Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 19 juni 2018

Remind me to forget.

Av Fröken Svår - 19 juni 2018 19:30

Joel var på 4 års kontroll och allt gick jättebra. Alltid skönt att veta att hörsel och syn är som det bra eftersom jag har både dålig syn och hörsel och Jens dålig hörsel.


 


Vi var på avslutningspicknick med Albins klass och på fredagen var det dags för Iron Maiden och så Jocke, Pillan, Thea och Tyra kom upp men Pillan och Tyra stannade kvar här och tittade på Albins fotbollsskola. Han var så glad för det! Sen gick vi hem och gjorde tacos och drack vin medans barnen lekte och Jens, Jocke och Thea kom hem efter 01 med som vanligt är det så trevligt så de blev inte sängen förens vid 03:10. Så mysigt med denna spontana träff och jag önskar så att vi bodde närmare varandra. Kanske blir så till slut ;-)


   


Den 5 juni hade vi 8 årig bröllopsdag och hade bokat ett familjerum på hotell Plaza i Västerås så efter jobbet åkte vi och hämta barnen och for vidare. Väl där visade det sig att Jens flörtat till sig sviten så vi fick ett jättefint rum med härlig utsikt och ett fat med godis, vindruvor, juice , vatten och ett kort. Vi bytte om snabbt och gick ut och åt. Vi hade tänk att åka upp och avsluta kvällen på skybar men den var stängd så vi gick till ica och barnen fick köpa något smaskigt så gick vi upp på rummet och njöt av utsikten. Jättehärligt!


       

    

     


 


Frukosten var jättebra och massor med laktosfria alternativ och min mage fick må bra. Sen åkte vi vidare och handlade lite på erikslund. Sen åkte vi hem och lagade god middag eftersom de var sveriges nationaldag.

I veckan som var åkte jag till Bålsta och åt med Carina. Var jättelänge sen vi sågs så vi hade mkt att ta igen och på fredagen kom Ida och Elin och hämtade pojkarna. Lyxigt att få komma hem en fredag och pojkarna redan är här hemma. Sen följde dom med och kollade på fotbollsträningen där Albin råkade stämpla fotbollsläraren så han började blöda. Så gick vi hem och åt pizza, godis och tittade på roliga klipp innan Jens skjutsade hem dom.


        


Förra helgen var lugn. Vi gjorde nästan ingenting för det är de jag behöver. Jag har varit så otroligt stressad den sista tiden och mått som en påse nötter psykiskt. Som i lördags så skulle vi klippa Albin och handla lite men poff så får jag ett tryck över brösten och en puls på 94 utan ansträngning och yrsel. Så Jens tog alla måsten själv och ja la mig och vilade och så vilade jag hela söndagen och då kändes det lite bättre. Jag MÅSTE lyssna på kroppen och lära mig säga nej och stoppa kraven på mig själv annars vet jag inte vart jag hamnar till slut. Jag har inte ens ork att göra roliga saker. Innan så tycker jag det är så jobbigt men sen när man gjort något roligt så känns det bättre.



Så har Albin haft skolavslutning. Tänk att han gått ut förskoleklass. Året gick fort och det har varit med blandade känslor. Tycker skolan är bra och tar tag i saker som dom inte gjort när jag gick där men jag blir mörkrädd för framtiden. Fröken sa vad alla barnen ville bli när dom blir stora idag när hon ropade upp dom och gav diplom och blomma och lite sånt och då ville Albin bli fotbollsproffs och på fritiden jägare och alla barnen hade jättebra svar men när vi kom hem så berättade Albin att när de övat så hade en av barnen som då precis fyllt 7 sagt att han ville bli mördare när han blir stor.


     

Pappan i familjen är på väg hem från Ryssland där han kollat Sverige-sydkorea i fotbolls vm och Sverige vann på straff 1-0. Det verkar som dom haft en toppen resa! Själv fick jag inte ens se matchen för jag jobbade men hörde på radion när de var straff. Håller på med vår nya kund diabetic design som flyttat till oss från Habo.


   


Trevlig midsommar på er!


/ A


 
 
Ingen bild

Myran

19 juni 2018 19:40

❤❤❤

 
Ingen bild

Pillan

5 juli 2018 23:43

Åh så mysigt det var på vår spontantripp till er <3 <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Svår - Onsdag 10 april 13:00

Sist vi hördes så var ju frågan om Joel skulle orka med att laga mat då han haft feber dagen innan men han blev frisk och orkade genomföra den sista bjudningsmiddagen för varandra. Det var samtidigt dags för första mello deltävlingen. I denna famil...

Av Fröken Svår - Fredag 2 feb 17:15

2024 har startat men låt oss gå tillbaka ett steg till 2023.   Jag hade riktigt julkänlsa inför julen 2023. Ingen stress, ingen press och massor med snö. Jag verkligen njöt av lugnet trots att vi gjort annorlunda då Jens var ledig mellandagarna o...

Av Fröken Svår - 31 december 2023 10:30

Årets sista dag idag som skrivs ut 123123 om man hade bott i ett annat land . Enligt tradion så brukar jag sumera året här inne genom att gå tillbaka och se vad vi gjort.    Januari:   Vi började det nya året med att åka upp till kungsberget ...

Av Fröken Svår - 23 december 2023 15:27

I början på oktober så var vi syskonskaran med några av våra barn på AIK match. Jens körde gänget till matchen och åkte sen vidare till mulle meck parken och lekte.         Så har vi firat pappan i familjen som fyllde 37. Detta firades med ke...

Av Fröken Svår - 1 oktober 2023 18:15

Semestern är förbi och hösten med tillhörande vardagen är här. Jag vet inte vart tiden tar vägen, det känns som man inte hinner någonting. Känner mig ledsen och glad på samma gång. Harmoni med vissa saker och oroligher med andra. En typ av balans. Me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards