Amodernmyth

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Fröken Svår - 17 maj 2018 23:05

I början på maj var vi iväg på kosläppet. Vi var på ett nytt ställe och det var både bättre och sämre än det ställe vi varit på tidigare. Här fast det mer djur att titta på men tycker man såg bättre på Lövsta. Pojkarna var nöjda och det är det viktigaste.


 


Veckorna rullar på med fullt upp hela tiden. Det var fixar dag på förskolan så Jens och Joel var där medans jag och Albin åkte och käkade. Jättemysigt att sitta och prata med min kloka pojke. Sen köpte vi med oss fika så fikade vi när Jens och Joel kom hem.


 


I helgen som var, så var det Eurovision och det firades som vanligt hemma hos bror Fredrik med familj. Sommaren har kommit så vi njöt verkligen av vädret. Kusinerna lekte och badade. Så vart det rejält spännande när jury rösterna satte igång och gav Benjamin Ingrosso massor med  12:or men tyvärr föll de inte tittarna i smaken så han hamnade på en sjunde plats. Jag tyckte han var grymt bra och skoj att alla barnen var vakna. Jag vann även då jag satsat på att Israel skulle vinna. Vid 01:30 gick vi hem och då kunde man gå barbent , dock med kjol på mig ;-)


       


Söndagen bjöd på jättehärligt väder också! Joel ville åka vattenskoter i vår lilla pool.


    


Den här veckan har varit stressig men nu så börjar det ordna upp sig. I tisdags var det förberedelser för kalas , det skulle lagas mat till gästerna och mitt i allt så sa Albin att hans skor var för små så det var bara att ge sig iväg och leta skor.  Joel fyllde år igår och vi firade stort. Vi var lediga hela familjen eftersom Albin går i förskoleklass så missar han inte så mkt. Så vi började med paket , ballonger och sång. Sen blev det vattenmelon och munk till frukost innan vi bar oss av till Leos lekland. Vi var helt själva där men efter en liten stund kom en pappa och hans bebis men dom stannade bara en liten stund. När vi åt lunch och sen skulle gå kom det två barn till. Jätteskönt. Efter det åkte vi hem och förberedde för gästerna. Joel var så nöjd och kom och kramades och tackade för paketen han fått på morgonen flera gånger.


         


Så kom mormor och morfar och morbröderna med familj. Han fick så mkt fint! Så åt vi och sen blev det tårtkalas i minior tema som födelsedagsbarnet bestämt. Han var så sprallig att han inte kunde somna på kvällen.


    


 


   


Idag har det varit sommarfest på dagis och sen vidare till den årliga kontrollen av ögonen eftersom jag har linser och nu har jag precis färgat håret och packat. Imorgon börjar fotbollsskolan för Albin. Som sagt , full späckat schema så den här semestern kommer såå lägligt.


 


/ A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards