Amodernmyth

Alla inlägg den 10 juni 2019

Av Fröken Svår - 10 juni 2019 09:11

Joel berättade att de fått sett på film på dagis och då frågade Jens " Fick ni popcorn till då?" - " Men pappa, dagis är väl ingen bio heller" . Haha vi brast ut i skratt allihop!


 


Albins senaste cup blev väldigt blöt. Det spöregnade och jag är impad över hur han inte gav upp. Han gjorde 3 mål i första matchen. Joel kräktes dagen innan så vi kunde tyvärr inte gå med Henrik, Ida och Elin var där och tittade i regnet och de värmde så fint i hjärtat både på oss och Albin. Han var så stolt att de varit där. På söndag är de dags för sista cupen innan sommaruppehållet och då ska vi banne mig vara friska och gå och heja! =)


    


Morsdag var samma dag som  cupen så jag blev firad på morgon och kväll av mina killar. God frukost på morgonen med blommor och sen paket på eftermiddagen. Så fina!


 

 


Jens fick vara hemma och vabba sen medans jag gick och jobbade mina sista två dagar. Kändes väldigt konstigt men nu känns det galet skönt. De var riktigt tungt på slutet. Kom hem till firande! Joel hade valt ut ett nagellack och ett läppstift till mig.


   


Hunnit varit till barnmorskan och hon trodde bebisen låg med huvud neråt men eftersom Joel kunde snurra runt så tror hon att denna bebis kommer göra likadant. Varje gång vi varit där har hon pratat om att hon tycker jag ska åka till Uppsala och prata med läkarna om hur vi ska göra om den inte vill ligga rätt och förut har jag inte känt oro men nu har jag funderat mkt och tror faktiskt att jag kommer gör det. Så trist när man varit så lugn och nu börjar stressa upp sig. Ska dit imorgon igen så vi får se hur den ligger då och vad hon säger.


 

Champions league finalen var förra helgen och Liverpool tog välförtjänt hem det. De fick en straff till sin fördel som var lite sisådär därför var de så skönt att dom satte in ett mål till så de blev 2-0. På dagen innan matchen åkte vi på AIK's öppna träning och grabbarna fick träffa spelarna. Så glada och när Albin fick se att Stefanelli var hemma och tränade så blev han helt pirrig. Vi vart inte lika pirriga när vi gick tillbaka till bilen och såg att vi fått böter på 1200:- . Vi hade ställt oss där 40 andra bilar ställt sig på en grusväg som inte hindrade någon men tydligen fick man inte stå där. Förr hade jag blivit helt förstörd men något har hänt med mig där jag inte faller ihop över saker jag inte kan göra något åt.


         

 




På söndagen gick Jens och jag på Backstreet boys. Mina favoriter sen 1996 och som jag såg live första gången 1997 och bara missat en gång sen dess. Vi fick bra sittplatser men blir så jäkla irriterad på att man nu står hela konserten även på sittplatser så man fick sitta lite snett . Borde finnas gravidplatser till dom som inte orkar stå i 2 timmar, de var ju därför vi köpte sittplatser. Tycker folk är så respektlösa. Showen var jättebra och dom sjunger så jäkla bra. Sjunga live och dansa är unikt. När jag kom hem la jag upp dessa bilder på instagram och tackade grabbarna och då gick Kevin i Bsb in och likade min post!! Ni som känner mig vet hur jäkla stort detta är.


                

       

  


I måndags vart jag bjuden på middag hemma hos Mia. Vi har inte setts på så länge så vi hann prata ikapp en hel del! =)

I onsdags tog min brorsdotter Ida studenten. Så fort tiden har gått men hon har gjort allt med bravur! Hon fick även ett stipendium och så har hon fått jobb. En toppen tjej! Sen väntade firande i Bålsta med massa god mat och dryck.


                 


Nationaldagen bjöd på sitt vackraste Sverige. Så varmt och fint. Vi gjorde i ordning kycklingsallad och packade fika och badkläder och åkte först till Grönsöö för och åt lunch. Sen åkte vi vidare till Härjarö där vi fikade och pojkarna badade. Jättehärlig dag med min älskade familj. Vi avslutade kvällen med grillat och bakelse.


           



I fredags kom Carina med sina pojkar. Våra pojkar hade så kul ihop och spelade fotboll för fullt och Carina och jag hann prata en massa. Så mysigt!

Nu ska jag mysa med Joel som går sin sista dag på dagis imorgon innan han har sommarlov till 2 september. Albin går idag och imorgon i skolan innan han går på sommarlov på onsdag. Linskontroll och åka och titta på Elins bal står på schemat idag. På fredag går Jens på semester, shoho! Ha en bra vecka!  / A


    




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards