Amodernmyth

Alla inlägg den 1 mars 2018

Av Fröken Svår - 1 mars 2018 13:40

Gud va vi kämpade med pojkarnas rum. Långt in på småtimmarna har vi hållt på och efter de var tapetserat så låste vi deras rum och höll på ytterligare några dagar innan vi låste upp och dom fick se resultatet. Dom blev lika nöjda och deras glada ansikten kommer man leva på länge. Lite fix kvar med saker som ska upp på väggarna bland annat deras tv och sänglampor. Sen är vi ute efter ett playstation 2 ( japp ni läste rätt , det är 2:an vi vill åt då vi har så mkt spel till det)


 


   

 


Dom har inte velat vara på övervåningen själv förut men nu leker dom som bara den där uppe. 


   


Dagen efter fick Jens magsjuka och när de var dags att sova så började Albin må dåligt och kort därefter kräktes han. Lycka dock att han lyckades kräkas i burken för första gången, annars har det kommit rakt ut i sängen så man behövt byta lakan ett antal gånger under natten men nu slapp man det. Lycklig för det lilla. Joel och jag klarade oss konstigt nog. 



Det här fina kortet fick Albin med sig hem från skolan där hans klasskompis skrivit fina saker som beskriver honom. Tyckte de var så fint gjort.


 


Helgen den 17:e åkte vi ner till fina familjen Karlsson i frödinge. Jens bror Jonnie kom och fikade också. Vi fick massor med god mat och dryck och så hade vi alldeles för trevligt som vanligt och poff så var klockan 03:30 . Förstår inte hur tiden kan gå så fort men vi har ju mkt att gå igenom. Så glad för den här relationen vi har. På söndagen åkte vi till graven och tände ljus. Tänk att det gått 3 år sedan Jens pappa gick bort. Efter graven åkte vi till barnens farmor och hälsade på. 


     


Pojkarna kom ju hem till sportlov men redan på måndagen blev Albin sjuk i feber. På torsdagen var han piggare så då åkte dom skridskor och på eftermiddagen blev det skolsköterskan för Albin där allt gick toppen och även hos tandläkaren. På fredagen blev Joel sjuk. Världens tristaste lov! Nu har vi varit hemma hela veckan för jag blev dålig i lördags också. Känner mig helt svag fortfarande. Alltid när jag är sjuk är barnen också sjuka så man hinner ju inte bli frisk själv.


 

 



 



Mamma och jag gick på pinchos i förra veckan. Jättemysigt att bara kunna prata om allt med en människa som aldrig dömer mig, som aldrig kräver något som bara ger tillbaka i form av kärlek. När jag har mina dåliga dagar (som är väldigt ofta nu för tiden) så orkar hon fortsätta lyssna och fortsätta fråga hur man mår. 




Som sagt så är vi ju hemma för både barnen och jag är dåliga. Så igår så hämtade Albin en banan och 10 minuter senare så tänker jag att grabbarna är så duktiga så jag sätter igång en film och poppar popcorn så kan jag vila lite i soffan men då när jag går ut i hallen så möts jag av en vattenpöl. Går in i köket och ser att det är fullt på köksgolvet. Får lite lätt panik men stänger av huvudkranen och försöker leta vart vattnet kommer ifrån. River loss brädor så jag kan titta in under diskbänken och där är det fyllt med vatten. Jens kommer hem och till slut lokaliserar vi det från grannen när Jens tittar in i hennes hus så ser han att det sprutar vatten och droppar från hennes tak. Vi försöker få tag på henne och till slut kommer hon. 


 


Det visar sig att hon mixtrat lite med sin trasiga toalett och när hon inte kan fixa den så lägger hon inte tillbaka locket på toan och stänger heller inte toadörren så någongång igår så började den spruta och sprutar alltså rakt på elskåpet. Rena turen att det inte började brinna. Vi hade vatten i kök, hall och vardagsrum så parketten i vardagsrummet måste brytas upp och stå och torka och sen bytas ut. Hon hade värre för hela hennes undervåning är förstörd. Hatthyllan har ramlat ner för vattnet har förstört cement och tapet så det gett vika. 


 


Sån galen tur att det inte började brinna och framför allt att vi var hemma. Hade vi varit på jobbet så hade vi varit hemma två timmar senare och då kunde vad som helst hända. Vi hade iallafall haft vatten på hela vår undervåning och kanske hade de tagit eld. Därför jag hatar radhus. Våran tredje vattenskada och andra i huset och ingen är orsakad av oss själva. Joel var så duktig och hjälpte mig att torka. 50 liter vatten hade jag torkat upp jättekort stund och då var det massor kvar så vi fick låna en vattendammsugare av bror så det var tacksamt. Det kunde ha varit så mkt värre och man är tacksam nu även om man var i chock och tårar igår.  Är ju inte så lätt att förvara alla grejer i vardagsrummet medans det ska torka och bytas golv men och andra sidan verkar det som att vi kan bo kvar, det kan inte grannen.  Vi får väl domen om hur mkt i väggarna som är förstört imorgon. Hoppas vi inte behöver riva väggen i köket eftersom vi blev klara med kaklandet där innan jul. 


   


Svårt att få med allt på bild. Men nu hoppas vi bara att någon snart kommer och mäter skadorna, kan ju inte säga att Folksam varit särskillt hjälpsamma. Vi satt i kö hur länge som helst igår i telefon och tänk om man stått där utan hus i kylan med två små barn och vetat vart man skulle ta vägen, då hade orden " vi hjälper dig så snart de är möjligt" känns betydligt värre. Efter 1 och 1/2 timme i telefon till akutnumret på folksam så gav vi upp.



Nu hoppas jag  verkligen att morgondagen kommer med mirakel i sjukstugan. Man är både slut och pengarna flyger iväg...i februari har vi 2 sjukdagar för Jens, 4 vabdagar och i vecka föräldraledigt med lägsta nivå. Och mars ineds ju bra med vab. Idag ska vi iallafall fika lite för att fira Albins namnsdag.


/ A   






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards