Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 28 december 2020

16 år, en 9 -åring och en god jul!

Av Fröken Svår - 28 december 2020 11:31

Så himla lyckling över den fina respons på mina två inspelade covers. Helt otroligt! Fått massor med fina kommentarer av folk jag inte ens känner som  tar sig tid och sen skriver så snällt och massa fina meddelande på messenger och på instagram. För en människa med dålig självkänsla så betyder det så mycket. 



Om man vill lyssna så är det här Hurtful. Den låt jag började med och jag var så otroligt torr i munnen =) Älskat låten så länge och när jag spelade in för första gången för 10 år sen så var det denna jag ville sjunga men bakrunden gick inte att hitta då. 



Här You and I där jag var så nervös hur den skulle låta då det är 5 olika sångare som lyfter låten på orginalet och en hel del höga toner men allt löste sig till det bästa.



Vi firade 16 år tillsammans. Så fort tiden går även om vi hunnit med en hel del tillsammans. Jens, min bästa vän som är den jag litar på till 100% och den som vet allt om mig. En trygghet utan dess like! 


   


På nobeldagen så fick man klä sig fint och så skulle det ätas nobellunch i klassrummet. Så kul när de fixar lite extra.


 


Sen sist har vi firat våran nyblivna 9 åring. Vi  körde utomhus kalas och delade upp det så en familj kom på lördagen och en på söndagen och vi höll oss på varsin sida av altanen. På själva födelsedagen kom mormor och morfar förbi och åt. Albin hade beställt kött och potatis och en legotårta. Efter tårtan gick mormor och morfar och vi landade i soffan och hyrde Bert filmen. Joel hade tagit en peng från sin plånbok och slagit in och gav till Albin. Så sött! 


   

 

       


På lucia knackade världens bästa tjejer på dörren och gav en stor korg som innehöll allt för en fantastiskt rolig dag.

De hade tänkt bjuda hem ett gäng på lucia men eftersom covid härjar med stormsteg så fick vi detta.  Paket till killarna, chokladtomtar, Klubbor där de var renar runt, pepparkakshus som killarna fick dekorera, julgranskulor som killarna fick dekorera, det var rockyroads, pepparkakaor och lussebullar att mumsa på, choklad som tjejerna gjort själva som man skulle lägga i varm mjölk så de blev varmchoklad, det var ett julquiz med vinst som Albin vann. Det enda vi behövde göra var att klä oss juligt och så fick vi allt detta. Dom är helt otroliga, påhittiga och så generösa. Fantastisk eftermiddag och kväll hade vi. Arvid älskade att äta chokladtomte dessutom! =) 


               


Vi spenderar ju nästan all våran tid innanför dessa väggar och en vecka innan jullovet så stängdes förskoleklass ner så Joel fick vara hemma. Så mysigt och allt kändes som förut igen, man fick lite extra tid att lägga på bara Joel och spela massa spel och baka. Vi har har även haft julgodisduell i familjen men vi kom på delad första plats. Barnen klädde granen helt utan att jag la mig i eller ens flyttat någon julkula. Stort framsteg för mamman ;) Det kom paket till Joel på posten från bästa kompisen med en pingvin han gjort. Så himla gulligt! 


             



Uppesittarkväll med bingolotto är ju tradition och extra kul när barnen är med. Tyvärr ingen vinst men skinkan smakade iallafall toppen! 


   


Julafton var jättefin. Vi fick ju så härligt solsken och alldeles krispigt ute så vi tog en långpromenad. Så himla skönt! Sen hem och äta lite lunch och öppna julklapparna här hemma. Sen gick vi en sväng och åt julbord hos mamma och pappa dit även tomten kom på säkert avstånd.


   

   


    

    


När vi var ute på annanadagen och gick så kom den en räv precis vid oss. Så häftigt var det och den var väldigt fin. Arvid trodde de var en hund och vart alldeles sprallig.


 


Igår tog vi en tur till Lassemaja parken. Vi läser ur lassemaja böckerna varje kväll när killarna ska sova så de var så kul att gå runt även om vädret var kallt, geggigt och blåsigt. De var väldigt lite folk däremot så var Eva Röse där med två av sina barn och hördes vart man en gick i parken.  Mysigt dag men sen var man rejält nerkyld på väg hem.


           

 


Nu ska vi njuta lite till av jullovet. Så skönt och slippa stressa, strosa runt i pyjamas och kolla film.


   


God fortsättning! /A


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards