vilken charmig kille han är Albin, så roliga kommentarer☺. Hoppas allt ordnar sig imorgon. Kram

 
Ingen bild

mamma/mormor

13 april 2014 15:34

Magarna i profil ser exakt lika ut♡
Det vore skönt om de sätter igång i morgon om de får Pyret att lägga sig rätt�😙😙�💖♡♡
Kramar

 
Ingen bild

Pillan

13 april 2014 21:03

Tänker på er <3 Hoppas Pyret lagt sig tillrätta och stannar så! Vilken mysig kille Albin är, han kommer bli en toppen storebror <3 Som sagt tur ni har honom som får er på andra tankar nu när det är oroligt. KRAM

 
Madde

Madde

15 april 2014 13:13

Magarna är väldigt lika från de två graviditeterna. Hoppas allt blir bra med bebisens läge!

http://maddesmirror.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards