Amodernmyth

Alla inlägg den 20 maj 2019

Av Fröken Svår - 20 maj 2019 20:40

Rubriken kommer från när jag skulle natta Joel förra veckan och han sa till mig " Mamma, du är såå älskad" Det är det finaste jag hört.   


Joel kom hem med sin egensydda kudde från förskolan. Så stolt var han och vi med! Herregud en kudde!


   


Albin spelade fotbollscup nere på Enavallen. De spelade 4 matcher och han gjorde 3 mål och sen höll han nollan när han stod i mål. Han gjorde världens räddning så Håbo föräldrarna bredvid mig var så imponerade och sa herregud vilken räddning. Dom visste ju inte att Albin var min, och då blir man extra stolt. Dom kämpade på och de var verkligen iskallt denna dag. Joel var också en kämpe som frös och inte alls är intresserad av fotboll. På söndag är de dags igen på Enavallen. Kom dit och handla i kiosken och stöd pojkar 11 ;)


        

    


     


Albin liv handlar som sagt om fotboll och på fritids har han gjort en lång bok om hans liv som fotbollsproffs i framtiden. Tycker om den här sidan där han ritat en bild och sen zoomat in den i en annan bild. Vi var på utvecklingssamtal med Albin och det gick jättebra. Känsliga mamman fick blinka bort tårarna flera gånger. Albin och hans bästa kompis Aldin uppträdde på fritids talangjakt också. Aldin sjöng och Albin dansade och fröknarna berömde dom så mkt när vi hämtade honom.


 


Joel hade sitt efterlängtade kompiskalas. Han hade bjudit 7 stycken, 1 barn fick vi varken Ja eller nej ifrån, ett barn blev tyvärr sjuk och ett barn dök inte upp fast den tackat ja. Vi vet fortfarande inte varför men Joel sa på dagis till den sen " Varför kom du inte på mitt kalas? " Då svarade barnet " Jo jag ska komma, när är det?" " Det har redan varit" sa Joel och gick därifrån. Haha. Lät så roligt när han berättade. Men 4 barn kom och så var Albin med så det blev 6 totalt. Pokemon tema såklart, och han bjöd på hamburgare och glass. Sen vart det lek, paketöppning, dansstopp och skattjakt med pikachu. Jens och ja satt och klippte och limmade egna pokemon ballonger. Vart roligare än köpta.


Albin var dock ledsen efter en stund. De lekte med pokemon och det fanns bara 3 pokebollar så Albin satte sig och ritade och gjorde i ordning två pokebollar som han klippte ut och gick ut och frågade om de två barnen som inte hade några ville ha men de svarade bara kaxigt nej och Albin kom då gråtandes till oss och sa att de var ju onödigt att han lagt så mkt tid på att göra dom. Men vi förklarade att det är aldrig onödigt att vara snäll. Snällhet vinner alltid i slutet , men jäklar vad de gjorde ont att se hur sårad han blev. Som jag önskat att jag hade haft en vän som Albin när jag var liten.

       


        

 

 


Magen växer på och en dag när vi hade trist gjorde vi ringtestet med hårstrå över magen. Hokus pokus men den visade på att de ligger en tjej i magen. Vi får se om några veckor. Tiden går så fort och vi längtar verkligen allihopa. Så spännande att se vem vår femte familjemedlem är.



Magen vecka 30!

   


Vi har även provat på att göra egna biskvier. Jättegoda men nästa gång blir de mjölkchoklad inuti istället för mörkchoklad


 


I torsdag fyllde Joel 5 år. Som han har väntat. Vi sjöng och gav paket på morgonen och sen åkte vi till Leos lekland och busade innan mormor, morfar och morbröder med familj kom och grattade honom. På morgonen var han så rolig och sa " Nu ska jag äta frukost för första gången som 5 åring" " Nu ska jag bajsa för första gången som 5 åring" och sådär fortsatte det. En riktigt lyckad dag och jag är så tacksam för att han blev så firad av familjen.


   

           


Ï helgen var de Eurovision med firande hos bror Fredrik med familj. Trevligt som vanligt men Sverige kom på en 6:e plats.

 



Något som fashinerar mig med sociala medier är när framförallt mammor lägger ut bilder på sina jobbiga barn och folk kommenterar " Åhh va skönt när folk lägger ut bilder från verkligheten". Vadå verkligheten? När ett barn skriker, kan ju omöjligt vara verkligheten? Det är väl en del av verkligheten men är det den verkligheten dom lever 24/7 så är det något väldigt fel. De gånger jag ryter ifrån till barnen vill jag väl inte fota och lägga upp på instagram? Min verklighet är att vi (enligt oss själva såklart) har världens bästa och goaste barn! Den sidan vill jag minnas inte de få gånger vi tjafsar. Sen är det viktigt att som småbarnsföräldrar lägger ut en sömning bild på sig själv där de står att de inte får någon sömn, men vem fan skaffar barn för att få sova mer. Man skaffar barn för att verkligheten ska bli så jäkla mkt bättre med all kärlek dom sprider.  Vore fantastiskt om dessa små barn till dessa föräldrar kunde skaffa en instagram och  berätta hur jävliga deras föräldrar är. För när jag reflekterar så är 90% av gångerna när jag blir arg grundat i att jag själv har en dålig dag och tålamod som inte existerar.  Såklart finns de undantag som i alla situationer men just dessa mammor som älskar att lägga ut bilder på sina rödkindade, gråtögda , trötta barn. Så undrar jag bara hur dessa människor ska klara av tonårstiden som kommer.



Önskar er en fantastiskt bra vecka, själv har jag bara 6 arbetsdagar kvar, tjohoo!


  


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards