Amodernmyth

Alla inlägg den 11 december 2018

Av Fröken Svår - 11 december 2018 21:23

Nu är jag tillbaka igen, får se hur länge det håller i sig.


Sen sist så har vi fått en ny tvättmaskin. 9 veckor tog det från att den gick sönder. Heja Heja! 

Sen har dom täppt igen hålet utanför oss och det slutade med att alla hushåll fick betala 3700:- 


Albins fotbollsskola har tagit slut och då var passade nog farmor uppe och hälsade på. Jättehärliga dagar och barnen var så glada .


   


Den årliga höstfotograferingen hann vi få till också.


 

   



 



Så blev jag världens gladaste då Enköpings kommun tagit hit Kajsa Grytt till kulturdagarna så vi åkte ner hela familjen och lyssna på finaste Kajsa och jag fick en pratstund och så pratade hon med Albin. Han är så cool i såna situationer, eller i alla situationer. Men han har lätt att prata sådär. Köpte hennes skiva på vinyl och fick den signerad och min favorit Ep med Tant Strul fick jag också signerad.


     


Så har både Jens och jag hunnit fylla år. Han är inte lika förtjust i det som jag dock. Jag fick bubbelfrukost och sen kom familjen på fika och sen avslutade vi kvällen med drinkar och mat på pinchos med lilla familjen. Fantastisk dag. Sen hade vi en veckas lov pojkarna och jag.


 

 

     

   


Efter vi pinat ( eller Jens gillade och jag avskydde) alla avsnitt av Game of thrones så gjorde vi om vårat sovrum med ny färg och ny säng. Nu sover man så gott!




Före


 


Efter


 


På Halloween hade vi lite fest för oss fyra. Vi klädde ut oss, spökade till hemmet och åt fladdermuspizza. Så skoj!


   


Så kom Pillan och Tyra upp och hälsade på. Så skojigt! Så hade Pillan födelsedag så vi fick fira henne! På jullovet ska vi ner och hälsa på.


 


Det har varit en nervös höst gällande fotbollen med världens bästa AIK tog SM guld på självaste fars dag. Vi tittade hemma hos mor och far och efter matchen bjöd jag alla på pizza. En buffé med massor med olika pizzor så får man ta slice.  Både pappa och jag grät en skvätt.


   


Så ringde fröken en dag när jag vabbade med Joel och frågade om Albin fick bli intervjuvad av skolinspektionen. Hon tyckte att han pratade så bra och så är han 1 av 2  som lyssnar absolut bäst i klassen. Jag blev ju stolt som en tupp. Han har också så lätt för matte vilken är en befrielse för vi är ju inte så duktiga. Han får ny läxa varje tisdag och tidag när han fick den så sa han " Jag gör den på en gång" och så var han klar på 2 minuter. Gjorde den helt själv. Både framtänderna är borta nu så han ser verkligen ut som en etta gluttare. I skolan har dom gjort ett pepparkakshus där alla får vara med och göra nått och Albin har gjort en jättefin krans till dörren. Fröken kom och sa "ni måste bara komma in och titta på den här otroligt fina kransen Albin gjort, jag är så stolt över honom". Han är duktig och rita och ritade Ronaldo igår. Sen fick han rabatt när han var och klippte sig för frisören tyckte de var så roligt att prata med honom.



 


   




Vi hade en härlig förmiddag i Säva för några helger sen. Lek , prat och hamburgegrillning ute. Sen bakade KArin med Vincent och Joel så vi fick i oss en go kladdkaka innan vi åkte hem.


   


Så har julen kommit med storsteg. Vi är klara med alla julklappar så de känns skönt så vi kan njuta av Albins 7-års dag som är på gång. Vi har även hälsat på i skolan där de uppträdde och bjöd på fika. Pepparkakshuset har pojkarna dekorerat.


   


Vi blev bjudna på julbord av jobbet på Lejondalsslott. Så himla gott! 


   
 



Så bjöd vi in till Norells glöggmys med glögg, tilltugg, tomtequiz och tomtefiskdamm till de små. Albin hade också fixat en bollek som Bonnie 4 år tog hem! Tomtequizet tog Hanna hem och fick med sig en låda med smått och gott. Det vart så himla lyckat och barnen hade också så himla skoj. Alla hade med sig så fina presenter till oss också de kändes som en födelsedag. 


         


I måndags firade vi 14 år ihop. Tänk vad tiden går. Jens var 18 år när vi träffades och nu har vi varit ihop i 14. Galet och fantastiskt! =) 


På Joel fronten så är han vår lilla glädjespridare och han kallar mig för älskling istället för mamma.  Så rolig och trivs så bra på världens bästa avdelning på förskolan. Idag har fröken Maria bakat pepparkakor med honom. Kommer gråta när de är dags för honom att sluta.  


 


Avslutar med Albins sköna kommentar tidigare i höst när jag sa " idag ska vi träna" och fick till svar "Ja men om vi går ut och spriner först i 10 timmar och sen kör lite tygnlyftning" 


/ A




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards