Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 13 mars 2019

"Oh mama what you gonna do, with all that love in your heart"

Av Fröken Svår - 13 mars 2019 16:49

Livet är lite av ett ekorrhjul just. Jobba/skola/förskola, matlagning, sova. Helgen innehåller träningar och  barnkalas.

Så roligt och se hur olika pojkarna är. Albin vill inte ha något kalas för kompisarna när han fyller medans Joel håller på att planera sitt för fullt.

Joel var på kalas på leos lekland och där fick vi se hur han är med sina dagiskompisar. Vilken ledartyp och han var centrumet för alla. Här hemma är han väldigt lugn men otroligt rolig. Gud vad vi skrattar åt hans tokigheter. Han räknar till 100, är jätteduktig på att rita och pärla och älskar att spela spel.



Albin vill så gärna träffa Ronaldo och då sa Joel " Men Albin, du kommer aldrig träffa Ronaldo" 

Jag blev så stolt och tänkte att kan verkligen en 4-åring tänka så realistiskt men sen kom fortsättningen

" För du tjatar Albin"

Haha så nått har dom lärt sig , att tjat inte lönar sig =)


   


   


 



Februari bjöd även på mkt sjukdomar i familjen, Kräks och feber. Trodde aldrig månaden skulle vara över.


Albin beskrev de bra när Joel och han lekte

 "Vi är ju 20 anställda men vi är bara 9 stycken här för det är ju vabruari. Vi får hålla kassa 3 och 7 stängda idag"

               


 


Albin bestämde sig även för att byta från Fanna BK till ESK i fotbollen och vi vart väldigt glada. ESK ungdomsverksamhet är verkligen toppen. Nu får han dessutom träna mkt mer och de är drömmer för pojken som lever för fotbollen. På lördag blir det cup i kungsängen för honom och han fck hamna i ESK RONALDO så han är överlycklig. Ska bli kul och se hur duktiga dom är. Jens blev också tillfrågad att bli en av tränarna.



Alla hjärtans dag var så fin och jag blev uppvaktad av alla mina tre killar.


     


Jens och Jag gick på dejt och kollade hockey. Vimmerby Hockey gästade Enköping och spelade mot ESK. Jätterolig match med högt tempo. Men vi höll ändå på Vimmerby eftersom Jens spelat där från 5 års ålder tills han flyttade ihop med mig när han var 18år.


Pojkarna en lördagsmorgon när de stod i kö för att gå och kissa. Vi har ju två toaletter men de var de ingen som tänkte på :)


 



  



Nu har vi ju berättat för alla om att vi ska bli 5 i familjen. Vi längtar så till sommaren allihop även om Albin inte var jätteglad när vi berättade om bebisen precis innan jul. Då grät han i två timmar och tyckte livet var slut. Aldrig skulle han kunna spela fotboll eller bygga lego och det här var minsann inget han ville. Vaknade även upp dagen efter och grät. Men nu längtar han och frågar så mkt om allt kring bebisen. Joel vart ledsen för att Albin blev ledsen men han har varit superglad ! Pussar magen och säger älskar dig bebis. Världens bästa storebröder ! Nu är vi bara oense om namnen. Isak eller Alice säger Albin, och håller stenhårt på att alla andra namn är dåliga. Men över hälften har passerat!


    


I onsdags var vi på rutinultraljud men hon kunde inte se profilen på den och inte hjärtat ordentligt. Man såg att hjärtat slog fint men man måste se nått annat också så vi ska tillbaka på fredag och hoppas den vill visa sig mer. Den sparkar väldigt mkt iallafall så de är himla mysigt. Vi fick även våran barnmorska vi haft de andra två gångerna och hon är så mild. Hon kallar mig rund och inte tjock eller fet som alla andra oproffsiga vi mött inom sjukvården. Ordval är väldigt viktigt när man jobbar med människor. Sen har dom facit, jag har gått ner med båda barnen i vikt och lika så nu så är jag nere på minus 5 kilo sen inskrivningen.



En väldigt annorlunda graviditet där jag mått illa till och från utan kräkningar dock. Suget har varit på Bränd fläskkotlett, brända hemmagjorda pepparkakor, smaken av gin och toni och mängder med jordgubbar. Jag är ingen jordgubbsfantast annars men oj så gott det är.  Järnvärdet har varit bra under hela graviditeten med pojkarna men lågt denna gång så jag är såå sjukt trött och orkeslös och har ingen lust med någonting . Vill bara vara hemma. Känslig också, grät på ultraljudet som jag inte gjorde med pojkarna och även igår när vi fick höra hjärtljuden hos barnmorskan.



 


Sen fick jag en toppen idé på väg hem från jobbet. Att pojkarna ska flytta ner sitt rum till datarummet vi har och bebisen ska få deras nygjorda rum. Sagt och gjort så nu är det nästan klart. Garderober och leksaksförvaring ska monteras och sen ska de bonas med gardiner , tavlor och mattor men sen är det klart. Kommer bli så bra. Det jobbigaste vi varit med om var att ta ner pojkarnas våningsäng från övervåningen. Svetten lackade och bebisen protesterade. Magen blev dubbel så stor och vi vart helt slut men vi klarade det. Vi pratade med barnen om de här med att dela rum och sen när bebisen är större så kan vi köpa ett större hus så slipper ni dela rum och då blev de ledsna och så sa Albin men vi vill dela rum!!


Före. Dock är en del möbler sålda och rummet i allmän oreda på denna bild för vi redan hade börjat röja.

 


Efter  

  


Mello har ju börjat och passerat. Barnen tycker de är fest varje lördag  och vi gjorde olika drickor till barnen varje vecka. Jon Henrik var min favorit i år.


   

Vi har även spontan köpt en ny pendlar bil. Var och firade svägerskan som fyllde år och så vips så hade vi köpt en ny bil. Så nöjda med vår lilla pärla. När vi åkte hem så pillade Joel på öppningshandtaget och jag vart så arg för jag vart så rädd. När vi sen kom in så var Joel skamsen och då säger Albin " Joel, mamma sa inte sådär för att hon ville vara dum utan för att hon vart rädd"

Sen började Albin gråta för han var så rädd att de skulle hända Joel något. Jag är så glad att dom har varann och kärleken dom har för varann är underbar att se. Hur Joel får Albin att skratta i affären så han får stanna upp så han inte kissar på sig. Däremot  när andra är med så bryr dom sig inte så mkt om varandra utan leker med andra barn.


En liten uppdatering och som vanligt handlar allt om våra älskade pojkar. Ibland undrar jag om man kan älska ihjäl sig på en människa. Dom gör mig så jäkla lycklig och jag är så stolt över vilka personer dom är. Jag vill bara skrika ut min kärlek till dom.


 


Imorgon väntar frisören för mig och tandläkaren för Jens och Albin, sen håller vi tummarna för fredag att bebisen vill visa upp sig. Ha det bra!


/ A

 
 
Ingen bild

Mamma/mormor

14 mars 2019 15:05

UNDERBAR LÄSNING❤
Så mycket kärlek❤💙💙💙👨‍👩‍👦‍👦💋💝

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards