Amodernmyth

Direktlänk till inlägg 11 juni 2018

Kroatien.

Av Fröken Svår - 11 juni 2018 20:01

(Bilderna är lite huller om buller)

Krotatien var verkligen helt fantastiskt. Redan när vi flög in mot Split så sa vi att vi kommer åka tillbaka för de var otroligt vackert uppifrån luften. När vi landat åkte vi buss till hamnen och sen vidare med färja till Brac och Postira där vi skulle tillbringa en vecka. Vi fick ett nyrenoverat rum med jättefin utsikt.

Kroatien bjöd på fint väder, god mat och goda viner. Detta stället var väldigt litet med få restauranger men dom serverade så god mat att det inte gjorde något.

Vårat hotell hette Pastura och låg vackert vid vattnet. Resturangen på hotellet var kanon och sen sitta vid vattnet som utsikt gjorde det hela ännu bättre.

Vi startade flera av våra dagar med att gå till fotbollsplanen och spela fotboll. Postiras fotbollslag tränade i närheten. En dag gick vi förbi affären och Albin fick fotbollskläder med barcelona och Messi på ryggen och när vi gick till fotbollsplanen så hade skolan rast så då kom det ett gäng ungar och åt sina mackor, hejade på Messi (albin) och skrek goal varje gång han gjorde mål. Till slut satt de 4 tjejer kvar och Albin kämpade för kung och fosterland.

Efter fotbollen skvalkade vi oss med sprite, cola och öl innan vi gick och badade i havet. Vi trodde inte de skulle vara så varmt så vi kunde bada i havet men det var jätteskönt! Vattnet var så himla klart! Sen var det så skönt att slippa sanden som alltid lyckas smita upp i det mörkaste vyerna på en. Sen lunch och så hem och bada i poolen.

En riktig slappar resa var det. Vi brukar promenera mkt men det gjorde vi inte denna gång och tidiga kvällar vilket var jätteskönt. Men svårt att sova för det var så galet varmt. Från morgon till kväll droppade de svett. Var inte alls beredd att det skulle var så varmt i maj.

En jättehärlig resa och det gick så bra fast det var  flyg,buss, båt, bil. Pojkarna var så duktiga och fick beröm av folk vi stötte på. Älskar när folk tar sig tid och säga vad dom tycker och tänker när det är snälla saker då ;-) Blir så galet stolt för att vara förälder är ett jobb och när man får bekräftelse på att man gör rätt så känns det härligt. Flygplatsen var alldeles för liten och vi blev utkörda dit 3 timmar innan avgång och de var smockat med folk sen vart det en timme försenat så pojkarna satt still på samma ställe i 4 timmar innan vi fick kliva på planet med bara en bamsetidning som underhållning. Joel sov hela flygresan så jag fick väcka honom när vi landat. Tänk att min flygrädsla är helt borta efter att jag fick barn. Förr drack jag busgroggar innan eller tog lugnande när jag flög och satt och skakade och grät så flygvärdinnorna fick komma men nu flyger jag helt nykter och njuter av flygturen och extra mkt av starten som var värst förut.

När vi kom hem peppade vi upp för Liverpool mot Real Madrid som Liverpool tyvärr förlorade. Albin var så insatt och fotboll är verkligen hans liv. På söndagen var det morsdag och jag fick armband från pojkarna som de köpt i kroatien , blommor och teckningar. Var även över till mamma med en blomma för att gratta lite.

/ A

Mamma/Mormor

12 juni 2018 22:09

Vilka underbara bilder man längta verkligt tillbaka till detta vackra ställe🌞🍓🍷🍺🥤🍹🦎🌴