Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 22 januari 2019

2019

Av Fröken Svår - 22 januari 2019 16:23

  

Nyår var som vanligt väldigt skönt. Vi gjorde en favorit i repris från året innan med överraskningspåsar vid varje klockslag från 20-23. Det hade inte behövts i år då pojkarna kom in i en jättefin lek om att de var ute och campade, så tiden gick fort.


Har ju svårt för såna tillfällen där de förväntas av en att vara social och på partyhumör. Jag blir automatiskt opepp så jag har skonat folk runt omkring mig genom att vi firar nyår hemma. Vill kunna slita av mig strumpbyxorna vid 10 och bara njuta av att vara mätt och belåten.


Min mobilkamera hittade bara fokus på ett ansikte så resten som var med på bilden vart suddiga, haha.

                   

 


Var ledig med pojkarna några dar efter nyår. Vi myste och så var det äntligen dags att äta upp pepparkakshuset. Albin la sig och läste på mage under bordet för att samla ihop så han fick bingo på läsbingot fröken skickat med.


   


På fredagen åkte vi till Linköping och sov en natt på hotell innan vi fortsatte till Vimmerby dagen efter.


   


Vi åt frukost tidigt och åkte till Vimmerby. Vi stannade på coop och köpte massa mat till svärmor som en julklapp innan vi åkte ut och hälsa på henne och åt våfflor.


   


Sen åkte vi till Jens bror Jocke och Pillan och barnen. Mysigt att ses igen och massa skratt och prat som vanligt. Kusinerna gjorde en låt och uppträdde för oss.


   


Veckorna har rullat på efter ledigheten. Albin har gjort en bok på eget bevåg på fritids. Vi var så impade av hans fantasi och självklart handlade den om fotboll. Hans fotboll har dragit igång nu efter massa olika vändor. Jens fick i uppdrag och skicka ut till alla föräldrar vars barn gått i fotbollsskolan och höra om deras barn var intresserade av att spela vidare. Han fick några svar och efter några dar kom de upp att träningstider var uppsatta. Då var det en annan föräldrar som också draigt i gång det hela.


   


Joel var på kalas hos Gustav och var utklädd till super mario. Samtidigt så var Albin på bio med sina kusiner i Bålsta. En julklapp som han fått. Jens och jag visste knappt vad vi skulle hitta på. Vi har ju sällan barnvakt. Vi tände ljus, åt semla och kollade på serie. Mysigt det med även om man faktiskt saknade dom små.


 


 


I lördags inkasserade jag en födelsedagspresent. Jennie och jag var på Pernilla Wahlgrens show på Rival. Vi checkade först in på hotell och sen gick vi och åt innan showen började. Den var helt fantastiskt och tårarna rann av allt skratt. Hoppas verkligen dom spelar in den och visar på tv så man får se den igen. Det bästa jag sett.


 


Hemma hade killarna grabbkväll och gjorde pizza. Albin ville ha en 7:a för de är Ronaldos nummer och Joel ville ha en pokeboll.


 


 


Trött och jag känner mig färdig med denna vinter. Älskade vinter förut men nu drar den inte igång förens mitten på januari. Nu vill man ha vår och sol! Hoppas ni får en bra vecka.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Av Fröken Svår - 12 juli 2023 17:00

Midsommar är förbi och vi fick riktigt härligt väder. Arvid och Joel körde midsommarloppet och Albin sprang med Arvid. Efteråt fick alla barn medalj.  Så fint ordnat.                 Vi åkte tillbaka till landet och åt sill och mas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards