Amodernmyth

Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Fröken Svår - 12 juli 2019 12:56

Jens semester är slut men som tur är så har han ju lite kvar när bebisen behagar att komma ut.

Vi har ju farit runt hos mvc och på bedömningsmottagningen i Uppsala på semestern så de har verkligen inte känt som en semester. Man har inte kunnat planera något. Vi var i väg till Uppsala för vändningsförsök och förlossningplanering men Buffy låg neråt, så de blev inget vändningsförsök men däremot en förlossningsplan som jag känner mig trygg med. Vi har fått ett nytt datum innan BF då vi ska komma in och kolla hur bebis ligger. Ligger den på snedden så vill dom vända och sätta igång, och ligger den rätt och jag är mogen så vill dom också sätta igång. Håller tummarna för det.



 

Vi tog iallafall en spontanare till Sthlm och checkade in två nätter på globen hotell.  Tolv ligger ju precis där med massa skoj för barnen så vi gick och spelade minigolf efter vi checkat in . Det har verkligen blivit pojkarnas grej även om Albin inte har tålamod när de går dåligt, medans Joel bara skuttar vidare även om han aldrig satte bollen.


       


Dagen efter så åt vi frukost och blickade ut över globen, sen tog vi tunnelbanan in till stan och Joel handlade pokémons och Albin köpte två nya Ronaldo fotbollsställ. Så nöjd vart han. Vi kom hem lagom till att de fanns 4 lediga platser i sky view så vi åkte upp och njöt av utsikten över vackra stockholm.


       

 

 


Sen var jag helt slut i mina ben efter alla steg så jag vilade lite medans killarna gick till tolv och körde supermario rejsing. Efter middagen spelade vi spel. En supermysig lite vistelse.


     


Var nere på mödravården igen och där blev vi så långvariga att när vi var klara och jag skulle ta min sista blodgruppering så hade dom gått på lunch. Kan tycka de är lustigt att gå på lunch samtidigt på lasarettet, de får vi ju inte ens göra på vårat lager. Men för att fördriva tiden så var vi ner och kikade på idéträgårdarna som fixas här i Enköping varje år. Alltid kul och se vad dom hittar på. De hade ett stängsel där man fick hänga upp hänglås och de första vi såg var att någon hängt A hjärta J. Sen tillbaka till lasarettet för prover och sen åkte vi ner på stan och åt jättegod lunch. Enköping är bra vackert!


             


Vi vilar oss i form och har helt vänt på dygnet. Pojkarna vaknar runt 10 och sen leker dom och gosar hela dagarna. Så duktiga och de har varit ganska trist väder denna vecka också.


           


Joel älskar att bara vara hemma och gå runt i kalsongerna. Hittade en bild på honom från 2016 och så hade jag tagit en bild på honom samma dag. Min lilla kille. Vill alltid ha en 5 åring hemma. Han är så otroligt rolig och så klok. Ibland trillar man nästan av stolen för han säger så kloka saker. Vi bråkar aldrig.  Just nu är Joel väldigt inne på att han har namnsdag imorgon och tycker de vore lite tokigt om han fick vattkoppor imorgon, för man vill ju verkligen inte ha vattkoppor på din namnsdag eller födelsedag som han sa. Han är väldigt korrekt och otroligt gosig. Älskar att vakna upp av att han klappar på min rygg. Det bästa med samsovning.


       


Allt är fixar för bebis ankomst. Ny vagn har kommit och skötborden är fixade. Rummet är nästan tomt i väntan på att se vad de är för liten krabbat som gömmer sig där i magen. Jag är ju väldigt killig och tjejig i stilen, inga hen här inte.

Känner mig så redo! Igår var pojkarna med mig på mvc och allt var bra. Blodtrycket, blodsockret och järnvärdet var bra. Magen följer nu sin kurva, bebisen låg med huvudet neråt och jag har fortfarande en viktminsking på -2kg sen inskrivning.


   


Damernas fotbollslandslag vann brons. Grymma tjejer och fotbollen var riktigt skoj och titta på. De var snabba vändningar. Vi hängde ut vår stora svenska flagga på framsida och hejade. Min selfie kamera är skum och gör ansikten suddiga om de är många så Joel vart suddig tyvärr.


         


Nu regnar de på bra här. Jag är iofs glad att slippa högsommarvärme, men regn är ju lite trist.

Ha en bra helg och trevlig semester till er som har eller går på semester idag!


Såhär blir de när man har legat på tv dosan med en bebismage =)


 


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards