Amodernmyth

Alla inlägg den 10 juli 2018

Av Fröken Svår - 10 juli 2018 09:58

Vi hade en jättehärlig midsommar. Som vanligt på midsommarafton åker vi till torshälla för firande där. Pojkarna sprang midsommarloppet i vanlig ordning och Albin kom 2:a men alla barnen fick medalj vilket är toppen tycker jag.


 


Efter loppet stod vi och kollade lite och då kom clownen eller vad man ska kalla honom fram till oss och börja showa sen kom fler människor och clownen frågade om de var någon som ville prova hans osynliga cykel och Albin var den enda som ville så han showade också loss för alla. Sen körde Albin och Clownen ett till springlopp. 


   


Vi avslutade firandet med att Jens tog två lotter för 20 kronor och vann en korg med gottis. Sen åkte vi hem för lite sill lunch tillsammans med mor , far och Raija och Lars. Jens och jag hade fixat sånghäften.


   


På eftermiddagen hade Jens och jag fixat en tipspromenad med pris i potten så vi ringde ner min kusin Linda och hennes familj som också var med. Linda tog hem segern! En riktigt roligt inslag som vi hoppas blir tradition.

I potten låg bla en midsommarlager ;-)

   



En riktigt härlig midsommarafton som avslutade med kubb där tjejerna vann vilket Albin som är så tävlingsinriktad inte gillade och lite dans.


   


På midsommardagen hoppade vi vår tradion för andra året. Inget limpan för våran del. Men en annan traditon är att vi hittar på nått för pojkarna och i år skulle dom göra stationer och för varje station dom klarade fick dom en bokstav som skulle bilda ett ord och då fick dom ett varsitt paket.


     


På kvällen vart det grillat och fotboll då Sverige spelade mot Tyskland och tyvärr förlorade. Det vart nått fel med tv sändningen så grannarna strömmade in.


   


På söndagen åkte vi hem för att gå på Elins konfirmation. Efter cermonin ( säger man så?) så bjöds det på massor med god mat och fika. Sen så började pojkarnas sommarlov på riktigt eftersom Jens gått på semester. Den började dock med tandläkarbesök för Joel som fick så mkt beröm för både tänder och hur duktig han var. Sen fortsatte fotbollsfesten när Sverige mötte Mexico och vann och gick vidare. Gud så vi skrek! 


   


Veckan gick fort och till helgen så frågade vi mamma och pappa om de ville ha hjälp med något i sommarstugan och de ville dom så vi åkte dit och Jens, pappa och mamma jobbade järnet och jag myste med barnen. Härlig fördelning om ni frågar mig ;-)





       


Nu har jag också semester.  Det firas alltid in med banansplit som pojkarna älskar.


   



Så himla skönt och jag ska verkligen ladda batterierna. Känner redan att jag har lite mer energi. Jens och jag har suttit på kvällarna/nätterna och lyssnat på sommarpratarna på altanen medans pojkarna sovit i stolarna bredvid. Så himla mysigt. Dock så slutade fotbollsfesten i lördags när Sverige åkte ut mot England. Pojkarna bryr sig inte så mkt om de med när Kroatien höll på att åka ut så satt Albin och grät. Han hejar stenhårt på dom.


             



Igår firade vi min brorsson Måns som fyllde 11. Tänk att han redan är 11 år , fina Måns. På kvällen fick min bror ett rolig meddelande på instagram av DJ Hunk som letat fram den gamla bilden på våra pojkar som Fredrik skickat till honom förra sommaren efter vi varit på konsert med De vet du.


 

Idag hurrar vi för min pappa som fyller 66 år! Tråkigt att vi inte kan vara med och fira men stort Grattis pappa   



/A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards