Amodernmyth

Alla inlägg den 2 maj 2019

Av Fröken Svår - 2 maj 2019 19:43

Fick tillbaka lite energi så jag tyckte att vi skulle åka till Åbergs museum och kolla in. Tyvärr var det inte mkt att hänga i granen tyvärr men barnen tyckte de var skoj med trazan kojan iallafall. Lite kul och se hans kostymer han använt i filmerna iallafall. Efter vi kollat klart åkte vi hem till bror med familj och blev bjudna på både lunch och fika. En supertrevlig dag blev det iallafall.


           


Så kul för att när de var mindra så tyckte jag om att syskonmatcha dom och de har ju fortfarande kläder som är lika men brukar inte ha de samtidigt men nu vill de se ut som tvillingar och letar upp alla kläder de har lika.


   


Så kom den efterlängtade långledigheten i samband med påsken. Vi tog ledigt på torsdagen så vi åkte ner onsdag kvällen. Vi åkte hela vägen utan att stanna för kvällsmat så då kunde vi åka på 3 timmar och barnen tjatade ingenting om när vi var framme. Så jäkla duktiga när vi är ute och far. På torsdagen åkte Jens och jag till Ullared för shopping och då var pojkarna med mormor och morfar. Joel påskpyntade och Albin spelade fotboll i 8 timmar. Långfredagen bjöd på strålande sol och sommarvärme så jag råkade bli röd som en kräfta, men inget ont fick jag.


          


På långfredagen åkte vi ner till Gränna och åt jättegod middag.

När vi kom hem så var de dags för solnedgång så jag och Jens gick ner och spanade på den. Så mysigt.


       

   


På påskafton  så åkte vi in till Gränna för de var polkagrisens dag så vi handlade lite och pojkarna gick på påskäggsjakt och fick pris när de hittat alla bokstäverna till Glad påsk. Efter de åkte vi hem och påskharen hade gömt ägg i trädgården. Även jag fick ett ;)  Efter de så hade Jens fixat den årliga påsk tipspromenaden som i år vanns av båda barnen i barn kategorin och sen av mamma i den vuxna men vi alla fick fina vinster. Sen blev de påsk buffé och vi målade ägg. Jag åt mitt årliga kokta ägg och måste säga att de smakade helt ok. Sen hoppade vi i den varma tunnan som fick avsluta påskafton. Tog nästan alla kort med vanliga kameran,och har inte orkat lägga över dom.


   

 

     



Vilken värme denna påsk bjöd på. Kallt på morgonen men sen supervarmt. På söndagen blev de påskbingo där mamma och jag vann. En jättehärlig påsk där man fick samla energi. Så skönt att bara få leka och umgås med barnen utan måste. Så många timmar fotboll...(över 25 timmar) och så många lektimmar med Joels pokemons. Underbart!


     


Nu håller jag på att ladda för mina sista arbetsdagar. Mkt förvärkar redan nu som oroar mig med blodtrycket ligger på 125/70 och vikten är minus  4,5 kilo men järnet är dåligt. Jag är så sjukt orkelös och har inte lust med någonting. Vill bara bo i min mys klänning från Ullared utan BH och bara vila. I söndags var Jens iväg på tränar middag med alla ESK tränarna. Så trevligt och seriöst gäng dom fått ihop där . I måndags var Ida här och sov kvar. Så kul för grabbarna och oss.


 


I tisdags på valborg gick vi till Fanna IP och kikade lite. Fint ordnat av Fanna!  Roligaste tyckte pojkarna att skjuta boll i hål var och Joel satte den två gånger och vann två kexchoklad men Albin satte ingen. Jag såg hur ledsen och besviken han  vart så i rättan tid kom Charlie så dom kunde spela fotboll mot ett mål istället. När vi sen skulle gå hem så la Joel armarna om Albin och sa " Du får en av mina kexchoklad " och Albin vart så glad och de kramades. Sånt där värmer så gott i hjärtat!


   


Joel håller fortfarande på med sin kudde på dagis och förra veckan frågade vi när är den är klar och Joel svarar " Den är klar när den är klar" . Haha så förståndig. Nu peppar Albin inför sammadraget som ESK ordnar på lördag. Som han längtar och är redo!


 


Nu ska jag hänga tvätt och vila lite. Jens är iväg med Viktor på Avantasia så han kommer hem sent i natt.

Kommande veckor är proppade med fotboll, utvecklingssamtal, fixar dag på dagis, kalas, bvc, frisör och mvc. Maj är alltid en stressig månad men då går det fort och närmare kommer vi bebisen ankomst!!

Ha en toppen helg och extra tack för alla fina kommentarer. Blir så himla glad!! =)


/ A


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards