Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Så mycke tankar!

Av Fröken Svår - 6 april 2014 19:26

Den här veckan har varit väldigt jobbig. I tisdags var jag hos barnmorskan och allt såg bra ut förutom att pyret ligger i tvärläge och jag fick en ny tid hos mvc på fredagen för att se om den fortfarande låg så. Om fallet var så skulle jag få åka på vändingsförsök. Jag blev ledsen och orolig eftersom man inte vet vad det innebär och när man läser på nätet så är det bara historier där dom inte lyckas som folk skrivit om.  På kvällen träffade jag härliga Fia och hon bjöd mig på mat på astas vedugn. Så snällt och vi hann prata en del. Så kul att hon flyttat tillbaka hit!


    

Onsdag och torsdag bestod av att prova husmorstips om hur pyret skulle vända sig själv. Mycke tankar och mycke läsning. På fredagmorgonen så konstaterades det att pyret ligger på tvären fortfarande så jag fick en bokad tid för vändning imorgon.


Barnmorskan sa att det inte är något att oroa sig för men allt som man inte vet vad det egentligen innebär är ju oroande. Dels kan vändningen sätta igång förlossningen. I väldigt sällsynta fall så plockar dom ut bebisen direkt med akut kejsarsnitt för att bebisen reagerar negativt på vändningen. Funkar det inte att vända så får man en tid för planerat kejsarsnitt. Funkar vändningen men bebisen vänder tillbaka sig så kan man få komma på en ny vändning och då sätter dom igång förlossningen när huvudet är neråt. Folk skriver om smärtan när man vänder bebisen också men den bryr jag mig inte om. Jag vet ju att jag har högsmärttröskel också. Aaah man blir tokig av alla tankar.


 


Jag känner mig helt snuvad på den här sista tiden som gravid vilket är larvigt för våran bebis mår ju bra och det är ju faktiskt det som är viktigast. Jag älskar ju att vara gravid ( trots att denna graviditet har inneburit fler krämpor) men nu känns det bara som en pina och man vill att allt ska vara över och ha bebisen i sin famn. Tankarna på en tredje bebis känns otroligt långt borta nu. Jag är ju en orolig person i mig själv så allt blir ju så uppförstorat och jag ligger bara i soffan/sängen och mår dåligt. (Plus att jag råkat ut för en annan otrevlig gravidåkomma som jag inte tänker skriva om här som gör att sängen är den bästa plats för mig). Men eftersom jag helst vill slippa kejsarsnitt (är helt livrädd för det) så provar vi den här vändningen och ser vad som händer.


 


Såg dock ett program om mirkalbebisar på förmiddagen och det hjälpte mig lite att inse hur litet mitt problem är. Herregud det här är ju ingenting mot vad folk får gå igenom. Så ja det känns väl någolunda bättre iallafall. Man blir en erfarenhet rikare iallafall. Så håll nu era tummar för att de lyckas vända pyret och att den ligger kvar med huvudet neråt i fortsättningen!


Jag är helt säker på att dom här fina killarna får sällskap av ytterligare en kille i soffan snart. Jag har helt ändrat spår och tror inte alls pyret är en tjej längre utan en liten kille.

 


/ A

 
 
Ingen bild

Emilia

6 april 2014 21:30

Massor av styrke kramar till dig finaste <3 skall tänka på dig/er imorgon!

Fröken Svår

6 april 2014 21:55

Tack snälla!

 
Ingen bild

Bitte

7 april 2014 06:06

Hoppas att pyret vill vända sig. Många kramar

Fröken Svår

7 april 2014 07:02

Kram :-)

 
Ingen bild

mamma/mormor

7 april 2014 20:47

Härligt att bebben har fixerat sig idag. Väntar och längtar. ♡♡♡♡

 
Madde

Madde

8 april 2014 14:24

Såg på instagram att det hade gått bra för er! Måste kännas bra!

Fina bilder på Albin :)

http://maddesmirror.blogg.se

Fröken Svår

8 april 2014 16:28

Ja känns fantastiskt så nu väntar vi tills på fredag och ser om den ligger kvar :-)

 
Ingen bild

Mia

8 april 2014 17:22

Läste att allt ordnat sig. Skönt!

Nu är det inte så lång tid kvar ;) kläm ut den, den 17/4 ;)
Kram

Fröken Svår

8 april 2014 18:58

Haha nej jag hoppas ni får ha eran födelsedag ifred ;-)

Kram

 
Ingen bild

Mia

12 april 2014 16:47

Men jag har ju slutat fylla år ;) Säkert Jennie oxå :D
Så vi behöver en litet pyre som kan bära flaggan ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards