Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Bra dagar!!

Av Fröken Svår - 18 februari 2014 18:44

Vilka galet bra dagar det varit de senaste 5 dagarna. Ska försöka sammanfatta.


I fredags fick jag ett samtal från försäkringskassan där vi pratade om mina inkomstuppgifter. För att göra en lång historia kort så tipsade hon mig att gå upp i tid de två sista veckorna för då skulle jag känna många tusenlappar på ett år när jag går hem sen. Jag har ju jobbat 88 % och gör man det över ett halvår så sänker man sin SGI men eftersom hon tipsade mig att gå upp i tid så jobbade jag bara 88 % i 5 månader och tre veckor. Så tack vare att hon var så snäll så får jag ut mer nu när jag går hem. Jag som ska vara hemma länge behöver alla slantar jag kan få!




När jag kom hem stod det blomster på bordet till mig och min kära Jens stod och lagade mat. En mumsig middag fick vi i oss och Albin bjöd på show innan det var dags att sova. På lördagen fick vi besök av bror Fredrik med familj och på söndagen åkte vi till Karin, Benke och Vincent och kollade på deras nya kök. Mitt drömkök, det var otroligt fint och stort och bara tipp topp!! Tänk och få laga mat i det där köket, då skulle man tycka att det var roligare än vad man tycker nu.


 


Igår ringde Jens upp mig och sa " Du ska sluta 13:00 på torsdag, jag har pratat med din chef om det" Jag fattade noll. Sen förklarade han att han fixat biljetter till inspelningen av skavlan där Jared Leto ska vara med!! Herregud det är ju helt otroligt!! Så på torsdag åker jag och Mia till Svt huset och ser Jared Leto på nära håll. Jensa hade fixat allt! Biljetter, ringt min chef, hört av sig till Mia och sen ringde han mig och berättade den fantastiska nyheten.  Underbara Jens  


 


När jag åkte hem så skulle jag tanka men jag satt i egna tankar för jag kände mig så lycklig och sjöng med i thirty seconds to mars låtarna så jag missade avfarten hem. Det slutade med att jag fick åka nästan 2 mil mot Västerås ( kom in i västerås kommun innan jag kunde vända). Hahah jag skrattade bara åt min tankspriddhet. Sen vidare till preem för att tanka och där får jag black out och vet inte hur tankkortet ser ut. Jag får ringa hem och fråga Jens. Han förklarar och jag känner mig så jäkla dum men det går bra.


 


Vidare till M-huset för att köpa en ny bh då min favorit gått sönder tidigare på dagen. När jag kommer hem och vi ska sätta oss och äta så kommer Albin ut med den på sig och säger " Albins BH" och då ser jag att larmet sitter kvar. Jag började skratta ännu en gång. Hade de varit en annan dag så hade man blivit irriterad men jag var så glad över alla goda nyheter så att det gick lite tokigt på slutet av dagen blev bara komiskt!  Jens var gullig och åkte ner och sa åt dom att dom glömt ta bort det. Det tjöt i hela butiken när han klev in.


 


Idag har vi varit på MVC och allt såg fin fint ut och jag har gått ner ytterligare 1 Kg så nu har jag totalt gått ner 5 kg sen jag blev gravid. Barnmorskan var chockad och frågade hur det kunde vara möjligt. Bebisen väger ju dessutom 1,5 kg i magen. Hon sa att magen var jättefin och låg bra i sin kurva.


Efter barnmorskan ringde jag och frågade om det fanns klipptid för min lugg och det fanns det. Så jag åkte direkt dit och när jag står och ska köpa parkeringsbiljett kommer det en kvinna och frågar om jag vill ha hennes biljett. Så jäkla snällt!

Vidare in till frissan och hon klipper lugg och när jag sen ska betala säger hon " Nej det där tar jag inte betalt för". Himla glad blev jag och förbluffad över folks godhet. Man ser ju mycke avundsjuka och egotrippade människor nu för tiden men nu fick jag en helt annan syn! :-) Tummen upp för godhjärtade människor!


 


Nu har vi ätit och Albin kom och satte sig vid mig och sa " Albin sitta hos mamma och pyret"  Underbara unge. Han är så go för säger man "Du är charmig"  till honom så säger han samma sak tillbaka men man ser att han tror att betyder nått retsamt eller busigt. Så himla gulligt! En fantastiskt tid nu när han säger långa meningar.



/ A


 
 
Ingen bild

mamma/mormor

19 februari 2014 08:54

Tänk att du ska få vara hos Skavland och se Jared Leto😊 och sen se honom igen på lördag👍
Din vecka har varit toppen😚
Sen är det inte långt kvar tills vi ska gå på BSB😍 ska bli så kul😚
Ha det riktigt trevligt i morgon.
Hälsa Mia
Kram

 
Madde

Madde

20 februari 2014 11:54

Vilka härliga dagar! Du verkar ha riktigt flyt nu. Njut och vara glad! :)

http://maddesmirror.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

20 februari 2014 21:11

Tur att det finns sådanna dagar oxå ;) För det mesta brukar det ju vara åt andra hållet... har man otur en gång brukar det hända massa konstigt istället ;) Denna dag (idag) vart ju super oxå! Mycket trevligt! Tacka Jens så mycket för att jag fick hänga med :)
Mia hälsar tillbaka Kicki ;)
Kraaam!

 
Ingen bild

Sol

20 februari 2014 23:31

Din Jens skjemmer bort deg ;) Jeg må sijeg er litt misunnelig på Skavlaninnspillingen..... Jeg får jo hilst på Jared på søndag, men... Skal se Skavlan da jeg kommer hjem fra jobb i morgen kveld. Og du ha en UNDERBAR lørdag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards