Amodernmyth

Alla inlägg den 29 januari 2019

Av Fröken Svår - 29 januari 2019 17:38

Förra veckan var inte den bästa. I onsdags kom Albin hem och jag såg direkt att han var röd i ögat och frågade vad han gjort och det visade sig att han fått en pinne i ögat. Vid en närmare kik så så man en stor reva i ögat och efter att ha pratat med 1177 så åkte han och Jens till nån city akut i uppsala som var dom enda som hade en speciell ögonmaskin.

Som tur var, så var de bara en blödning på hornhinnan så han fick salva, men dom kom hem så sent så pojkarna fick vara hemma med mig dagen efter så Albin fick sin sömn.


 



I fredags sa jag till Jennie att jag hade sån fredagskänsla och var så peppad när jag åkte hem men när jag väl kom hem vändes det hela. I brevlådan låg en avi till mig att jag skulle hämta ut ett paket. Jag som inte beställt något blev fundersam och hämtade ut paketet iallafall. I paketet låg 2 tomtetallrikar och 2 assieter och en faktura. Jag hade ju inte beställt något och  vi funderade ett tag och insåg att någon måste fått tag i mitt personnummer och beställt. Dock hade dom inte skrivit i fel mobilnummer med 1 siffra. Det visade sig sen att de var en prenumeration startad.


Jens sa åt mig att kolla klarna och när jag loggar in känner jag pulsen stiga och mkt riktigt ligger det en faktura där också från adlibris på saker jag inte beställt. Tar kontakt med klarna som då frågar om jag känner igen mailadressen som använts vid beställning och de var ju min mail. Försöker logga in på den och inser att någon bytt mitt lösenord till den mailen som jag aldrig använder annat än att köpa presenter till Jens.


Satt i telefon med polisen för polisanmälan och hon sa att såna här brott tyvärr är vanliga. Att man beställer hem saker till folk på ren jävulskap. Det som hände med mig fashinerade mig rätt mkt. Jag brukar alltid bli ledsen och känna att krafterna rinner av mig när skit händer mig hela tiden, men nu blev jag som en jävla tiger. Så jävla arg och redo att fajtas!!  Jag har fått nog av allt skit som vi råkar ut för hela tiden. Nån jävel sitter där med mitt personnummer och har världens sämsta liv som väljer att slösa sin tid på att försöka jävlas med mig, men NEJ du. Denna gång vinner jag.



Tyvärr så är ju allt stängt över helgen men igår så tog vi tag i allt och gjorde massor med samtal och fixat och trixat.  Sjukt dålig hjälp från företagen som skickat saker till mig men skönt att de är fixat.

Jag har inte slarvat med mitt personnummer, utan det går att få tag på med endast ett samtal.



Redo för fajt ;-)

 


I lördags hade vi baklänges middag med barnen. Man börjar med efterrätten och sen fortsätter med varmrätt och till sist förrätt. Man har kläderna bakochfram och även stolen om man ville. Väldigt uppskattat av pojkarna, och roligt för oss stora också. Vem vill inte äta glass före maten, även om man är vuxen? ;)


     


I söndags var det fotbollsträning och de var Albins bästa hittills. Han fick beröm av tränare för hans målvaktsinsats och så gjorde han 2 av de 3 målen. Han var så lycklig. På eftermiddagen åkte Jens och Albin skridskor medans Joel och jag myste. Så tacksam för min lilla familj, vad vore man utan dom!



 


Ha en bra vecka, för det tänkte jag försöka ha!


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards